Afspille musik fra NAS… Kan det gøres b~
Fra : -=JF=-

Dato : 08-09-11 22:09

Hej i gruppen.

Jeg har brug for lidt input, for at finde ud af om min musikafspilning
kan gøres lidt mere elegant.

Mit nuværende setup er som flg.:
Jeg har en bærbar med en ledning fra hovedtelefonudgangen til
AUX-indgangen i stereoanlægget, og bruger iTunes som afspiller.
Musikken ligger på min time capsule.

Nu har jeg så fået mig en airport express, og tænker på om jeg måske
kan springe den bærbare over, og afspille direkte fra Time Capsule til
Airporten, og over i stereoanlægget… Men jeg kan ikke lige se for mig
hvordan.

Er det muligt at have musikken liggende på time capsule, og lade en
iPhone, iPod eller iPad afspille den via Airporten?

På forhånd tak!

--
Mvh. John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-11 22:21

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> kan springe den bærbare over, og afspille direkte fra Time Capsule til
> Airporten, og over i stereoanlægget… Men jeg kan ikke lige se for mig

Det kan du ikke ...

> Er det muligt at have musikken liggende på time capsule, og lade en
> iPhone, iPod eller iPad afspille den via Airporten?

Du skal have en maskine af en art indover ... eller have musikken syncet
til ding iPhone etc. og så Airplaye til Airporten derfra

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 09-09-11 23:05

On 2011-09-08 21:21:02 +0000, Thomas von Hassel said:

> Du skal have en maskine af en art indover ... eller have musikken syncet
> til ding iPhone etc. og så Airplaye til Airporten derfra

Øv, havde jo håbet at der fandtes en eller anden nifty app der kunne
klare ærterne
Sync går ikke rigtigt, da der er små 130 Gb musik,

Men, tak for svaret!
--
Mvh. John

Fra : -=JF=-

Dato : 12-09-11 21:22

On 2011-09-08 21:21:02 +0000, Thomas von Hassel said:

> Du skal have en maskine af en art indover ... eller have musikken syncet
> til ding iPhone etc. og så Airplaye til Airporten derfra

Løsningen lå lige for
Jeg tog en bærbar der var blevet til overs, og lod den håndtere
afspilning af musikken fra NAS'en… Den står gemt, og altid tændt, og så
har jeg delt dens bibliotek… Nu har jeg adgang til al musikken fra alle
husets dimser, enten via Airoprt Express, eller enhedernes egne
højttalere.

Måske ikke verdens mest CO2-venlige løsning med en maskine der kører
tomgang 24/7, men det fungerer.

--
Mvh. John

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-09-11 10:50

On 2011-09-08 21:09:27 +0000, -=JF=- said:

> Nu har jeg sŒ fŒet mig en airport express, og t¾nker pŒ om jeg mŒske
> kan springe den b¾rbare over, og afspille direkte fra Time Capsule til
> Airporten, og over i stereoanl¾ggetÉ Men jeg kan ikke lige se for mig
> hvordan.
>
> Er det muligt at have musikken liggende pΠtime capsule, og lade en
> iPhone, iPod eller iPad afspille den via Airporten?

Det kommer an pΠhvor mange penge du vil bruge pΠdet. Det letteste er
at lade en Sonos player spille det.
<http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/sonos/sonos_zp90-zoneplayer-_-_sonzp90wh.htm>

Bor du i n¾rheden af en Hi-Fi klubben, sŒ kig pŒ det der.

Jeg bruger selv Sonos, og afspiller fra en NAS, men den kan ogsŒ
afpille fra et iTunes bibliotek, sŒ l¾nge det er pŒ dit netv¾rk.
Sonos styres med en app pΠiPad, iPhone, iPod Touch, eller Android
enhed, eller med et program pΠMac'en. Der er ogsΠen dedikeret
fjernbetjening, men den har jeg sparet v¾k.

Du er k¿rende for 2600 eller 3000 kr. afh¾ngigt af om du ogsŒ har brug
for en Sonos Bridge.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen