Peter Gabriel Xplora
Fra : OleK

Dato : 21-09-11 21:28

Som ny mac-bruger følger jeg efter bedste evne med i nyhedsgruppen.
Rigtig mange interessante indlæg, som jeg også suger til mig som
begynder - men (overraskende nok) også nogle fluekn.....-indlæg.
Undskyld sidespringet, som jeg nok skal holde mig fra ved fremtidige indlæg.

Jeg kan ikke finde et bedre sted at spørge - så endnu en undskyldning,
hvis det er "på kanten".

Jeg nød for år tilbage i Windows 3.11's tid Peter Gabriels
mulitimedieprogram Xplora1. Har savnet at kunne bruge det, da nyere
udgaver af Windows hurtigt gik død på det.

Men nu er det jo blevet mac-tider (for mig).
Xplora1 blev oprindeligt lavet til mac og kan kan sagtens i dag findes
brugt i mac-versionen.

Men ... er der nogen af jer, der med held har prøvet den på sneleoparden?

Mvh.
Ole

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-11 21:32

OleK <ole.kristiansenFJERN@get2net.dk> wrote:

> [...]
> brugt i mac-versionen.
>
> Men ... er der nogen af jer, der med held har prøvet den på sneleoparden?

Den er med sikkerhed lavet til MacOS 9 eller værre der skal alvorlige
ninjatricks til for at køre den på moderne hardware ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-09-11 12:43

Thomas von Hassel wrote:

> Den er med sikkerhed lavet til MacOS 9 eller værre der skal alvorlige
> ninjatricks til for at køre den på moderne hardware ..

Hm, iflg. flere af disse links skulle det også køre på OS X, men hvor
nyt system, kan jeg ikke lige gennemskue...

<http://www.google.dk/search?hl=en&source=hp&q=Peter+Gabriel+Xplora+for+mac
&btnG=Google+Search&oq=Peter+Gabriel+Xplora+for+mac&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s
&gs_upl=4166l9129l0l9653l9l9l0l8l8l0l55l55l1l1l0>

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-09-11 21:32

OleK <ole.kristiansenFJERN@get2net.dk> writes:

> Xplora1 blev oprindeligt lavet til mac og kan kan sagtens i dag findes
> brugt i mac-versionen.

Det er jo et gammelt spil så det skal køre i Classic og det er ikke
understøttet fra 10.5 og frem.

> Men ... er der nogen af jer, der med held har prøvet den på sneleoparden?

Der er det der SheepShaver som kan køre MacOS 8. Mon ikke det er oplagt
til det her projekt?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-09-11 21:34

> [...]

> brugt i mac-versionen.
>
> Men ... er der nogen af jer, der med held har prøvet den på sneleoparden?

Den er jo helt tilbage fra 1993, så du skal ud i noget emulering ala
Shapeshifter eller måske Basilisk for at få den til at køre.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Esben

Dato : 21-09-11 21:56

> [...]

> brugt i mac-versionen.
>
> Men ... er der nogen af jer, der med held har prøvet den på sneleoparden?

Fik helt lyst til at grave min frem! Gammel PG fan (skrev speciale om
ham). Sig til hvis du får det til at spille - det samme gør jeg!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 23-09-11 07:47

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Fik helt lyst til at grave min frem! Gammel PG fan (skrev speciale om
> ham). Sig til hvis du får det til at spille - det samme gør jeg!

Ved nærmere eftertanke var det vist Eve der efterlod mest indtryk.
Mærkeligt at nogen kunne få lov at kalde et computerspil Eve efter at
Gabriel havde lavet sit...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : OleK

Dato : 23-09-11 17:17

Tak til jer alle for indlæggene.
Jeg er ikke så meget til ninja-tricks med den begrænsede viden, jeg
(endnu) har om mac-verdenen - så jeg giver mig ikke til med lys og lygte
at lede efter mac-versionen lige nu.

Men jeg er ikke i tvivl om, at jeg på et tidspunkt skal "lege" med en
emulator eller 2.

(og forsøger måske bare i første omgang at holde øjnene åbne for en
billig bærbar pc fra den tid, hvor Windows 3.1 var standard - så kan jeg
"lege" lidt med min egen version af Xplora1 igen).