Afsende den samme mail hver dag
Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-09-11 13:29

Jeg bruger Mail på Mac'en. Jeg har brug for at sende en standardmail
hver dag på samme tidspunkt, f.eks. kl. 8. Faktisk kun på hverdage, men
det gør ikke så meget.

Eksempelvist kunne der vare den samme overskrift og i teksten kunne der
stå: "Kære Ingelise. Jeg elsker dig".

Kan jeg gøre det fra Mail, eller skal jeg ind på mailserveren hos
udbyderen (Unoeuro)?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-09-11 14:16

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> [...]
> men det gør ikke så meget.
>
> Eksempelvist kunne der vare den samme overskrift og i teksten kunne
> der stå: "Kære Ingelise. Jeg elsker dig".

Er det en fast tekst eller skal den afspejle dagens status?

Det er ikke svært at lave et bette script der fyrer en mail af mod den
lokale SMTP-server.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-09-11 15:54

Den 16/09/11 15.15, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110916 skrev:

> Er det en fast tekst eller skal den afspejle dagens status?

Fast tekst sålænge den modtagne mail er dateret med dags dato hver dag.

> Det er ikke svært at lave et bette script der fyrer en mail af mod den
> lokale SMTP-server.

Fint, hvad mon det koster at få lavet sådan et script?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-11 14:30

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> stå: "Kære Ingelise. Jeg elsker dig".
>
> Kan jeg gøre det fra Mail, eller skal jeg ind på mailserveren hos

Du kan garanteret gøre noget i AppleScript og køre den via iCal ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-09-11 16:18

> Fast tekst sålænge den modtagne mail er dateret med dags dato hver
> dag.

Det var da et beskedent ønske :) Er det så DING lyden vækker dig?

> Fint, hvad mon det koster at få lavet sådan et script?

Skal det være med eller uden moms?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-09-11 18:50

Den 16/09/11 17.18, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110916 skrev:

> Det var da et beskedent ønske :) Er det så DING lyden vækker dig?

Det er ikke mig; det er "Ingelise"

(Det er stadig kun et eksempel)

> Skal det være med eller uden moms?

Swot som ind i helvede!!!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-11 18:04

Den 16/09/11 14.29, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> stå: "Kære Ingelise. Jeg elsker dig".
>
> Kan jeg gøre det fra Mail, eller skal jeg ind på mailserveren hos

Det ser ud som om Automator kan sende mail. Måske kan den også sættes
til at gøre det dagligt.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-09-11 18:59

Den 16/09/11 19.04, Anders Sørensen skrev:

> Det ser ud som om Automator kan sende mail. Måske kan den også sættes
> til at gøre det dagligt.

Hmmm, man kan vælge "Send udgående beskeder", men der strander jeg. Jeg
har lavet en mail og gemt den i "udkast" og den trækker jeg så ind i
Automator, men så starter den på at lave en regel om et /hente/ anførte
mail-emner.

Det overgår vist min forstand at strikket noget sammen der, men som man
læser det, /burde/ det kunne lade sig gøre?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-09-11 19:26

> Det er ikke mig; det er "Ingelise"

Udsøgt service :)

> Swot som ind i helvede!!!

Se NU begynder vi at nærme os noget af det jeg tror tiden er løbet fra ;)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-11 10:32

Den 16/09/11 20.26, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110916 skrev:

> Udsøgt service :)

> Se NU begynder vi at nærme os noget af det jeg tror tiden er løbet fra ;)

Aha, du skrev at det ville være en smal sag at lave sådan et lille
script. Måske endda så smal, at det ville falde ind under almindelig
public domain her i forum, men det er ikke tilfældet?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 16-09-11 19:59

On Fri, 16 Sep 2011 19:59:26 +0200, <Kurt Hansen> wrote:
> Det overgår vist min forstand at strikket noget sammen der, men som man
> læser det, /burde/ det kunne lade sig gøre?

E-post er en av alarmtypene i iCal. Men om du skal sende til noen andre
enn deg blir det litt ulekkert med å legge til en annens e-postadresse
på ditt kort i Adresseboken.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-11 17:11

Den 16/09/11 20.58, Tor Einar Samdahl skrev:

> E-post er en av alarmtypene i iCal. Men om du skal sende til noen andre
> enn deg blir det litt ulekkert med å legge til en annens e-postadresse
> på ditt kort i Adresseboken.

Det virker og det med min egen adresse er lige præcist ikke et problem.
Kalenderbegivenheden skal lægges i "Ingelises" kalender og sende til
mig, så det passer udmærket.

Mailen kom som forventet. I teksten står der "17. sep. 2011 18:00: Jeg
elsker dig".

Problemet er, at mailens emnelinje lyder: "Alarm - Jeg elsker dig".

"Jeg elsker dig" er titlen på den begivenhed jeg har lagt ind i
kalenderen med gentagelse hver dag året rundt.

Og: Det er stadigvæk kun et tænkt eksempel
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-09-11 11:41

> Aha, du skrev at det ville være en smal sag at lave sådan et lille
> script. Måske endda så smal, at det ville falde ind under almindelig
> public domain her i forum, men det er ikke tilfældet?

Det var dig der ville have sat en pris på...

Personligt ville jeg få sat Postfix ordentligt op på Mac'en, og så smide
et script med

echo "Godmorgen Ingelise" | mail ingelise@gmail.com

i min crontab.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-11 13:38

Den 17/09/11 12.41, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110917 skrev:

> Det var dig der ville have sat en pris på...

Touché

> Personligt ville jeg få sat Postfix ordentligt op på Mac'en, og så smide
> et script med
>
> echo "Godmorgen Ingelise" | mail ingelise@gmail.com
>
> i min crontab.

En ting er, at jeg ikke aner hvad Postfix er (kan ikke finde det under
programmer). En anden ting er, at selv om jeg kunne, ville jeg ikke have
nogen som helst fornemmelse af hvad det vil sige, at få det ordentligt
sat op.

Hvis det er noget i den her stil, er jeg stået af før jeg får begyndt:
http://hints.macworld.com/article.php?story=20031025022626398
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-09-11 14:10

> [...]

> programmer). En anden ting er, at selv om jeg kunne, ville jeg ikke
> have nogen som helst fornemmelse af hvad det vil sige, at få det

Så er jeg nok ikke den rigtige at spørge.

Eftersom det utvivlsomt er barneleg for dig at gøre under Windows, har
du så overvejet mit forslag om at køre en virtuel Windows til de ting du
endnu ikke kan finde ud af at gøre under OS X?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-11 16:10

Den 17/09/11 15.09, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110917 skrev:

> [...]
> du så overvejet mit forslag om at køre en virtuel Windows til de ting du
> endnu ikke kan finde ud af at gøre under OS X?

Nej, for så ender det bare med de nemme løsninger. Så snart jeg ikke kan
få noget til at virke på Mac, så bare over i Windows. Så kunne jeg lige
så godt være blevet på PC'en.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-11 18:13

> [...]

> Nej, for så ender det bare med de nemme løsninger. Så snart jeg ikke kan
> få noget til at virke på Mac, så bare over i Windows. Så kunne jeg lige

Hvis du synes alt er en kamp på mac, så ville jeg nok overveje bare at
skifte tilbage ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-11 18:49

Den 17/09/11 19.13, Thomas von Hassel skrev:

> Hvis du synes alt er en kamp på mac, så ville jeg nok overveje bare at
> skifte tilbage ...

Fanneme nej, do. Sådan en skide Mac skal sgu ikke pisse /mig/ i øret.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-11 18:51

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Fanneme nej, do. Sådan en skide Mac skal sgu ikke pisse /mig/ i øret.

så må du jo igang med at læse dokumentationen ..

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-11 20:01

Den 17/09/11 19.50, Thomas von Hassel skrev:

> så må du jo igang med at læse dokumentationen ..

Doku-waffenoed? Nu har jeg klaret mig på PC siden 1989 uden at åbne en
bog. Skulle jeg så begynde på det nu?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-11 20:13

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Doku-waffenoed? Nu har jeg klaret mig på PC siden 1989 uden at åbne en
> bog.

Det siger sig selv ...

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 17-09-11 19:44

On Sat, 17 Sep 2011 18:10:46 +0200, <Kurt Hansen> wrote:
> Problemet er, at mailens emnelinje lyder: "Alarm - Jeg elsker dig".

detailsschmetails. Man kan jo lage en automator workflow. iCal-> New
Mail Message & Send Outgoing Message. Men mulig bug i 10.7.1, den
klager på feil i mailadressen. Gidder ikke å teste på maskinen med 10.6

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-11 20:07

Den 17/09/11 20.43, Tor Einar Samdahl skrev:

> detailsschmetails

Tø-hø, spøjst ord. Jeg troede først du havde fået krampe i pegefingeren,
men Google siger ok. Jeg har dog ikke forstået hvad det går ud på. En
tegneseriekult?

> Man kan jo lage en automator workflow. iCal-> New
> Mail Message& Send Outgoing Message.

Æhhh, jow. Det nytter jo ikke noget at jeg kryber ind under min sten
hver gang der er noget jeg ikke fatter en hylende hattefis af. Hvis jeg
droppe højmessen, skulle jeg nok kunne afse en time i morgen formiddag
til at fedtmule mig frem.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-09-11 20:13

> [...]

> Tø-hø, spøjst ord. Jeg troede først du havde fået krampe i pegefingeren,
> men Google siger ok. Jeg har dog ikke forstået hvad det går ud på. En

prøv at sige det højt ...

> Æhhh, jow. Det nytter jo ikke noget at jeg kryber ind under min sten
> hver gang der er noget jeg ikke fatter en hylende hattefis af. Hvis jeg
> droppe højmessen,

det er i alle tilfælde nok en god idé ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-09-11 23:13

Den 17/09/11 21.13, Thomas von Hassel skrev:

> prøv at sige det højt ...

Njaaaarh, det fænger ikke rigtig. Fisk!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-09-11 03:04

> Nej, for så ender det bare med de nemme løsninger. Så snart jeg ikke
> kan få noget til at virke på Mac, så bare over i Windows. Så kunne jeg
> lige så godt være blevet på PC'en.

NÃ¥h, det er ikke noget af det du forlanger penge for. SÃ¥ er det jo
noget andet med hvor lang tid man bruger på det

MÃ¥ske er der en OS X guru der kan trylletricks?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-09-11 03:04

> Doku-waffenoed? Nu har jeg klaret mig på PC siden 1989 uden at åbne en
> bog. Skulle jeg så begynde på det nu?

Du kan jo eventuelt overveje hvordan det går indtil videre og så
genoverveje hvad din tid er værd

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-09-11 06:50

Den 18/09/11 04.04, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110917 skrev:

> Du kan jo eventuelt overveje hvordan det går indtil videre og så
> genoverveje hvad din tid er værd

Her i gruppen er og hører I jo kun noget, når der er problemer. Til
daglig arbejder jeg koncentreret i mange timer og nyder alle de positive
ting ved Mac'en.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen