MacKeeper reklamerer overalt
Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-11 21:01

På mange hjemmesider, som slet ikke har noget med computere at gøre, er
der reklamer for MacKeeper. Det er sikker fordi, hjemmesiden kan aflæse,
at jeg bruger en Mac.
Er det et godt program? Det skulle kunne holde ens Mac ren.
Eller er det noget svindel? Jeg tør næsten ikke klikke på linket, for
man hører om så meget farligt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas

Dato : 24-09-11 23:34

> [...]
> Er det et godt program? Det skulle kunne holde ens Mac ren.
> Eller er det noget svindel? Jeg tør næsten ikke klikke på linket, for

Svindel nej, farligt nej, men ikke noget du skal spilde penge på ...

/Thomas

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 25-09-11 07:47

Den 24/09/11 22.00, Henrik Münster skrev:
> [...]
> Er det et godt program? Det skulle kunne holde ens Mac ren.
> Eller er det noget svindel? Jeg tør næsten ikke klikke på linket, for

Efter hvad jeg har læst mig til, så har det en negativ indflydelse på
dit mastercard....

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-11 10:45

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> Efter hvad jeg har læst mig til, så har det en negativ indflydelse på
> dit mastercard....

Nu er det heldigvis spærret
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-09-11 06:50

> [...]
> Er det et godt program? Det skulle kunne holde ens Mac ren.
> Eller er det noget svindel? Jeg tør næsten ikke klikke på linket, for

GLEM DET: DET ER NOGET FRYGTELIGT LORT.

PISSE IRRITERENDE AT DE REKLAMERER OVERALT.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-11 15:26

> GLEM DET: DET ER NOGET FRYGTELIGT LORT.
>
> PISSE IRRITERENDE AT DE REKLAMERER OVERALT.

Jeg har også en fornemmelse af, at der er "noget galt". Det behøver
selvfølgelig ikke være trojanske heste eller decideret svindel, men det
kan jo være, det er et dårligt program. Jeg har nemlig aldrig hørt det
omtalt på mere lødige Mac-sider, og jeg mener da, at jeg efterhånden har
hørt om de fleste Mac-programmer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 27-09-11 03:59

> [...]
> kan jo være, det er et dårligt program. Jeg har nemlig aldrig hørt det
> omtalt på mere lødige Mac-sider, og jeg mener da, at jeg efterhånden har

Har prøvet det.... Mine ikoner på Skrivebordet forsvandt sporløst. Kom
først tilbage efter en Clean install...

Har svært ved at anbefale det...

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-11 02:25

<Henrik> wrote:

> Har prøvet det.... Mine ikoner på Skrivebordet forsvandt sporløst. Kom
> først tilbage efter en Clean install...
>
> Har svært ved at anbefale det...

Men man må da sige, at det levede op til sit navn og fik ryddet op
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-09-11 05:26

> Men man må da sige, at det levede op til sit navn og fik ryddet op

Det er simpelthen utilgiveligt at fx. mediamac vil stille plads til
rådighed for den slags reklamer. Der er alt for mange som IKKE ved at
den slags bare fåkket ens Mac op.

Jeg kan jo være glad, da jeg lever at hjælpe folk ud af den slags
scenarier, men det er dælme træls.........

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-11 07:12

> Det er simpelthen utilgiveligt at fx. mediamac vil stille plads til
> rådighed for den slags reklamer.

Mon ikke bare de har noget reklamenetværk som Google Adwords eller lign.
som fodrer dem med annoncer ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-11 22:48

> Mon ikke bare de har noget reklamenetværk som Google Adwords eller lign.
> som fodrer dem med annoncer ?

Jo, det er jo derfor, jeg spørger. Man støder simpelthen på den reklame
alle steder incl. udenlandske sider. Linket er noget med "googleads".
Den er på mange sider med tegneserier. Den er endda i en fransk udgave
på <http://www.forum-peugeot.com/>.
Det er bare lidt svært at give en præcis URL, for den slags
reklamer skifter, hver gang man går ind på en side.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-11 22:50

> [...]
> Det er bare lidt svært at give en præcis URL, for den slags
> reklamer skifter, hver gang man går ind på en side.

speedtest.net og nasdaq.com har også haft dem via Google Ads ... det der
undrer mig allermest er hvordan de har råd til en så omfattende Google
Adwords kampagne ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-11 22:59

> speedtest.net og nasdaq.com har også haft dem via Google Ads ... det der
> undrer mig allermest er hvordan de har råd til en så omfattende Google
> Adwords kampagne ...

Jeg opdagede også lige, at macrumors.com har den. Det var egentlig
grunden til, at jeg spurgte. Jeg er stødt på den mange gange dagligt i
ugevis uden egentlig at høre så meget om programmet andre steder.
Jeg læste engang en artikel om, at Google har en mærkelig måde
at prissætte reklamer på. Det var noget med, at det var billigere for
små firmaer og udviklere. Artiklen handlede om, at prisen pludselig
kunne stige uforudsigeligt, hvis man blev opgraderet til at være et
større firma end før. Måske kan det forklare, at et lille firma har råd.
Andre gange undrer jeg mig omvendt over, at store seriøse
firmaer bruger de lidt små, gnattede annoncer fra Google. Jeg kan bedre
forstå, at det firma, der sælger barberblade på abonnement, gør det. Det
er vist mere et lille bagdørsfirma.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 26-09-11 16:00

On Mon, 26 Sep 2011 16:25:50 +0200, <Henrik Münster> wrote:
> [...]
> kan jo være, det er et dårligt program. Jeg har nemlig aldrig hørt det
> omtalt på mere lødige Mac-sider, og jeg mener da, at jeg efterhånden har

Den er da f.eks omtalt på macworld.com. Må heller ikke blande den
sammens med Mac Defender som er en trojaner.

Men, det finnes nok bedre alternativer enn MacKeeper om man trenger det.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-09-11 01:32

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Andre gange undrer jeg mig omvendt over, at store seriøse
> firmaer bruger de lidt små, gnattede annoncer fra Google. Jeg kan bedre

Googles små tekstannoncer har den fordel at de virker. Det er derfor
Google tjener så styrtende med penge.

Kan du huske dengang hvor bannerreklamerne dominerede og hvor de til
sidst blev mere og mere skingre fordi det ikke virkede bare at vise til
alle?