Forskel på .me og .mac
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-11 10:32

Nu er det her spørgsmål nok snart obsolet, for iCloud er på vej. Jeg er
gammel bruger af MobileMe (tidl. .Mac). Da MobileMe afløste .Mac, blev
domænet i ens e-mail-adresse ændret fra <mac.com> til <me.com>. Jeg
begyndte glad at bruge min me.com-adresse. Siden fandt jeg ud af, at ens
Apple-ID ikke bare kan ændres. Mit var derfor stadig min
mac.com-adresse. Man var nødt til at oprette en ny konto hos Apple, hvis
man ville ændre sit Apple-ID. Det er jeg ikke interesseret i, da min
konto hos Apple indeholder oplysninger om musik og programmer, jeg har
købt gennem årene, og det er godt nok løbet op.
Nu har jeg så opdaget, at det er lidt tilfældigt, hvordan min
computer er sat op til at synkronisere med mine MobileMe-data og min
e-mail. Nogle steder står der .mac, og andre steder .me. Er det
fuldstændig ligegyldigt, hvad man bruger? Når man bruger webmail og bare
skriver navnet foran @, bliver der automatisk skrevet <me.com> bagefter.
Jeg har så prøvet at lave det om, men jeg synes, der er nogle aftaler i
kalenderen, jeg lige havde tastet ind, som ikke var der. Langt de fleste
aftaler og mine e-mail er der dog stadig, uanset hvilket domæne jeg
bruger.
Nå, men som nævnt bliver det her nok snart ligegyldigt. Nu
kommer iCloud jo. Jeg er spændt på, hvad man så skal gøre med sit
Apple-ID, sin e-mail-adresse og ikke mindst de andre familiemedlemmer,
jeg har med i min familiekonto.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 08-09-11 11:15

On Thu, 8 Sep 2011 11:31:32 +0200, <Henrik Münster> wrote:
> [...]
> konto hos Apple indeholder oplysninger om musik og programmer, jeg har
> købt gennem årene, og det er godt nok løbet op.

Nja, det er jo bare å endre eposten på Apple-Iden. Jeg har gått fra
@online.no til @gmail.com uten problemer. Det er fortsatt samme Apple
ID.
> [...]
> kommer iCloud jo. Jeg er spændt på, hvad man så skal gøre med sit
> Apple-ID, sin e-mail-adresse og ikke mindst de andre familiemedlemmer,

De som hadde .Mac kunne bruke både @mac.com og @me.com når Mobile Me ble
innført. Men det er nok lurt å være konsekvent, selv om mailen skal
komme til samme innboks likevel.

Ellers er det lurt å lese på denne siden:
http://www.apple.com/mobileme/transition.html

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"