Stregkodeprogram
Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-09-11 16:18

Jeg laver ca. upc/EAN13 stregkoder om ugen i et lille program hvor jeg
skal indtaste tallene et ad gange i hvert sit felt. Det er jo til at få
flerp af. Der må findes et gratis eller meget billigt program, hvor man
kan copy/paste alle 13 ciffre ind på een gang.

Programmet skal kunne gemme som PDF eller et godt grafikformat.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-09-11 18:21

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> kan copy/paste alle 13 ciffre ind på een gang.
>
> Programmet skal kunne gemme som PDF eller et godt grafikformat.

Hm, stregkodeskrifter og Mac har aldrig været 'gode venner' så at sige,
men det er da blevet bedre... Prøv at se på 'Barcode Producer'. Det er
nok et af de bedste, der både kan håndtere code13 og code39 i et og
samme program.

http://www.itsapparent.com/barcodeproducer/?gclid=COaI7NDvs6sCFUKEDgodhj3ecA

Generel søgeresultat efter både stregkode skrifter og programmer til
Mac, giver dette resultat.

<http://www.google.dk/search?hl=en&source=hp&q=barcode+application+and
+fonts+for+mac+os+x&btnG=Google+Search&oq=barcode+application+and+fonts
+for+mac+os+x&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=13993l27449l0l28194l42l42l0
l29l29l0l196l1684l4.9l13l0>

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-09-11 04:06

Den 23/09/11 19.21, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> men det er da blevet bedre... Prøv at se på 'Barcode Producer'. Det er
> nok et af de bedste, der både kan håndtere code13 og code39 i et og

$299? Det må kunne gøres billigere.

> [...]
> +fonts+for+mac+os+x&btnG=Google+Search&oq=barcode+application+and+fonts
> +for+mac+os+x&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=13993l27449l0l28194l42l42l0

Jeg brugte ellers selv lang tid i går på Google, men nu fandt jeg dette
her: http://www.softmatic.com/ til $29. Simpelt og billigt. Tak.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-09-11 05:06

Den 24/09/11 05.06, Kurt Hansen skrev:

> Jeg brugte ellers selv lang tid i går på Google, men nu fandt jeg dette
> her: http://www.softmatic.com/ til $29. Simpelt og billigt. Tak.

Det er første gang jeg har handlet i AppStore. Jeg klikkede på køb og
.... vupti ... blev programmet installeret.

Nu spekulerer jeg så på hvordan de trækker pengene. Jeg kan ikke mindes
at have oplyst mine kreditkortoplysninger. Hvis jeg har, er det jo en
falliterklæring at jeg har fortrængt det.

Eller kan det tænkes at det er det firma der har købt iMac'en til mig
der bliver bon'et? Fint nok if so, for det bliver de under alle
omstændigheder
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-11 06:52

Den 24/09/11 06.06, Kurt Hansen skrev:

> Det er første gang jeg har handlet i AppStore. Jeg klikkede på køb og
> .... vupti ... blev programmet installeret.

Ja, det er nemt.

> Nu spekulerer jeg så på hvordan de trækker pengene. Jeg kan ikke mindes
> at have oplyst mine kreditkortoplysninger. Hvis jeg har, er det jo en
> falliterklæring at jeg har fortrængt det.

Kreditkort.

> Eller kan det tænkes at det er det firma der har købt iMac'en til mig
> der bliver bon'et? Fint nok if so, for det bliver de under alle
> omstændigheder

Du kan se de sidste 4 cifre i kreditkortet under Butik, Vis min konto.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-09-11 13:12

Kurt Hansen wrote:

> $299? Det må kunne gøres billigere.

Blurb. - Jeg anede ikke, den var /så/ dyr igen - kun hørt, det skulle
være noget af det bedste...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-11 18:26

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> kan copy/paste alle 13 ciffre ind på een gang.
>
> Programmet skal kunne gemme som PDF eller et godt grafikformat.

Der er masser af online tjenester som kan lave barcodes hvis det bare er
én af gangen.

F.eks.

<http://www.terryburton.co.uk/barcodewriter/generator/>

har jeg brugt et par gange i en hurtig vending.

Hvis du har brug for at spøtte barcodes ud i større mængder kan du
f.eks. få Plugins til InDesign.

Der er også

<http://www.itsapparent.com/barcodeproducer/>

/thomas

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-09-11 04:29

Den 23/09/11 19.25, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> F.eks.
>
> <http://www.terryburton.co.uk/barcodewriter/generator/>
>
> har jeg brugt et par gange i en hurtig vending.

Fint, selv om parametrene er lidt forvirrende, men det er jo nok kun et
spørgsmål om at læse

Det er dog lidt træls at den gemmer filen som "barcode.*", så man skal
omdøbe den bagefter.

> Hvis du har brug for at spøtte barcodes ud i større mængder kan du
> f.eks. få Plugins til InDesign.

Aha, det skal der googles på i weekenden. Måske findes der noget til
svarende til Quark?

> Der er også
>
> <http://www.itsapparent.com/barcodeproducer/>

Åh ja, men prisen!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-09-11 07:32

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Det er dog lidt træls at den gemmer filen som "barcode.*", så man skal
> omdøbe den bagefter.

Bekvemmelighed koster :)