RAM til iMac 27" (medio 2011 - nu).
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 05-09-11 08:19

Hejsa.

Til min kommende nye iMac 27" så er det vel sådan 4 stk. jeg skal købe
til 16GB hukommelse.

http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-4GB-DDR3-1333MHz-for-Apple-2211805.ht
ml

og så dropper jeg den 4GB der sidder i for er der ikke noget om, at RAM-
klodserne helst skal være eens.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-11 08:41

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> ml
>
> og så dropper jeg den 4GB der sidder i for er der ikke noget om, at RAM-

De skal være ens _type_ og specs ... det er ikke nødvendigvis forkert
hvis de er fra forskellige producenter

(og ofte er det nøjagtigt de samme ram chips de bruger ...)

Men jo, det er en gammel tommelfinger regel og noget man bruger hvis man
fejlsøger en maskine der opfører sig underligt.

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 05-09-11 08:47

> [...]
>
> Men jo, det er en gammel tommelfinger regel og noget man bruger hvis man
> fejlsøger en maskine der opfører sig underligt.

Så er det det jeg gør. Tak for hjælp.

Michael C.

Fra : Øyvind Rise

Dato : 05-09-11 08:52

> [...]

> ml
>
> og så dropper jeg den 4GB der sidder i for er der ikke noget om, at RAM-

Køb heller parvis:

<http://www.proshop.dk/RAM/Kingston-8GB-DDR3-1066Mhz-%282x4%29-Apple-215
6168.html>

De 4GB der sitter der er sannsynlig et par med 2GB-moduler. Tjekk med
"Om denne maskin" -> "Mere info..." -> "Hukommelse" om du trenger at se
konfigurasjonen du har nu.

--
Øyvind Rise

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-09-11 10:02

On 2011-09-05 07:51:54 +0000, Øyvind Rise said:

> [...]
>
> De 4GB der sitter der er sannsynlig et par med 2GB-moduler. Tjekk med
> "Om denne maskin" -> "Mere info..." -> "Hukommelse" om du trenger at se

Det er 1066 MHz. Skal det ikke være 1333 MHz?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Øyvind Rise

Dato : 05-09-11 10:37

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Det er 1066 MHz. Skal det ikke være 1333 MHz?

Jo, jo, definitivt!

En glip fra min side. Tak til deg som var observant!

--
Øyvind Rise

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 05-09-11 14:19

> Jo, jo, definitivt!
>
> En glip fra min side. Tak til deg som var observant!

Men disse stå til at passe til Apple Mini. Jeg synes ikke jeg kan finde
8GB 1333Mhz (2x4) til iMac medio 2011.
Kan I hjælpe.

Michael C.

Fra : Øyvind Rise

Dato : 05-09-11 15:09

> Men disse stå til at passe til Apple Mini. Jeg synes ikke jeg kan finde
> 8GB 1333Mhz (2x4) til iMac medio 2011.
> Kan I hjælpe.

Tjek disse modulene opp mot kravene i linken nederst:

<http://www.proshop.dk/RAM/Corsair-8GB-DDR3-1333-MHz-%282x4%29-2199874.h
tml>

Øyvind Rise

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-09-11 15:29

On 2011-09-05 13:18:30 +0000, Michael Corfitsen said:

> Men disse stå til at passe til Apple Mini. Jeg synes ikke jeg kan finde
> 8GB 1333Mhz (2x4) til iMac medio 2011.
> Kan I hjælpe.

Jeg kunne ikke finde noget til min iMac med Kingstons værktøj, så jeg
prøvede i stedet Crucial, og deres program siger at jeg skal bruge
denne ram:
http://www.crucial.com/eu/store/mpartspecs.aspx?mtbpoid=D7403679A5CA7304

Det har jeg så bestilt i dag - ca. 414 kr. med fragt.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 05-09-11 17:34

> [...]
> http://www.crucial.com/eu/store/mpartspecs.aspx?mtbpoid=D7403679A5CA7304
>
> Det har jeg så bestilt i dag - ca. 414 kr. med fragt.

Gir du et praj om resultatet (er det en medio 2011 iMac?).

Michael C.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-09-11 17:52

On 2011-09-05 16:34:11 +0000, Michael Corfitsen said:

> Gir du et praj om resultatet (er det en medio 2011 iMac?).

Det skal jeg nok. De bliver sendt med UPS Express, men der går vel nogle dage.
Og det er en medio 2011 iMac med 3,4 GHz i7.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-09-11 11:20

On 2011-09-05 16:52:25 +0000, Kurt Brixen said:

> Det skal jeg nok. De bliver sendt med UPS Express, men der går vel nogle dage.
> Og det er en medio 2011 iMac med 3,4 GHz i7.

Bestilt i går hos Crucial. Sendt fra Glasgow i Skotland i går. Ankommet
i dag med UPS før middag, og de er nu monteret
Det er jo hurtigere end Proshop.

Så håber jeg Mac'en bliver ved med at være stabil, jeg har nemlig ikke
haft problemer med den.

Er der nogen grund til at teste nye ram-klodser?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 06-09-11 17:06

> Bestilt i går hos Crucial. Sendt fra Glasgow i Skotland i går. Ankommet
> i dag med UPS før middag, og de er nu monteret
> Det er jo hurtigere end Proshop.

Bestilte i går hos Proshop og dem i døgnposten kl. 16.00, så det er da
også hurtigt.

> Så håber jeg Mac'en bliver ved med at være stabil, jeg har nemlig ikke
> haft problemer med den.

Dem jeg har fået hedder Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 og de skulle efter
tidliger oplysninger i tråden være OK.

Jeg mangler så bare min iMac - skulle komme om ca. 2 uger (Humac).
Så får jeg syn for sagn.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 06-09-11 17:07

> Bestilte i går hos Proshop og dem i døgnposten kl. 16.00, så det er da
> også hurtigt.

.....og hentede dem....

Det gik lidt stærkt.

Michael C.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-09-11 12:16

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> writes:

> Bestilt i går hos Crucial. Sendt fra Glasgow i Skotland i
> går. Ankommet i dag med UPS før middag, og de er nu monteret
> Det er jo hurtigere end Proshop.

Det er dejligt der er nogen ting der går hurtigt, når man nu har været
til lommen.

> Så håber jeg Mac'en bliver ved med at være stabil, jeg har nemlig ikke
> haft problemer med den.
>
> Er der nogen grund til at teste nye ram-klodser?

Som udgangspunkt nej, men du sover nok bedre om natten hvis du er sikker
på at hardwaretesten siger den er i orden.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 13:23

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110906 <nospam0002+20110906@gmail.com> wrote:

> Som udgangspunkt nej, men du sover nok bedre om natten hvis du er sikker
> på at hardwaretesten siger den er i orden.

Synes som regel hardware testen kun har været god til at finde ud af
_hvilken_ klods der er syg .. hvis der er syge klodser så finder man
hurtigt ud af det ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-09-11 13:59

On 2011-09-06 12:23:22 +0000, Thomas von Hassel said:

> Synes som regel hardware testen kun har været god til at finde ud af
> _hvilken_ klods der er syg .. hvis der er syge klodser så finder man
> hurtigt ud af det ...
>
> /thomas

OK. Men nu kørte jeg hardwaretesten, og den fandt ingen problemer.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-11 14:17

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> OK. Men nu kørte jeg hardwaretesten, og den fandt ingen problemer.

Jojo, det skader jo ikke noget. Men ligesom med "reparer
disktilladelser" og andre heksetricks så er det mest spild af tid :)

/thomas