newsservere
Fra : Cykelsmeden

Dato : 15-09-11 08:36

har lige installeret pulse newsreader på min iPad.
Ingen problem med at koble på nntp.tele.dk. men hvordan er det når jeg
kommer på et "fremmed" netværk?
kan jeg så stadig bruge nntp.tele.dk, eller skal jeg finde en open
newsserver? - og hvilken?

//finn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-09-11 09:32

Cykelsmeden frembragte:
> [...]
> på et "fremmed" netværk?
> kan jeg så stadig bruge nntp.tele.dk, eller skal jeg finde en open

Man kan udenfor TDCs net ikke bruge TDCs servere; bruger du dénne:

http://dotsrc.org/

virker det alle vegne.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-09-11 17:48

Hans Paulin (6310) wrote:
> Cykelsmeden frembragte:

> Man kan udenfor TDCs net ikke bruge TDCs servere; bruger du dénne:
>
> http://dotsrc.org/
>
> virker det alle vegne.

Det er ikke en newsserver, men en hjemmeside. Newsserveren hedder
news.dotsrc.org.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Mcwm

Dato : 15-09-11 18:57

Den 15-09-2011 18:48, Erik Olsen skrev:
> Det er ikke en newsserver, men en hjemmeside. Newsserveren hedder
> news.dotsrc.org.

Det er til gengæld der man tilmelder sig servicen, så den er nok nok
relevant alligevel.

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 15-09-11 18:58

Den 15-09-2011 10:32, Hans Paulin (6310) skrev:

> http://dotsrc.org/
>
> virker det alle vegne.
Subsidiært sætte sin egen op. Det har sine fordele

Venligst
Mcwm

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-09-11 00:16

Mcwm formulerede spørgsmålet:
> Subsidiært sætte sin egen op. Det har sine fordele

Ikke alle kan fremstille raketbrændstof ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mcwm

Dato : 16-09-11 18:32

Den 16-09-2011 01:16, Hans Paulin (6310) skrev:
> Ikke alle kan fremstille raketbrændstof

På en windåse... Jo Hans

Venligst
Mcwm - som har 10 år+ bagud fra dk.*