Filplacering ved "Gem som ..."
Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-09-11 08:03

Hvis jeg åbner en PDF fra nettet og ønsker at gemme med et andet navn i
en bestemt mappe, får jeg kun begrænsede muligheder for at vælge hvor.

Hvorfor få jeg ikke muligheden for at navigere ned til præcist den
undermappe jeg ønsker?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-11 08:29

Hej,

> Hvorfor få jeg ikke muligheden for at navigere ned til præcist den
> undermappe jeg ønsker?

Sikker på at der ikke er en lille trekant du kan trykke på for at folde
flere muligheder ud?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Øyvind Rise

Dato : 19-09-11 11:33

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Sikker på at der ikke er en lille trekant du kan trykke på for at folde
> flere muligheder ud?

Og om han liker det bedre, så er det mulig å endre dette til default for
de fleste programmer med følgende besvergelse i Terminal:

defaults write -g NSNavPanelExpandedStateForSaveMode -bool TRUE

--
Øyvind Rise

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-09-11 13:14

Den 19/09/11 09.29, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> Sikker på at der ikke er en lille trekant du kan trykke på for at folde
> flere muligheder ud?

Det ville jo være naturligt, men ... hov, lige et øjeblik!!!

Jammmmmmen do, den havde jeg ikke regnet ud.

Save as: Her kan jeg ændre dokumentets navn
Where: Som standard "Overførsler", men ellers kan jeg vælge mellen
standardplaceringer, samt de mapper jeg selv har anbragt i sidebjælken i
Finder.

MEN!!! Ta-daaa ... hvis jeg klikker på trekanten oppe ved filnavnet,
udvider dialogboksen sig og der får jeg så mulighed for at navigere.

Hvad der er logisk for A, er det ikke nødvendigvist for B. Jeg havde
aldrig drømt om at det skulle gøres på den måde. Uden at have prøvet
det, troede jeg at pilen ville åbne en drop-down med tidligere anvendte
filnavne eller lignende.

Tak for fiffet.
--
Venlig hilsen