Lion - hvad skal ind
Fra : Niller

Dato : 18-09-11 01:46

Er ved at lægge lion ind for en ven ( vil ikke selv have den i nu )
hvad skal man mere smide ind for at den kører optimal, jeg har søgt
lidt, men en liste vil være dejligt.. Kan lige selv begynde lidt
ps - clean install

Java
Flip4mac
Perian

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-11 08:47

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> [...]
> hvad skal man mere smide ind for at den kører optimal, jeg har søgt
> lidt, men en liste vil være dejligt.. Kan lige selv begynde lidt

Umiddelbart vil jeg sige den kører bedst _uden_ for meget ekstra stads

Men det kommer jo an på hvad din ven skal bruge maskinen til ..

/thomas

Fra : Niller

Dato : 18-09-11 02:50

On 18 Sep., 09:46, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Umiddelbart vil jeg sige den k rer bedst _uden_ for meget ekstra stads
>
> Men det kommer jo an p hvad din ven skal bruge maskinen til ..
>
> /thomas

Tjaa - jeg vil nu ikke kalde java for ekstra stads, vi kunne da ikke
få banken til at virke før vi smed det ind.. )

Nils

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-11 10:04

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Tjaa - jeg vil nu ikke kalde java for ekstra stads, vi kunne da ikke
> få banken til at virke før vi smed det ind.. )

det er rigtigt, men kommer den ikke selv og siger at Java skal
installeres når der er brug for det ?

/thomas

Fra : Niller

Dato : 18-09-11 03:16

On 18 Sep., 11:04, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> det er rigtigt, men kommer den ikke selv og siger at Java skal
> installeres n r der er brug for det ?
>
> /thomas

Jo - men den henviste da ikke til et link, det skulle jeg da selv
finde - ikke noget problem for mig - men for min ven ( håber ik han
læser det her ) er ikke den mest smarte når det gælder om at få ting
til at virke... )
PS - men jeg viste da heller ikke at lion kom uden java og at det skal
man selv holde ved lige....

Nils

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-11 11:06

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Jo - men den henviste da ikke til et link, det skulle jeg da selv
> finde - i

Hm, det er nok anderledes når det i en browser, første gang du starter
et Java program, f.eks. Eclipse, så downloader og installerer 10.7 selv
en passende Java ..

> [...]
> til at virke... )
> PS - men jeg viste da heller ikke at lion kom uden java og at det skal

Apple er ved at udrydde det meste 3. parts software ... nye maskiner
kommer f.eks. heller ikke med Flash plugins ..

/thomas

Fra : Andreas M.

Dato : 18-09-11 12:53

> Hm, det er nok anderledes når det i en browser, første gang du starter
> et Java program, f.eks. Eclipse, så downloader og installerer 10.7 selv
> en passende Java ..

Det gjorde min nu også første gang jeg forsøgte at gå på min netbank efter
install af lion, men kan godt være det kun er i Safari, og ikke de
alternative browsere.

--
Andreas M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-09-11 11:14

On 2011-09-18 07:45:31 +0000, Niller said:

> [...]
> hvad skal man mere smide ind for at den kører optimal, jeg har søgt
> lidt, men en liste vil være dejligt.. Kan lige selv begynde lidt

Måske også Microsoft Silverlight og Adobe Flash.
Men man får jo besked hvis de er nødvendige, men de skal også holdes opdateret.

The Unarchiver - hentes fra Appstore - så opdateres den automatisk.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Martin Bredthauer