Findes et program som kan konvertere en .m~
Fra : Lyrik

Dato : 06-09-11 19:04

Helst med mulighed for flere lydspor og gerne med undertekst.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 19:19

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Helst med mulighed for flere lydspor og gerne med undertekst.

Toast ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-11 20:08

Den 06/09/11 20.19, Thomas von Hassel skrev:

> Toast ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Næh den er ikke god til det. Afviser for eksempel mp4 filer. Ville godt
tage en avifil, men resultatet duede ikke.;-(

Jeg har fundet ét program. Det er Aimersoft DVD Creator:
http://www.aimersoft.com/tutorial/dvd-creator-for-mac.html

Til Windows er ConvertXtoDVD det bedste jeg har prøvet.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 20:12

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Aimersoft

ah ja, altid stol på et firma som ikke presenetere sig med navne,
fysiske adresser, telefonumre etc.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-11 20:21

Den 06/09/11 21.11, Thomas von Hassel skrev:

> ah ja, altid stol på et firma som ikke presenetere sig med navne,
> fysiske adresser, telefonumre etc.
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er du jo nødt til når det er det eneste der kan lave jobbet!

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 20:28

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er du jo nødt til når det er det eneste der kan lave jobbet!

"eneste" er meget definitivt. Giv mig nok tid kan jeg nok hacke det
sammen i ffmpeg ...

Jeg vil nok bruge Handbrake, iMovie og iDVD hvis jeg skal lave noget "on
the cheap"

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-11 20:35

Den 06/09/11 21.27, Thomas von Hassel skrev:

> "eneste" er meget definitivt. Giv mig nok tid kan jeg nok hacke det
> sammen i ffmpeg ...
>
> Jeg vil nok bruge Handbrake, iMovie og iDVD hvis jeg skal lave noget "on
> the cheap"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er et prestigeprojekt der har udviklet sig til et mareridt for manden.
Hans svigermor er russer. Han har lovet at lave en mp4 film om til en
DVD som hun kan tage med til Rusland.
Men han kan ikke! Alle programmer svigter og går ned. Han købte et til
500 kroner og smed det væk da han ikke kunne bruge det.
Jeg skal redde hans ære overfor svigermor!

Jeg kan kun finde Aimersoft DVD Creator. Man hiver filen ind og trykker
på en knap.

men tak for indsatsen!

MvH
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-09-11 20:26

Thomas von Hassel wrote:

> Toast ?

Toast 11.x kan ihvertfald klare 5.1 DTS og AC3 sorround lyd...

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-09-11 19:55

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Helst med mulighed for flere lydspor og gerne med undertekst.

Kan iDVD eller iMovie ikke klare det du vil have?

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-11 20:08

Den 06/09/11 20.55, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110906 skrev:

> Kan iDVD eller iMovie ikke klare det du vil have?

,,,,,,,,,,,,,,,

Det er alt for bøvlet.

MvH
Jens

Fra : Franz Berliner

Dato : 06-09-11 21:14

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Det er alt for bøvlet.

Har du prøvet at:

- åbne iDVD
- vælge "One step DVD from movie"
- Vælge filen

Eller vil iMovie ikke kendes ved MP4 filen?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-11 21:18

Den 06/09/11 22.14, Franz Berliner skrev:

> [...]
> - vælge "One step DVD from movie"
> - Vælge filen
>
> Eller vil iMovie ikke kendes ved MP4 filen?

iDVD afviser mp4 filen.

iMovie vil hovedsagelig kun tage sig af AI-Codec. Filmen skal omkodes
inden iDVD kan tage den.

MvH
Jens

Fra : Pico

Dato : 06-09-11 23:35

Den 06-09-2011 22:17, Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> iDVD afviser mp4 filen.
>
> iMovie vil hovedsagelig kun tage sig af AI-Codec. Filmen skal omkodes
> inden iDVD kan tage den.
>
> MvH
> Jens
Det forstår jeg da ikke Jens, du angav mig i sin tid metoden til at lave
mp4 filer, dem brændte jeg så lystigt med iDVD eller Toast 10, grunden
til at jeg mest brugte Toast var at jeg kunne bestemme at flere film
brændt på en dvd kunne afspilles i rækkefølge uden at gå tilbage til
hovedmenuen som iDVD, så vidt jeg husker, gør.
Tror du ikke der er noget galt med mandens mp4 filer ?

--
MVH
Pico

Fra : Lyrik

Dato : 07-09-11 10:40

Den 07/09/11 00.34, Pico skrev:

> [...]
> hovedmenuen som iDVD, så vidt jeg husker, gør.
> Tror du ikke der er noget galt med mandens mp4 filer ?

Med alle de kodninger som film har i dag er det vigtigt at et program
der skal lave en haddisk-film om til en DVD kan tage dem alle sammen og
lave DVD ud af det.
Det optimale findes på Windows programmet "ConvertXtoDVD" hvor man kan
medtage lydspor og undertekster. Man kan lave enkeltlags-eller
dobbeltlags resultat.

Filmen tages ind, der vælges, filmen spyttes ud som helt færdig til at
brænde.
Toast T.11 er et meget dyrt program. Det afviser visse filer. Det er
tilbøjelig til altid at lægge ud med at filmen ikke kan være på DVD-en.
Så skal man til at bøvle med den besked.

Det optimale program tager filmen ind, man trykker en knap og den
spytter en DVD ud.

MvH
Jens

Fra : Pico

Dato : 09-09-11 18:02

Den 07-09-2011 11:39, Lyrik skrev:

> [...]
> Det optimale findes på Windows programmet "ConvertXtoDVD" hvor man kan
> medtage lydspor og undertekster. Man kan lave enkeltlags-eller

Jeg bruger også sommetider ConvertXtoDVD4, men nogle gange er
underteksterne så langt under billedet at de ikke kan ses på TV, så kan
den afspilles på PC med et mindre billed så teksten kan ses, det er bare
ikke optimalt.
Jeg forstår ikke hvorfor underteksterne er så langt under selve
billedet, nogen gange ?

--
MVH
Pico

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-09-11 20:38

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Det er alt for bøvlet.

Så må du til lommen og få et professionenlt program.

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-11 20:49

Den 06/09/11 21.38, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110906 skrev:

> Så må du til lommen og få et professionenlt program.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har købt de professionelle programmer jeg skal bruge P.T. Jeg
undersøger mp4 til DVD problemet for en ven.
Han købte en 17" Powerbook i 2003 og bedyrede mig at han meget gerne
ville kunne kopiere en film til DVD. han købte for 1100 kroner
programmer, men han kunne ikke alligevel.

Han står stort set med samme problem nu 8 år efter. Jeg vil sige at han
efterhånden har noget i retning af posttraumatisk stresssyndrom over
problemet!

Nogle af programmerne spytter en VOB-fil ud. men det er jo ikke nok! den
skal i en VIDEO_TS mappe og indlejres i en Video-DVD.
Nogle gode tommelfingerløsninger?

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-09-11 21:15

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Nogle af programmerne spytter en VOB-fil ud. men det er jo ikke nok!
> den skal i en VIDEO_TS mappe og indlejres i en Video-DVD.
> Nogle gode tommelfingerløsninger?

Nej. Jeg bruger streaming via DLNA. dvd'ere er for bøvlede og fylder
for meget.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-09-11 21:27

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> iMovie vil hovedsagelig kun tage sig af AI-Codec. Filmen skal omkodes
> inden iDVD kan tage den.

SÃ¥ omkod den, fx med Handbrake.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-09-11 16:15

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Det optimale program tager filmen ind, man trykker en knap og den
> spytter en DVD ud.

Jeg har en harddiskrecorder. Giv den et antennesignal, og bed den om at
optage 3 timer til en blank dvd, og vent. Vupti.

Fra : Lyrik

Dato : 07-09-11 17:09

Den 07/09/11 17.14, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110907 skrev:

> Jeg har en harddiskrecorder. Giv den et antennesignal, og bed den om at
> optage 3 timer til en blank dvd, og vent. Vupti.

,,,,,,,,,,,,,
Ja det er dejligt at noget virker på en nem måde. Jeg kan godt forstå at
du er glad for den.
Jeg optager kun TV til harddisk. Spiller og sletter det igen.

Hilsen
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-09-11 17:49

> [...]

> at du er glad for den.
> Jeg optager kun TV til harddisk. Spiller og sletter det igen.

I betragtning af hvor meget bøvl der er med software, var en sådan
løsning måske en ide? Kræver bare en dims der kan omforme til noget
recorderen kan forstå.