Filoversigt med stier
Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-09-11 07:25

Hvis jeg foretager en søgning i en mappe med undermapper ville det være
rart kunne tilvælge en kolonne i Finder der viser stien til hvor de
enkelte filer er placeret. Det kan jeg ikke se at der er mulighed for.

Det kan vel ikke være meningen at man skal vise "Info" for hver enkelt?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 23-09-11 08:02

On Fri, 23 Sep 2011 08:25:27 +0200, <Kurt Hansen> wrote:
> [...]
> enkelte filer er placeret. Det kan jeg ikke se at der er mulighed for.
>
> Det kan vel ikke være meningen at man skal vise "Info" for hver enkelt?

Nei, burde være nok å markere filen og se på stibanelinjen nederst i
Findervinduet. Tror den alltid er der når man søker. Evt. så får du gå
til Viewmenyen og slå på 'Path Bar'.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-09-11 08:50

Den 23/09/11 09.01, Tor Einar Samdahl skrev:

> Nei, burde være nok å markere filen og se på stibanelinjen nederst i
> Findervinduet. Tror den alltid er der når man søker. Evt. så får du gå
> til Viewmenyen og slå på 'Path Bar'.

Jo, den bruger jeg da også, men det er altså lidt tungvindt at skulle
klikke på hver fil for at se stien til den. Et søgeresultatet med f.eks.
500 filer er jo ikke ualmindeligt.

hvis man (som i Windows Stifinder) kunne tilvælge en kolonne med sti, så
ville man også kunne sortere søgeresultatet efter det.

Det ville være rart.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-09-11 10:19

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jo, den bruger jeg da også, men det er altså lidt tungvindt at skulle
> klikke på hver fil for at se stien til den. Et søgeresultatet med f.eks.
> 500 filer er jo ikke ualmindeligt.

jeg bruger piletasterne for at "scrolle" igennem en sådan liste ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 23-09-11 12:30

> [...]

> enkelte filer er placeret. Det kan jeg ikke se at der er mulighed for.
>
> Det kan vel ikke være meningen at man skal vise "Info" for hver enkelt?

Brug EasyFind - den bruger jeg hvis jeg skal rydde noget seriøst op på
en mac. Spotlight er meget godt til daglig brug, men ikke når der skal
"ordnes".

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-09-11 13:04

Den 23/09/11 13.29, Esben skrev:

> Brug EasyFind - den bruger jeg hvis jeg skal rydde noget seriøst op på
> en mac. Spotlight er meget godt til daglig brug, men ikke når der skal
> "ordnes".

Det er lige præcist det jeg gør og der jeg savner sti-kolonnen, som man
- i lighed med de øvrige kolonner - kan sortere på.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Esben

Dato : 23-09-11 14:54

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Det er lige præcist det jeg gør og der jeg savner sti-kolonnen, som man
> - i lighed med de øvrige kolonner - kan sortere på.

Forstod du hvad jeg mente?:
<http://www.macupdate.com/app/mac/11076/easyfind>

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-09-11 17:15

Den 23/09/11 15.54, Esben skrev:

> Forstod du hvad jeg mente?:
> <http://www.macupdate.com/app/mac/11076/easyfind>

Åbenbart ikke. Jeg er ved at være så vant til, at folk poster de
engelske navne og udtryk. Det er jo ikke altid nemt at omsætte, når man
kører med dansk OS, så jeg regnede med at du bare mente det lille
gennemsigtige bordtennisbat i værktøjsbjælken hvor der står søg.

EasyFind ... aha, jeg kigger på det.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen