To næsten ens klasser
Fra : Asger-P

Dato : 11-09-11 15:10

Hej igen

Jeg har også disse to:

..FloatLeft {
float: left;
margin-right: 10px;
}

..FloatLeftLow {
float: left;
margin-right: 10px;
margin-top:10px;
}

I C++ ville jeg gøre sådan:

class FloatLeft{
float: left;
margin-right: 10px;
}
class FloatLeftLow : public FloatLeft{
margin-top:10px;
}

og så ville FloatLeftLow arve hvad der er i FloatLeft

Er der noget tilsvarende i css ?

På forhånd tak
Venlig hilsen
Asger-P

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-09-11 15:52

Asger-P skrev:

> Jeg har også disse to:

> .FloatLeft {
> float: left;
> margin-right: 10px;
> }

> .FloatLeftLow {
> float: left;
> margin-right: 10px;
> margin-top:10px;
> }

   .FloatLeft, .FloatLeftLow {
      float: left;
      margin-right: 10px;
   }
   .FloatLeftLow { margin-top:10px; }

--
Bertel

Fra : Asger-P

Dato : 11-09-11 18:14

Hej Bertel

On the: 11. of september-2011 At: 16:52 Bertel Lund Hansen wrote:

>    .FloatLeft, .FloatLeftLow {
>       float: left;
>       margin-right: 10px;
>    }
>    .FloatLeftLow { margin-top:10px; }

Tak skal du ha Bertel, lige det jeg manglede.

Så må jeg se om jeg kan lære at bakke snavvendt..

Best regards
Asger-P

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-09-11 18:17

Asger-P:
> Hej Bertel

> Tak skal du ha Bertel, lige det jeg manglede.
>
> Så må jeg se om jeg kan lære at bakke snavvendt..
>

> Best regards
> Asger-P

Sammenligningen med programmering ligger lige for - og det er faktisk
også objecter man lægger data i, i CSS.
Men sammenligningen stopper der. Syntaxen er ikke nødvendigvis den
samme, og CSS er "kun" markup - ingen funktionalitet.

Birger

http://bbsorensen.dk