Lappeløsning på antikveret site med rammer
Fra : Preben Nielsen

Dato : 05-09-11 08:23

Mens jeg renoverer mit site (http://vinsiderne.dk), vil jeg
selvfølgelig gerne sørge for at det gamle - altså nuværende - som
bruger rammer, kan bruges nogenlunde fornuftigt. Og her har jeg netop
opdaget, at i nyeste Firefox, Chrome og Safari, der åbnes links i den
øverste vandrette menu (fx "Indhold" til venstre) nu i den venstre
ramme, der hvor hovedmenuen er. Og siderne skal selvfølgelig åbne i
hoved-/indholdsrammen.

Er der en måde, hvor jeg kan sørge for at dette sker, samtidig med at
linksne fremdeles vil åbne som de skal i Internet Explorer? Jeg har
prøvet med de target jeg kender, men uden det ønskede resultat.

/Preben

Fra : scootergrisen

Dato : 05-09-11 10:19

Ændre...

<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold"
src="start/top.htm">

til...

<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="hovedramme"
src="start/top.htm">

Fra : Preben Nielsen

Dato : 05-09-11 10:29

On 5 Sep., 18:18, scootergrisen <scootergri...@gmail.com> wrote:
> [...]
> src="start/top.htm">
>
> til...
>
>   <frame name="banner" scrolling="no" noresize target="hovedramme"

Det lød da plausibelt, men det gør mærkelig nok ingen forskel...
Og jeg kører uden cache, så det kan næppe være det der er problemet..

Fra : scootergrisen

Dato : 05-09-11 12:09

Tilføj følgende i din top.htm fil :

<base target="hovedramme">

Det ser ikke ud til der er nogen target attribut til <frame>.

Fra : Preben Nielsen

Dato : 05-09-11 12:52

On 5 Sep., 20:08, scootergrisen <scootergri...@gmail.com> wrote:
> Tilføj følgende i din top.htm fil :
>
>    <base target="hovedramme">
>
> Det ser ikke ud til der er nogen target attribut til <frame>.

Yep, så virker det. Der var godt nok en <base target="..."> i top.htm,
men den stod til "indhold" og ikke - som du ganske rigtigt skriver -
til "hovedramme", og det klarede problemerne.

Jeg husker slet ikke hvordan det er gået til at det fejlagtigt har
stået til indhold, måske autogenereret af Frontpage? Det er på samme
tid besværligt og befriende at gå ind - som jeg er i gang med nu i
forbindelse med renoveringen - at vide hvad hver eneste kodestump gør
og betyder.

Også lidt mærkeligt og tankevækkende at det indtil for ganske nyligt
har virket med de forkerte koder...

Mange tak for hjælpen.

/Preben