Kan ikke få videofiler over på min Ipad
Fra : jagge

Dato : 16-09-11 12:30

Hey

Jeg er simpelthen så træt af Itunes og den måde man overfører filer til
Iphone / Ipad på. Jeg finder programmet umådeligt ulogisk og står nu med
et aktuelt problem.

Jeg har bedt Itunes om at overfører "alle" videoer fra Itunes til min
Ipad, MEN det sker bare ikke. Jeg har et par videoer som ikke vil med
over. Jeg får ingen fejlmeddelelser eller andet. Jeg har nu prøvet at
vælge "administrer videoer og musik på ipad" manuelt. Ingenting ændrer
sig. Jeg prøvede at drag,n,droppe filen fra videooversigten i Itunes til
ipad, ingen effekt. Nu vil jeg slå funktionen "administrer video og
musik manuelt" fra igen. Det medfører så en advarsel om at alt på Ipad
bliver slettet og overskrevet. Hva faen er nu det.....

Itunes er i mine øjne et utroligt ringe, kantet produkt med rædsom UI.
Er der alternativer derude hvor man kan frigøre sig helt fra dette
software ?

Hvorfor faen kan man ikke bare mounte den Ipad som en disk og drag og
droppe filer...

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-11 12:42

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> musik manuelt" fra igen. Det medfører så en advarsel om at alt på Ipad
> bliver slettet og overskrevet. Hva faen er nu det.....

Når du skifter fra manuelt -> sync så vil den synce alting frisk, altså
slette det medieindhold der ligger der i forvejen.

Men der er jo ingen der har mediehold liggende som _kun_ ligger på
iPad'en ?

> [...]
> software ?
>
> Hvorfor faen kan man ikke bare mounte den Ipad som en disk og drag og

iTunes er fint hvis du:

1: har alt dit indhold liggende i et format som hhv. iPhone/AppleTV og
iPad kan spise råt
2: du bruger sync til at styre dit indhold

Lige så snart du prøver at krybe udenom så bliver det meget besværligt

/thomas

Fra : jagge

Dato : 16-09-11 13:09

> [...]
> 2: du bruger sync til at styre dit indhold
>
> Lige så snart du prøver at krybe udenom så bliver det meget besværligt

Det er det der er problemet. Itunes virker så damned kantet og
uflexibelt. Jeg har jo ingen problemer med at se filmen i via Itunes så
skulle den vel også kunne fungere på Ipad eller ??

I forhold til det der med at have filer der kun ligger på Ipad'en så har
jeg sgu mistet overblikket lidt. MEN jeg har kun brugt Itunes så det er
vel ok.

Jeg fatter ikke at man ikke bare kan drag'droppe de filer over på Ipad
symbolet men vil have adgang til via denne, suk.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-11 14:30

> Det er det der er problemet. Itunes virker så damned kantet og
> uflexibelt.

Jeg kan sagtens se at iTunes måske ikke er 112% fantastisk .. men det
virker fint for mig ... især fordi der ikke _er_ nogen gode
alternativer.

> Jeg har jo ingen problemer med at se filmen i via Itunes så
> skulle den vel også kunne fungere på Ipad eller ??

Ikke nødvendigvis .. iTunes bruger jo QuickTime som framework til
afspilning så hvis du har installeret plugins og codecs så vil det virke
i iTunes men ikke på iPad'en

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-09-11 14:13

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> ipad, ingen effekt. Nu vil jeg slå funktionen "administrer video og
> musik manuelt" fra igen. Det medfører så en advarsel om at alt på Ipad
> bliver slettet og overskrevet. Hva faen er nu det.....

Det lyder som om at iTunes har opdaget du har leget. Lad den få
arbejdsro og gøre det den vil.

iTunes vil ikke overføre filer der ikke kan afspilles på dimsen og det
bliver du advaret om. Den advarsel kan slåes fra og det har du sikkert
gjort på et tidspunkt. Der er en "Nulstil alle advarsler" et sted i
indstillinger - snup du den.

> Itunes er i mine øjne et utroligt ringe, kantet produkt med rædsom UI.
> Er der alternativer derude hvor man kan frigøre sig helt fra dette
> software ?

Nej. Ikke med en iPad.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 16-09-11 14:14

On Fri, 16 Sep 2011 14:08:36 +0200, <jagge> wrote:
> Det er det der er problemet. Itunes virker så damned kantet og
> uflexibelt. Jeg har jo ingen problemer med at se filmen i via Itunes så
> skulle den vel også kunne fungere på Ipad eller ??

Nja, ikke om du har installert f.eks Perian. Det gjør at man kan
avspille f.eks divx i iTunes, men ikke på iPad. Hva viser informasjonen
i iTunes om filmen?

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-09-11 14:15

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> uflexibelt. Jeg har jo ingen problemer med at se filmen i via Itunes så
> skulle den vel også kunne fungere på Ipad eller ??

Det er ikke sikkert. Hvad er filmens egenskaber?

Der er iøvrigt sikkert en Højreklik-menuindgang der tillader dig at lave
en iPad-kompatibel version. Prøv den :)

Fra : jagge

Dato : 18-09-11 16:26

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110916 <nospam0002+20110916@gmail.com> wrote:

> Det er ikke sikkert. Hvad er filmens egenskaber?
>
> Der er iøvrigt sikkert en Højreklik-menuindgang der tillader dig at lave
> en iPad-kompatibel version. Prøv den :)

BINGO det var det der skulle til.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-11 17:57

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> BINGO det var det der skulle til.

Det er bare laaaaangsomt ... smid dem igennem handbrake eller VideoMonky
istedet ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 19-09-11 16:48

> Det er bare laaaaangsomt ... smid dem igennem handbrake eller VideoMonky

Ok godt tip, takker.

MVH

Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 16-09-11 15:57

Den 16/09/11 13.30, jagge skrev:
> [...]
>
> Jeg har bedt Itunes om at overfører "alle" videoer fra Itunes til min
> Ipad, MEN det sker bare ikke. Jeg har et par videoer som ikke vil med
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

iTunes er en gatekeeper der sørger for kun at overføre filer der kan spille.
Hvis du tager den spritnye Handbrake ned så får du mulighed for at
tillave videoer efter Apple-devices. Klik i presets og vælg iPad.
Kør de videoer igennem som du ikke kan overføre.

iPad kan foreksempel bruge
608 x 352, mens iPhone 3 bruger 480 x 272.iPhone 4 kan bruge 608 x 352

iTunes checker devices og forhindrer at der kommer noget ind der ikke
spiller.

Når du har organiseret dine videoer i iTunes, så bliver du glad for den
smukke præsentérbakke du har fået.
Husk højreklik og vælg info og tilføj "plakatbilleder" til videoerne.

MvH
Jens

Fra : jagge

Dato : 18-09-11 16:26

> Når du har organiseret dine videoer i iTunes, så bliver du glad for den
> smukke præsentérbakke du har fået.
> Husk højreklik og vælg info og tilføj "plakatbilleder" til videoerne.

Hej Jens

tak for de gode råd.

MVH

Jakob