Nogen erfaringer med den nye AppleTV?
Fra : Lyrik

Dato : 08-09-11 11:38

Jeg får foræret sådan en i næste uge. I den forbindelse vil jeg gerne
høre nogen erfaringer og eventuelle berigende oplevelser den kan byde på.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-11 12:43

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Jeg får foræret sådan en i næste uge. I den forbindelse vil jeg gerne
> høre nogen erfaringer og eventuelle berigende oplevelser den kan byde på.

Har en stående .. sålænge du har en maskine stående med iTunes tændt, og
alt dit indhold liggende i iTunes så virker det fantastisk.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 08-09-11 13:06

Den 08/09/11 13.43, Thomas von Hassel skrev:

> Har en stående .. sålænge du har en maskine stående med iTunes tændt, og
> alt dit indhold liggende i iTunes så virker det fantastisk.
,,,,,,,,,,,,,,
Tak for svar. Kan man ikke dele andre mapper på netværket med den?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-11 16:04

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,
> Tak for svar. Kan man ikke dele andre mapper på netværket med den?

Nej, det er iTunes eller ingenting ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 20:54

> Nej, det er iTunes eller ingenting ...

aTV Flash (beta) kan det, eller rettere de associerede programmer kan
det.
Link: Firecore.com
--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-11 20:58

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> aTV Flash (beta) kan det, eller rettere de associerede programmer kan det.
> Link: Firecore.com

Korrekt ... jeg har den selv .... men jeg har forlængst opgivet at holde
mig opdateret på diverse jailbreaks ... det er nemmere for mig bare at
konvertere alt mit indhold til et format iTunes/Apple TV kan spise råt.

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-09-11 21:22

> Korrekt ... jeg har den selv .... men jeg har forlængst opgivet at holde
> mig opdateret på diverse jailbreaks ... det er nemmere for mig bare at
> konvertere alt mit indhold til et format iTunes/Apple TV kan spise råt.

100% enig. Køb ikke Apple TV med det formål at hacke den. (Mine
erfaringer stammer fra aTV Flash på Apple TV ver. 1. Det virkede. Ikke
stabilt, men det virkede. Valgte at få mine penge retur - uden
problemer.) Solgte Apple TV ver. 1 og købte ver. 2 som fungerer fint
sammen med husets iMac med 2 TB disk i. Og så er Airplay i forbindelse
med iPhone genialt. Tager billeder og små videoer på ferien og viser dem
på TV'et. Enkelt og effektivt.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 21:37

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> sammen med husets iMac med 2 TB disk i. Og så er Airplay i forbindelse
> med iPhone genialt. Tager billeder og små videoer på ferien og viser dem

Jeg er heller ikke imponeret af aTV Flash. Og jeg er enig med jer begge
i, at lade iTunes og AppleTV gøre hvad de gør bedst.

--
Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 20:54

> Har en stående .. sålænge du har en maskine stående med iTunes tændt, og
> alt dit indhold liggende i iTunes så virker det fantastisk.

Det er så dér hvor jeg har størst problem. Jeg kan ikke holde minien
vågen. Og derfor kan jeg heller ikke tilgå mit EyeTV-arkiv.

--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-11 20:58

> Det er så dér hvor jeg har størst problem. Jeg kan ikke holde minien
> vågen. Og derfor kan jeg heller ikke tilgå mit EyeTV-arkiv.

Det lyder jo som en fejl ved din mini :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-09-11 13:33

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,
> Tak for svar. Kan man ikke dele andre mapper på netværket med den?

Hvis du vil lave den slags og have noget der kan andet end iTunes, har
jeg været glad for min WD TV Live.

650 kroner hos Proshop.

Fra : Lyrik

Dato : 09-09-11 20:04

Den 08/09/11 14.32, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110908 skrev:

> Hvis du vil lave den slags og have noget der kan andet end iTunes, har
> jeg været glad for min WD TV Live.
>
> 650 kroner hos Proshop.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har lige købt en maskine der spiller Blu-ray og streamer filer med
WiFi-n.
Min PS3 kan også men er "landsforvist" på grund af DRM-udvidlser. I
bytte får jeg et AppleTV og megen good-will.

Det jeg ønsker er noget "native-Mac" og her er det at Apple-TV kommer
ind i billedet.
Jeg vil standardisere streamede filmfiler til iTunes-format.
Forhåbentlig med undertekster der kan slås til og fra. Jeg vil
samarbejde med systemet og det skal samarbejde med mig. Hvad jeg kan
forstå at Thomas allerede har en følelse af.

MvH
Jens

Fra : Kim J

Dato : 08-09-11 13:50

Hej Lyrik,

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg får foræret sådan en i næste uge. I den forbindelse vil jeg gerne høre
> nogen erfaringer og eventuelle berigende oplevelser den kan byde på.
>
> MvH
> Jens
Jeg har haft en et par år, og er rimelig tilfreds med den. Den er rigtig god
til podcast, billeder, og den fungerer da også med at konvetere film til
den, men det tager lang tid at konvetere dem, i hvert fald fra PC.

En ulempe ved den er, at Apple TV ikke fungerer i Danmark.

Det kræver, at man har en computer med iTunes, så den hele tiden
synkroniserer filer med iTunes, men det fungerer tilgengæld også ret godt.

En anden ulempe er, at den af og til kan finde på at tænde selv - en enkelt
lampe lyser - problemet er ikke så stort, da det jo bare koster lidt i
strøm.

Tredje ulempe er, at hvis man vil slukke den, uden at tænde TV'et, så skal
man holde knappen inde meget længe.

Til gengæld er fjernbetjeningen genial, kun to knapper, det var der mange
andre firmaer der kunne lære af.

Håber du også bliver glad for den.

Hilsen
Kim J.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-11 14:38

Hej,

> Jeg har haft en et par år

Du blander vist den nye og den gamle AppleTV sammen. Erfaringerne med
den gamle kan ikke direkte overføres til den nye, da der er tale om ny
hardware og ny software.

Jeg har haft den nye Apple TV længe nu, og den fungerer udmærket (også i
Danmark). Den største ulempe ved setuppet er, at der ikke er
undertekster på langt størstedelen af det indhold, man kan købe/leje fra
Apple selv.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Lyrik

Dato : 08-09-11 20:57

Den 08/09/11 14.50, Kim J skrev:
> [...]
> skal man holde knappen inde meget længe.
>
> Til gengæld er fjernbetjeningen genial, kun to knapper, det var der

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej tilbage Kim.
Og tak til jer alle for de opmuntrende indspark. Jeg glæder mig til at
udforske den. Især er jeg spændt på hvordan den tilgår Youtube-videoer
på nettet.

MvH
Jens

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 21:37

> [...]

> Og tak til jer alle for de opmuntrende indspark. Jeg glæder mig til at
> udforske den. Især er jeg spændt på hvordan den tilgår Youtube-videoer

Det mest irriterende er nok at man ikke kan bruge et blåtandstastatur,
eller se HD.
--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-11 22:21

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det mest irriterende er nok at man ikke kan bruge et blåtandstastatur,
> eller se HD.

Jeg kan fint se HD ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 22:59

> Jeg kan fint se HD ...

Jeg må have misforstået et eller andet så ...

--
/fr

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 23:04

> Jeg må have misforstået et eller andet så ...

Åh, jeg mente vedr. youtube.

--
Flemming

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 23:01

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det mest irriterende er nok at man ikke kan bruge et blåtandstastatur,
> eller se HD.

rettelse: min kommentar vedr. youtube.

--
Flemming

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 08-09-11 18:59

On Thu, 8 Sep 2011 17:04:26 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> Nej, det er iTunes eller ingenting ...

Nja, med f.eks en iDings kan man f.eks bruke Air Video Server* **
til å bruke livekonvertering og sende til Apple TVen med Air Play
(om iDingsen er ny nok, og man har en kraftig nok maskin).

* www.inmethod.com
** finnes mange alternativer, men det er denne jeg bruker.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-09-11 21:22

> Det lyder jo som en fejl ved din mini :)

Din Time Capsule kan vække den når den sover, hvis den kører 10.6

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 08-09-11 21:44

On Thu, 8 Sep 2011 22:37:01 +0200, <Flemming Rubini> wrote:
> Det mest irriterende er nok at man ikke kan bruge et blåtandstastatur,
> eller se HD.

Bare om du ser bort fra 720P som HD. Og til tastatur kan man bruke en
iDings med Remoteappen fra Apple.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 22:57

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Bare om du ser bort fra 720P som HD. Og til tastatur kan man bruke en
> iDings med Remoteappen fra Apple.

Kan man se 720P? Hmm ??

iDings? Har du et link?

--
/fr

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-09-11 22:58

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Kan man se 720P? Hmm ??

jep ... Apple sælger enda 720p film og tv serier i deres butik*

> iDings? Har du et link?

<http://www.apple.com/itunes/remote/>

/thomas

* Ninja tricks nødvendige i Danmark

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-09-11 23:14

> <http://www.apple.com/itunes/remote/>

How niceeee

Det var da en utrolig lækker fjernbetjening til AppleTV, med tastatur,
og trykfølsom museplade. Jeg havde lagt den til side som blot endnu en
remote som den der medfølger.

--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-11 07:08

> How niceeee
>
> Det var da en utrolig lækker fjernbetjening til AppleTV, med tastatur,
> og trykfølsom museplade. Jeg havde lagt den til side som blot endnu en
> remote som den der medfølger.

eh, du ved godt det bare er en App til iPhone eller iPad ik' ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-09-11 07:27

> eh, du ved godt det bare er en App til iPhone eller iPad ik' ?

C'est n'est pas une remote

--
Flemming

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-11 08:08

> C'est n'est pas une remote

Så skal du definere "remote" bedre ..

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-11 10:05

Den 09/09/11 00.13, Flemming Rubini skrev:

> How niceeee
>
> Det var da en utrolig lækker fjernbetjening til AppleTV, med tastatur,
> og trykfølsom museplade. Jeg havde lagt den til side som blot endnu en
> remote som den der medfølger.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er "remote learner" på ApleTV2, så jeg bruger for eksempel min
Philips BD fjernbetjening til at styre den.

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 09-09-11 19:54

Den 08/09/11 23.58, Thomas von Hassel skrev:
> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,

Kan den spille 6 kanals AAC lyd?
Kan den vise mp4/m4v undertekster og slå dem til og fra?
Kan den skifte mellem flere lydspor og flere undertekstspor?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-11 19:58

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Kan den spille 6 kanals AAC lyd?

Min forstærker kan fint spille 5.1 kanals lyd fra hhv. DVD rip og iTunes
køb

> Kan den vise mp4/m4v undertekster og slå dem til og fra?
> Kan den skifte mellem flere lydspor og flere undertekstspor?

hvis du bager din h.264 filer rigtigt ja ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 09-09-11 20:15

Den 09/09/11 20.58, Thomas von Hassel skrev:

> Min forstærker kan fint spille 5.1 kanals lyd fra hhv. DVD rip og iTunes
> køb

> hvis du bager din h.264 filer rigtigt ja ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Til det sidste, så remuxer jeg filerne og lægger undertekster ind efter
at have oversat dem til smukke danske undertekster.
Lyden bliver omkodet til AAC stereo eller 5.1.
Tilsidst bliver det hele bagt i den rette container.Jeg kunne bringe en
smiley her, men det er faktisk sandt!

Er den gladest for mp4 eller foretrækker den m4v?
Hvilken bitrate er den optimale og hvilken er den maximale størrelse og
bitrate?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-09-11 22:50

> [...]

..m4v

> Hvilken bitrate er den optimale og hvilken er den maximale størrelse og

720p film holder jeg til mellem 4000-4500 kbit/sec ... SD omkring 3000

/thomas