overdrage iPhone
Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-09-11 18:29

Min datter har brug for en ny mobiltelefon, en ikke-iPhone, som kan gå
på nettet, men ikke har det med i det nuværende abonnement.
Jeg har en iPhone, hun måske kunne bruge, men kan hun uden videre sætte
sit sim-kort i og så slutte den til hendes MacMini og få den til at
virke der, eller skal hun via sin teleudbyder først.
--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-09-11 19:38

On 2011-09-12 17:28:40 +0000, Hans Houmøller said:

> [...]
> sit sim-kort i og så slutte den til hendes MacMini og få den til at
> virke der, eller skal hun via sin teleudbyder først.

Hun skal bruge en ny telefon som ikke skal være en iPhone, derfor vil
du give hende din iPhone?

Om hun kan benytte sit simkort i din iPhone? Ja, men hvis hun har et
almindeligt simkort og du har en iPhone 4 skal det først klippes til så
det passer eller teleelskabet skal ombytte til et microsim.

Hvis hendes teleselskab ikke har en aftale med Apple om at de
distribuerer operatør filer med selskabets APN adresse m.m. vil
tethering ikke virke, tethering er internetdeling og det jeg tror du
fisker efter siden du bringer en Mac Mini på tale ..

Dit indlæg er meget uklart og det er et rent gæt at ovenstående er et
svar på det du spørger om.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-09-11 20:14

Jeg fik formuleret mig både forkert og klodset, så jeg prøver lige en
gang til:

Min datter har brug for en ny mobiltelefon, da hendes nuværende er ved
at gå i stykker. Det er ikke eniPhone, men den kan gå på nettet, hvilket
hun ikke har med i sit nuværende abonnement.

Jeg har en iPhone 3GS, hun måske kunne bruge, men kan hun uden videre
sætte sit sim-kort i og så slutte den til sin MacMini og gå i iTunes og
få den registreret og til at virke den vej, eller skal hun via sin
teleudbyder først?

Tak for svar på min første formulering. Håber, jeg er mere præcis anden
gang.

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-09-11 11:02

On 2011-09-12 19:13:33 +0000, Hans Houmøller said:

> Min datter har brug for en ny mobiltelefon, da hendes nuværende er ved
> at gå i stykker. Det er ikke eniPhone, men den kan gå på nettet,
> hvilket hun ikke har med i sit nuværende abonnement.

Ja så skal hun jo have rettet sit abonnement til så hun kan bruge det
til internet adgang, om det så er en service der skal aktiveres eller
ej, så SKAL hun have en pakke hvor hun for xx kr. har incl. xx MB data.

Forbrugsafregnet data er sjældent en god ide.

> [...]
> sætte sit sim-kort i og så slutte den til sin MacMini og gå i iTunes og
> få den registreret og til at virke den vej, eller skal hun via sin

Som jeg skrev i første indlæg, ja hun kan bare flytte simkortet over og
aktivere telefonen via iTunes. Teleselskabet skal ikke gøre noget i den
forbindelse. Hvis selskabet (og du afslører desværre ikke hvilket) har
en aftale med Apple bliver indstillingerne til telefonen lagt ind
automatisk af iTunes.

Derefter skal hun bruge en iTunes konto, du kan reelt give hende din
konto hvis du ikke benytter iPhone mere, dermed får hun glkæde af de
programmer du allerede har købt, husk dog at fjerne dit kreditkort fra
kontoen ellers betaler du for hende sfremtidige indkøb. Vil du beholde
din konto opretter hun bare en ny selv i iTunes (hvis hun starter med
at købe et gratis program i iTunes inden hun oprettet kontoen, bliver
hun bedt om at lave en konto og her kan hun nu vælge at oprette uden
kreditkort).

Det er stadigt uklart for mig om hun skal på nettet med sin nye iPhone
men du skriver det ikke er incl i hendes nuværende abbo. det vil jeg
stærkt anbefale i får ordnet da en iPhone uden internetadgang er en
rasende kedelig oplevelse.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 13-09-11 21:04

Rigtig mange tak for fyldigt svar. Jeg har fået noget at arbejde videre med.
Hans

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 12-09-11 20:15

Den 12/09/11 20.37, J.K.Arning skrev:

> Dit indlæg er meget uklart og det er et rent gæt at ovenstående er et
> svar på det du spørger om.

Jeg er fuldstændig enig og prøver at genformulere mig.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans