Løve-spørgsmål. Lukke computer.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 10-09-11 16:19

Hej.

Jeg er ikke selv på løvebrøl (endnu) men en bekendt er. En ny ting er at
når man lukker computeren er der en afkrydsning af "åbn vinduer, når der
logges på igen". Fast er afkrydsning/fluevinge. Kan man ikke stille
default til ikke afkrydsning/fluevinge. Vi kan ikke finde muligheden.

Michael C.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-09-11 11:30

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> logges på igen". Fast er afkrydsning/fluevinge. Kan man ikke stille
> default til ikke afkrydsning/fluevinge. Vi kan ikke finde muligheden.

Det kan du ikke - Apple ved bedst

Du må ud i en gang terminalgymnastik for at ændre det:
<http://osxdaily.com/2011/08/25/disable-reopen-windows-when-logging-back
-in-in-mac-os-x-lion-completely/>

Mvh.Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-09-11 21:42

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Det kan du ikke - Apple ved bedst

Hvorfor er det så slemt? Jeg synes da, det er enormt smart, at
computeren bare vender tilbage til det sted, man var, da man stoppede.
Hvis man ikke ønsker et vindue åbnet, når man tænder computeren igen,
kan man bare lukke det, før man slukker computeren. Faktisk er det jo
meningen, at vi bare skal lukke vinduer. Vi skal ikke længere tænke på
at lukke programmerne. Det klarer OS X selv ved behov.
Jeg er begyndt at slukke min computer meget mere, efter jeg har
fået Lion, og det er trods alt en smule mere miljøvenligt. Der er jo
også en risiko ved vågeblus, hvis man får en strømafbrydelse. Så
forsvinder det hele jo alligevel. Endelig slipper jeg for at nogle
mindre børn begynder at bruge min computer og måske sletter noget ved en
fejl. Hvis de skal starte computeren selv, kan de kun logge ind i
gæstekontoen. Med mindre de har afluret mit password. Jeg synes
efterhånden, de unge mennesker er så gode til computere, at jeg vil
tiltro dem næsten alt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 15-09-11 12:21

Henrik Münster skrev:
> [...]
> gæstekontoen. Med mindre de har afluret mit password. Jeg synes
> efterhånden, de unge mennesker er så gode til computere, at jeg vil

Der kan jo sætte et kodeord på pauseskærmen. Så kan små børn ikke
misbruge din Mac, når du ikke er tilstede.

Jeg lukke (næsten) altid min MacBook. Hvilket nok er en vane fra
stationære PCer, som larmer. Den jeg har nu ikke så meget, men
stadigvæk for meget når den (PCen) står ved siden af min seng.

--

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-09-11 14:11

Kent <kbm@invalid.invalid> writes:

> Jeg lukke (næsten) altid min MacBook. Hvilket nok er en vane fra
> stationære PCer, som larmer. Den jeg har nu ikke så meget, men
> stadigvæk for meget når den (PCen) står ved siden af min seng.

Hvad man ikke gør for at holde servanten frostfri :)