Antivirus og Firewall ??? Stadig ikke aktu~
Fra : jagge

Dato : 18-09-11 16:28

Hey

Jeg kører jo gladeligt uden antivirus program og firewall på min mac,
MEN nu kommer jeg til at tænke på om det stadig er kotyme på en mac ?

Hvad gør i ?

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-11 17:51

jagge wrote:
> Jeg kører jo gladeligt uden antivirus program og firewall på min mac,
> MEN nu kommer jeg til at tænke på om det stadig er kotyme på en mac ?
>
> Hvad gør i ?

Det er vel, som man tager det... Jeg har ihvertfald fanget et par af de
der 'Mac security et-eller-andet snawelwærk' med ClamXAV + et par ret
grimme PC vira, der kan lægge sig i en OS X baseret mailbox i både Mail,
Thunderbird og Seamonkeys inboxes.

Så ClamXAV kører her med aktivt ApplicationSentry, og det fungerer bare
uden problem...

mvh. Erik Richard

Fra : /john

Dato : 23-09-11 19:06

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i meddelelsen

> Det er vel, som man tager det...

Nemlig

> Jeg har ihvertfald fanget et par af de der 'Mac security et-eller-andet
> snawelwærk' med ClamXAV + et par ret grimme PC vira, der kan lægge sig i
> en OS X baseret mailbox i både Mail, Thunderbird og Seamonkeys inboxes.

"Security firms today warned Mac users of a new Trojan horse that
masquerades as a PDF document"

"Although Apple's Mac OS X includes a bare-bones antivirus detector, it has
not been updated to detect the just-noticed Trojan dropper or backdoor.
Checks of several Computerworld Macs running Lion, for instance, found that
Apple last updated its detector on Aug. 9":

http://www.computerworld.com/s/article/9220232/New_Mac_malware_poses_as_PDF_doc?taxonomyId=17

/john

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-11 17:57

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hey
>
> Jeg kører jo gladeligt uden antivirus program og firewall på min mac,
> MEN nu kommer jeg til at tænke på om det stadig er kotyme på en mac ?
>
> Hvad gør i ?

tænker sig om, lader være med at downloade ting fra skyggesiderne på
internettet ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-09-11 13:01

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hey
>
> Jeg kører jo gladeligt uden antivirus program og firewall på min mac,
> MEN nu kommer jeg til at tænke på om det stadig er kotyme på en mac ?

Ja.

> Hvad gør i ?

Lad være med at besøge donkeypenis.com eller lignende og i det hele
taget tænker sig om.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : /john

Dato : 19-09-11 14:34

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg kører jo gladeligt uden antivirus program og firewall på min mac,
> MEN nu kommer jeg til at tænke på om det stadig er kotyme på en mac ?

How to protect your Mac from recent malware

- Generally malware is more prevalent on underground, software piracy, and
pornographic Web sites, but numerous people have reported the current
Trojans showing up when browsing MSN and other reputable sites. Therefore,
in order to better protect yourself you may need more than basic Internet
"street smarts." To better protect your system, try some of the following
suggestions:

http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20063683-263.html

/john

Fra : /john

Dato : 19-09-11 16:11

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg kører jo gladeligt uden ... firewall på min mac

- Mac OS X includes an easy-to-use firewall that can prevent potentially
harmful incoming connections from other computers. To turn it on or off:

http://kb.iu.edu/data/aozg.html

/john

Fra : jagge

Dato : 19-09-11 16:53

"/john" <nn@ok> wrote:

> - Mac OS X includes an easy-to-use firewall that can prevent potentially
> harmful incoming connections from other computers. To turn it on or off:
>
> http://kb.iu.edu/data/aozg.html
>
> /john

Takker det har jeg nu slået til

MVH