Korrekt placering af film på
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-11 12:59

Jeg har en Mac mini, som jeg bruger til opbevaring af rippede DVD film
(.m4v) og dem vil jeg gerne kunne se via mit Apple TV.

Imidlertid synes jeg ikke at placeringen af filerne er logisk. Skal de
ikke ligge i mappen Movies eller skal de trækkes ind i iTunes og dermed
placeres i selv iTunes hierakiet?

Mac mini er pt. sat til mit TV, så dér bruger jeg den lille
fjernbetjening som passer til.

Ideer?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-11 13:24

> [...]
>
> Imidlertid synes jeg ikke at placeringen af filerne er logisk. Skal de
> ikke ligge i mappen Movies eller skal de trækkes ind i iTunes og dermed

Ind i iTunes og lad den styre det hele ..

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-11 13:25

> Ind i iTunes og lad den styre det hele ..

OK, men bliver der så ikke dubletter?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-11 13:31

> OK, men bliver der så ikke dubletter?

jo hvis du beder den om at kopiere filerne ved import ..

det kan du slå fra, smide filerne i mappen, importere og så flytter den
selv rundt med dem

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-11 13:57

> jo hvis du beder den om at kopiere filerne ved import ..
>
> det kan du slå fra, smide filerne i mappen, importere og så flytter den
> selv rundt med dem

Jeg plejer bare at droppe dem oppe i vinduet i øverste venstre hjørne og
så finder iTunes selv ud af om det er ringtones, mp3 eller m4v

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-11 14:08

> Jeg plejer bare at droppe dem oppe i vinduet i øverste venstre hjørne og
> så finder iTunes selv ud af om det er ringtones, mp3 eller m4v

det skal du stadig, men hvis du flytter filerne ind i hvad nu din iTunes
media mappe er/hedder og _så_ trækker dem over så slipper du for at den
laver kopier

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-11 14:10

> det skal du stadig, men hvis du flytter filerne ind i hvad nu din iTunes
> media mappe er/hedder og _så_ trækker dem over så slipper du for at den
> laver kopier
>
> /thomas

Enig.

Imidlertid har jeg opdaget at man ikke kan lave mapper så. Sikke da
noget noget hø.

Jeg har over 300 rippede film og nogle af dem vil jeg gerne have i
mapper.

Mhmmmm!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-11 14:15

> [...]
> noget noget hø.
>
> Jeg har over 300 rippede film og nogle af dem vil jeg gerne have i

Jeg bruger så Genrer til at kategorisere i iTunes ... men nej, det
kommer ikke i mapper i iTunes

Så skal du lade dem ligge udenfor iTunes og selv holde styr på de
"fysiske" filer

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-11 14:26

> Jeg bruger så Genrer til at kategorisere i iTunes ... men nej, det
> kommer ikke i mapper i iTunes
>
> Så skal du lade dem ligge udenfor iTunes og selv holde styr på de
> "fysiske" filer

Men så er vi jo tilbage til mit spørgsmål!

Hvordan får man det hele til at spille - altså med iPad, iPhone, Remote,
almindeligt TV med Apple TV på og så videre?

Jeg har fx. en mappe med alle mine søns film i. Han er 2 år og se noget
så spændende som Brandmand Sam. Hvis de kommer til at ligge hulter til
bulter er det jo ikke til at finde igen.

Fx. vil jeg gerne have en mappe som hedder James Bond 007 og i den have
samtlige rippede JB film - ellers tager det jo en krig at finde dem.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-11 14:33

> [...]
> spændende som Brandmand Sam. Hvis de kommer til at ligge hulter til bulter

Så vil jeg give dem passende genre inddelinger i iTunes ... iTunes og
film er ikke det mest gennembagte ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-09-11 15:01

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Imidlertid har jeg opdaget at man ikke kan lave mapper så. Sikke da
> noget noget hø.

Derfor skal metadata i det rippede være i orden.