Ny iMac (løve) - gl. programmer, Rosetta.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 14-09-11 20:25

Jeg skal hente min nye iMac 27 i morgen.

Jeg vil bruge overførelse fra min gl. iMac, altså tage alt fra den gamle
og føre det til den nye. Sidst jeg gik fra en ældre iMac til en ny gik
det fantastisk fint.
Men så får jeg også en del gl. programmer med der kræver Rosetta og jeg
forstår, at det har løven ædt.

Hvis jeg vil rydde op i gl. - nu ubrugelige - programmer m.m. i forhold
til løven, er der så en måde at gøre dette på.
Jeg vil gerne have så "ren" en maskine uden unødige fyld og måske
mulighed for problemer.

Eller skal jeg bare sige "nå" og så tage evt. problemer ad hoc.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-09-11 20:27

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> mulighed for problemer.
>
> Eller skal jeg bare sige "nå" og så tage evt. problemer ad hoc.

Jeg vil nok tage det som det kommer ... PPC programmer som bliver
overført vil kun fylde på disken .. de gør ingen skade som sådan

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-09-11 21:25

> Jeg vil nok tage det som det kommer ... PPC programmer som bliver
> overført vil kun fylde på disken .. de gør ingen skade som sådan

Ellers kan man åbne Systemoplysninger og gå ind under Programmer og se,
hvilke programmer, der er PPC-programmer. Så kan man fjerne dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 15-09-11 10:53

Den 14/09/11 21.25, Michael Corfitsen skrev:
> [...]
> mulighed for problemer.
>
> Eller skal jeg bare sige "nå" og så tage evt. problemer ad hoc.

Da jeg installerede "oveni" så fjernede "Lion" selv de programmer der
ikke kunne køre, eller gjorde dem inaktive og ligesom "gråede dem ud"

Så jeg ville sige "den sidste konklusion"

MvH
Jens