Problem med Agent 5.0 ??
Fra : Preben Kaas

Dato : 14-09-11 16:30

Nu har min Agent 5.0 i næsten en menneskealder fungeret perfekt med
kontoindstillingen: No login is required.
Så pludselig i går får jeg fejlmeldingen:

480 Authentification Required

Har efter en snak med min udbyder CANAL DIGITAL har jeg forsøgt at
indsætte username og password uden positivt resultat.

Har oprettet en ny konto i Agent og koblet på news.sunsite.dk med
username og password og det fungerer bare perfekt.

Nogen som har en ide om, hvad der kan være gået galt?

på forhånd tak
Preben

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-09-11 17:11

Den 14-09-2011 17:30, Preben Kaas skrev:
> Nu har min Agent 5.0 i næsten en menneskealder fungeret perfekt med
> kontoindstillingen: No login is required.
> Så pludselig i går får jeg fejlmeldingen:
>
> 480 Authentification Required

pop3.cdnet.dk port 110
ingen sikkerhed (SSL)
brugernavn og adgangskode

smtp.cdnet.dk port 465
sikkerhed SSL/TLS
brugernavn og adgangskode

Det virker for mig (men med Thunderbird)

Med venlig hilsen

Carsten Stage

Fra : Preben Kaas

Dato : 14-09-11 20:15

On Wed, 14 Sep 2011 18:11:23 +0200, Carsten Stage <stage@fabel.dk>
wrote:

>pop3.cdnet.dk port 110
>ingen sikkerhed (SSL)
>brugernavn og adgangskode
>
>smtp.cdnet.dk port 465
>sikkerhed SSL/TLS
>brugernavn og adgangskode
>
>Det virker for mig (men med Thunderbird)
>

>Med venlig hilsen
>
>Carsten Stage

Jeg må nok erkende, at jeg er ved at være for gammel til alt det her:
for det er mig komplet umuligt at finde ud af, hvor de oplysninger
skal stå/findes i Thunderbird - især hvad angår smtp-delen

hvis det altså er muligt, vil jeg være meget glad, hvis du kan skære
det lidt mere ud i pap?

mvh
Preben

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-09-11 21:01

Den 14-09-2011 21:15, Preben Kaas skrev:

> Jeg må nok erkende, at jeg er ved at være for gammel til alt det her:
> for det er mig komplet umuligt at finde ud af, hvor de oplysninger
> skal stå/findes i Thunderbird - især hvad angår smtp-delen

Hehe - indrømmet, jeg havde også noget besvær med at finde de rette
steder at skrive tingene ind. Blandt andet fordi, at T.birds måde at
skrive tingene på ikke lige er sammenlignelige med oplysningerne fra
CanalDigital. Her er Mozillas oplysningsside, der er lettere at gå til:

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Kontoindstillinger_for_diverse_udbydere#Canal_Digital

> hvis det altså er muligt, vil jeg være meget glad, hvis du kan skære
> det lidt mere ud i pap?

I det hele taget er der en del hjælp at hente her:

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird

Håber at det hjalp...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Preben Kaas

Dato : 14-09-11 21:40

On Wed, 14 Sep 2011 22:01:08 +0200, Carsten Stage <stage@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>skrive tingene på ikke lige er sammenlignelige med oplysningerne fra
>CanalDigital. Her er Mozillas oplysningsside, der er lettere at gå til:

Tak. Det lunede at høre - så er jeg måske ikke helt fortabt endnu.

> [...]
>
>I det hele taget er der en del hjælp at hente her:

Kun kigget flygtigt på det, men er helt sikker på, at det vil hjælpe
mig igennem.
Tror jeg vil lade de tilbageværende hjerneceller hvile til i morgen,
så er chancen nok størst.
Du får tusind tak for hjælpen.

mvh
Preben

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-09-11 10:20

Den 14-09-2011 22:40, Preben Kaas skrev:

> [...]
> mig igennem.
> Tror jeg vil lade de tilbageværende hjerneceller hvile til i morgen,

Tju hej, hvor det går...

Siden mit sidste indlæg, oplevede jeg at jeg ikke kunne hente mail. Chek
af kontoindstillingerne viste at der var angivet det rette efter
ovenstående link. Så langt, så godt - men stadig ingen mail. Slette
konto, oprette igen og meget andet prøvet - men stadig ingen mail...

Det viste sig, at T.bird var gledet ud af (Win7) firewall! Programmet
tildelt tilladelse til kommunikation gennem firewall og så burde det
være ok igen - men stadig ingen mail!

Mailkonto slettet og ny lavet - og ved en fejl fik jeg angivet at det
skulle være uden kryptering af godkendelse og så virkede det! Altså må
det være en fejl, at der på nævnte link skrives "krypteret adgangskode"

Endnu en mailkonto blev oprettet og der var hul igennem, med disse
indstillingsvalg til Canal Digital:

Indgående post

Teknologi: POP3
Servernavn: pop3.cdnet.dk
Port: Standard (110)
Forbindelsessikkerhed: Ingen
Godkendelsesmetode: adgangskode (ikke krypteret)
Brugernavn: mail-adresse
Adgangskode: Det password du oprettede sammen med din mailadresse.

Udgående post

Servernavn: smtp.cdnet.dk
Port: 465
Forbindelsessikkerhed: SSL/TLS
Godkendelsesmetode: Almindelig adgangskode
Brugernavn: Samme som indgående server
Adgangskode: Samme som indgående server

Så skal der vist ikke rodes med det mere - med mindre, at F.bird igen
gliter ud af firewall'ens liste over godkendte programmer. Næste gang
der er problemer ved jeg hvad der først skal chekkes.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Preben Kaas

Dato : 15-09-11 16:22

On Thu, 15 Sep 2011 11:20:00 +0200, Carsten Stage <camping@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>gliter ud af firewall'ens liste over godkendte programmer. Næste gang
>der er problemer ved jeg hvad der først skal chekkes.

Ja, hvad skal man sige??
Herrens (og komputerens) veje er uransagelige:

Jeg har intet (absolut intet) rørt ved/ændret siden jeg skrev til dig
i aftes, men tro det eller ej: nu virker min Agent newsreader igen med
de gamle Canal Digital indstillinger.
Så nu vil jeg ikke spekulere mere over det skete.

Men selvom jeg ikke ved med hvad, så må dine oplysninger jo alligevel
have hjulpet på en eller anden måde

mvh
Preben

Fra : Carsten Stage