Apropos TV?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-09-11 13:46

Findes der en USB/FW TV tuner til Mac, der også har SCART _indgang_, så
man kan afspille (overspille) lyd/billede fra VHS/SVHS maskiner? - De
findes en massè til Windows, men der er aldrig driver-/software til OS X
10.4+...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-09-11 14:22

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> man kan afspille (overspille) lyd/billede fra VHS/SVHS maskiner? - De
> findes en massè til Windows, men der er aldrig driver-/software til OS X

Med sådan en her og scart til s-video er du kørende.

http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/produc
t2.en.html

Input and Output

USB 2.0
Aerial input: Coaxial connector (IEC)
S-Video (via break out cable, included)
Composite video (via break out cable, included)
Stereo audio (via break out cable, included)
IR remote control sensor

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-09-11 15:02

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> S-Video (via break out cable, included)
> Composite video (via break out cable, included)
> Stereo audio (via break out cable, included)

Faktisk noget i den retning... Jeg burde selv have tænkt 'Elgato'. -
og endnu bedre, - de er direkte understøttet i Toast 10.x eller nyere...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Horn

Dato : 11-09-11 17:03

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> S-Video (via break out cable, included)
> Composite video (via break out cable, included)
> Stereo audio (via break out cable, included)

Hej Richard. Har 1 generation af Elgato DVB-T med software eyetv 3 om du
er int?

Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-09-11 19:07

Michael Horn wrote:

> Hej Richard. Har 1 generation af Elgato DVB-T med software eyetv 3 om du
> er int?

Med eller uden HD digital? - Hvis det er med fuld HD digitaltuner, kunne
jeg godt være interesseret, da jeg så også vil kunne bruge den sammen
med mit TV, men kommer selvf. også an på, hvad du vil ha' for den.:)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-11 19:41

> [...]

> jeg godt være interesseret, da jeg så også vil kunne bruge den sammen
> med mit TV, men kommer selvf. også an på, hvad du vil ha' for den.:)

Ingen af Elgato's dimser kan bruges uden at have EyeTV kørende på en
maskine .. med andre ord, det er ikke en standalone digital tuner

/thomas

Fra : Michael Horn

Dato : 12-09-11 11:34

> [...]

> jeg godt være interesseret, da jeg så også vil kunne bruge den sammen
> med mit TV, men kommer selvf. også an på, hvad du vil ha' for den.:)

Det er en -T teristial og den kan modtage DR-HD om man vil. Der
medfølger Eyetv 3 software.

Vi bor ikke så langt fra hinanden, så om du vil prøve skal du være
velkommen.
Prisen: hvad med 350?
Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-09-11 18:40

Michael Horn wrote:
> [...]
> medfølger Eyetv 3 software.
>
> Vi bor ikke så langt fra hinanden, så om du vil prøve skal du være

Sender dig lige en mail senre i aften
mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-09-11 18:21

> [...]

> S-Video (via break out cable, included)
> Composite video (via break out cable, included)
> Stereo audio (via break out cable, included)

Sådan en har jeg da. Kan det virkelig optage fra video? Jeg bruger den
kun til at se tv på min Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-09-11 18:54

> Sådan en har jeg da. Kan det virkelig optage fra video? Jeg bruger den
> kun til at se tv på min Mac.

Det kan den. Men du skal hitte det break-out kabel. Her i huset bruger
jeg samme funktion til at køre ungernes PS2 ind deres iMac'en. (De
stakkels børn har ikke TV på værelset af hensyn til deres (og min)
psykiske velbefindende.)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-11 19:41

> [...]
> jeg samme funktion til at køre ungernes PS2 ind deres iMac'en. (De
> stakkels børn har ikke TV på værelset af hensyn til deres (og min)

det grænser jo til børnemishandling* ;)

/thomas

altså at de har en PS2 og ikke en PS3 ;)

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-09-11 22:20

> det grænser jo til børnemishandling* ;)

Det har ungerne også været inde på

Jeg vil dog mene, at det nærmere er (selvvalgt) voksenmishandling. Helt
undgå visse tv-serier på husalteret kan vi nemlig ikke.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-09-11 20:36

> [...]
> jeg samme funktion til at køre ungernes PS2 ind deres iMac'en. (De
> stakkels børn har ikke TV på værelset af hensyn til deres (og min)

Hvis de har en Elgato Hybrid, så har de jo også TV i praksis. Vores
ældste har da brugt sin iMac som tv et par år på den måde. Der er jo
heller ikke alverdens plads på et børneværelse, så det kan være svært at
få plads til både tv og computer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-09-11 22:20

> [...]
> ældste har da brugt sin iMac som tv et par år på den måde. Der er jo
> heller ikke alverdens plads på et børneværelse, så det kan være svært at

Sshy!

(Onde tunger påstår også at DR's kanaler kan ses på det der dersens
internet.)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-09-11 22:28

Martin Bredthauer wrote:

> Sshy!
>
> (Onde tunger påstår også at DR's kanaler kan ses på det der dersens
> internet.)

Læser ungerne med her? - For så har du jo lige givet dem fidusen til,
hvordan de skal genoprette 'husfreden':.-)

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-09-11 15:20

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Faktisk noget i den retning... Jeg burde selv have tænkt 'Elgato'.

Vær opmærksom på at købevideoer har kopibeskyttelse der giver ringere
resultater.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 11-09-11 16:17

Måske denne:

http://www.blackmagic-design.com/products/videorecorder/

Har selv og er tilfreds - men har ikke brugt den så meget.

Michael C.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-09-11 20:29

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Ingen af Elgato's dimser kan bruges uden at have EyeTV kørende på en
> maskine .. med andre ord, det er ikke en standalone digital tuner

De har nogen selvstående dimser som kan levere mpeg-strømme over
netværk. De kræver vel ikke EyeTV på maskinerne?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-11 20:44

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110911 <nospam0002+20110911@gmail.com> wrote:

> De har nogen selvstående dimser som kan levere mpeg-strømme over
> netværk. De kræver vel ikke EyeTV på maskinerne?

ja, det har noget der f.eks. kan streame direkte til f.eks. en iPad ...
men ikke direkte til et dumt fjernsyn

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-09-11 20:51

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Med eller uden HD digital? - Hvis det er med fuld HD digitaltuner,
> kunne jeg godt være interesseret, da jeg så også vil kunne bruge den

Hvis du har kabel-tv så køb en hybrid. De andre kan kun køre luftsignal.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-09-11 21:36

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Øh? - Der er nu nogle af ders modeller, der har et coax antennestik
> bagpå... Jeg har bare ikke kigget så nøje på dem, om de kun er til
> NTSC eller til både PAL/NTSC. - Og ja, jeg har kabel TV, men jeg gider
> ikke Stofas temmelig dyre løsning med det lidt TV, jeg overhovedet
> ser.

Det har ikke noget med PAL/NTSC at gøre men DVB-T og DVB-C (som også
ofte indeholder radio). Det er kun hybriden der kan klare DVB-C, så
hvis du ikke køber hybrid kan du ikke bruge dit Stofa-signal.

> 'Problemet' er, at Stofa ikke har gidet lægge alle de tilgængelige -
> både gratis og licensfinancierede - HD kanaler ud som dual-kanaler i
> antennesystemet, men kun som ren digitalsignal. - Og selvom mit TV
> ikke er særlig gammel, så er det kun med de mest alm. digitale
> frekvenser.

Dekodningen af signalet foregår i software. EyeTV har kunne vise alle
de kanaler jeg har, inklusiv HD.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-09-11 00:12

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> ældste har da brugt sin iMac som tv et par år på den måde. Der er jo
> heller ikke alverdens plads på et børneværelse, så det kan være svært at

Er det alt andet lige ikke blevet nemmere efter fladskærmene kom frem?

De kan jo næsten stables...

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-09-11 21:42

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110912 <nospam0002+20110912@gmail.com> wrote:

> Er det alt andet lige ikke blevet nemmere efter fladskærmene kom frem?
>
> De kan jo næsten stables...

Det er jo bare på den forkerte led, de kan stables. Skal der stå både en
computer og et fjernsyn på et skrivebord, så fylder de jo stort set det
samme set forfra, hvad enten det er fladskærme eller ej. Men de fylder
naturligvis mindre i dybden, fladskærmene. Man kan naturligvis sagtens
indrette et værelse til at have plads til begge dele, men når nu
værelset er indrettet, og det kniber med bordpladsen, så er det nu rart
at kunne slå to fluer med ét smæk.
Jeg kommer lige i tanker om, at fladskærme kan hænges op på
væggen. Det sparer naturligvis en masse plads. Det har vi faktisk gjort
på det ene børneværelse, mens den anden har en iMac 24" med en Elgato
Hybrid USB-tuner. Så han ser fjernsyn i et vindue, mens han laver
lektier i et andet. Nu er der selvfølgelig grænser for, hvad man kan
klare med en 24" iMac, så han har en 15" MacBook Pro ved siden af, hvor
Football Manager kører. Man må beundre nutidens unge for deres store
simultankoefficient.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-09-11 21:57

> [...]

> klare med en 24" iMac, så han har en 15" MacBook Pro ved siden af, hvor
> Football Manager kører. Man må beundre nutidens unge for deres store

Jeg har set en del NCIS og Bones på TV3 de sidste måneder, og de har så
den uvane at sende Luksusfælden bagefter hvor de demonsterer hvordan den
ene familie efter den anden bliver reddet fra afgrundens rand. Der er
flere af dem der har haft en HEL del Mac'er på matriklen - da de jo er
pæne :)

Godt ungerne kan løbe med aviser så det ikke sker for jer :D