Time Capsule som repeater
Fra : Ukendt

Dato : 19-09-11 20:55

Kan en Time Capsule bruges som repeater til et eksisterende trådløst
netværk?
Jeg forestiller mig, at den kunne tilsluttes med et kabel fra min
nuværende router, og så konfigureres til at udvide netværket, men jeg
synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-09-11 21:06

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> writes:

> [...]
> nuværende router, og så konfigureres til at udvide netværket, men jeg
> synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det.

Jeg har et scenarie med en trådløs router fra Yousee, som er 100 Mbit på
kabel og g trådløst. Efter lidt grublen nåede jeg frem til at sætte
TC'en på med et kabel og køre et separat n-netværk men med
bridgefunktion op mod Yousee routeren (således at den ikke laver NAT).
Herved er det kun yousee routeren der uddeler IP-numre og alle kablede
kan se hinanden. De langsomme på 100 Mbit og de hurtige på 1
Gigabit. Time Machine backup over n-trådløst går ret stærkt.

Det har kørt rigtigt fint og jeg er meget tilfreds.

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-11 14:39

Den 19/09/11 22.05, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110919 skrev:

> [...]
> Gigabit. Time Machine backup over n-trådløst går ret stærkt.
>
> Det har kørt rigtigt fint og jeg er meget tilfreds.

Vil det sige, at du kan slå DHCP-serveren fra i TC, og lade den køre som
accesspoint?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-11 12:13

Yep ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-11 20:50

Den 21/09/11 20.13, Thomas von Hassel skrev:
> Yep ...
>
> /thomas
Jamen så er det vel egentlig bare at sætte SSID og passkey til det samme
som mit nuværende.

Men TC kan jo også oprette gæstenetværk, som ikke har adgang til det
interne netværk, det kan min Dlink også, er det samme fremgangsmåde med
at sætte SSID og passkey til det samme som Dlink'ens gæstenetværk?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-09-11 20:57

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> [...]
> interne netværk, det kan min Dlink også, er det samme fremgangsmåde med
> at sætte SSID og passkey til det samme som Dlink'ens gæstenetværk?

uh, det har jeg aldrig rodet med .. men hvis du har alle dimserne så er
det vel bare at gå igang ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-11 21:14

Den 21/09/11 21.56, Thomas von Hassel skrev:

> uh, det har jeg aldrig rodet med .. men hvis du har alle dimserne så er
> det vel bare at gå igang ?

Jeg har ikke købt TC endnu, så jeg vil jo gerne vide om det vil virke.
Jeg synes ikke TC manualen er særlig informativ omkring det.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-09-11 11:57

> [...]

> nuværende router, og så konfigureres til at udvide netværket, men jeg
> synes ikke rigtigt at jeg kan finde noget om det.

Der er faktisk flere måder end jeg selv var klar over for at forlænge
dækningen med trådløs.

<http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=51486>

Gå til ned til punkt 15, for en forklaring på de forskellige løsninger.

Det du forstiller dig ligner underpunkt e.

Det er selvfølgelig ikke meningen at du skal lægge dd-wrt på din Time
Cap, men jeg syntes selv han kommer godt rundt i mulighederne.

Sidder selv pt og leger med en WNR3500L fra Fona.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-09-11 21:08

> Vil det sige, at du kan slå DHCP-serveren fra i TC, og lade den køre
> som accesspoint?

Ja. Man slår fra at den skal dele forbindelsen (brofunktion).

Jeg er ikke helt sikker på om det så dækker det du mener med
accesspoint, men de er alle på samme - af yousee routeren uddelte -
netsegment.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-09-11 21:12

> [...]

> interne netværk, det kan min Dlink også, er det samme fremgangsmåde
> med at sætte SSID og passkey til det samme som Dlink'ens gæstenetværk?

Du får i praksis to forskellige trådløse net. Jeg vil fraråde du kalder
alle dine netværk det samme - det forvirrer mere end det gavner.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-09-11 21:20

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> writes:

> Jeg vil ha' så jeg kan gå rundt i huset uden at skifte netværk.

Det tror jeg ikke du kan uden at lave WDS, og der er det noget værre
bøvl hvis det ikke er to enheder af samme fabrikat.

Bortset fra det, hvor stort er dit hus? En strategisk placeret (højt,
frit udsyn) enhed skulle gerne kunne dække selv den største
landejendom.