Kan man have 2 events samtidig i Javascrip~
Fra : scootergrisen

Dato : 04-09-11 16:13

Jeg har denne kode :

bar.addEventListener("mousedown", function(evt) {

Når man trykke på musen udføres noget kode.

Jeg kunne også skrive :

bar.addEventListener("mousemove", function(evt) {

Så udføres noget kode idet jeg bevæger musen.

Men jeg ville gerne have så noget kode ud blev udført hvis musen
trykkes på OG musen bevæges.

Altså noget i stil med :

bar.addEventListener("mousedown" + "mousemove", function(evt) {

Findes der en måde så man kan gøre det så man bruger 2 events
samtidig ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-09-11 23:29

Den 05-09-2011 00:12, scootergrisen skrev:

> [...]
>
> bar.addEventListener("mousedown" + "mousemove", function(evt) {
>
> Findes der en måde så man kan gøre det så man bruger 2 events

Jeg har ikke tjek på JavaScript, men måske noget i denne
stil kan bruges:
bar.addEventListener("mousedown" function(evt) {
if bar.addEventListener("mousemove", function(evt) {

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-09-11 23:59

scootergrisen kom med denne ide:
> [...]
>
> bar.addEventListener("mousedown" + "mousemove", function(evt) {
>
> Findes der en måde så man kan gøre det så man bruger 2 events

Du skal checke om museknappen er nede i onmousemove eventen.
Museknappens status står i selve eventen.
Det hedder nok noget forskelligt i forskellige browsere - og du
skalihvert fald gøre forskelligt i forskellige browsere, for at få fat
i eventen.

Det du har skrevet ovenover, vil virke i de fleste - men ikke i IE.
evt = (window.event) ? window.evt : evt;
Henter den i dem alle.

se også
https://developer.mozilla.org/en/DOM/event
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms535863%28VS.85%29.aspx