Fra : Kall, Mogens

Dato : 03-09-11 10:33

News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.politik
Sent: Saturday, September 03, 2011, CET 11:08, GMT 09:08
Subject: Re: Kapituler, dit fjols -
Was: K-formand: Christmas-valgkamp spild af tid ...
Nya dödsskjutningar i Syrien ...
2011 uge 35 (news samlet)
13178 news:4e61ee99$0$308$14726298@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/fc79045b26012658
https://groups.google.com/group/dk.politik/msg/fc79045b26012658

Input andagtstekst fra www.ucb.dk

(NB! Andagtsteksten indtastet i hæftet *før* 24. aug. 2011)

=== citat start ===

Lørdag 3. september (2011)

Bed for vore ledere

"Bed for konger og alle i ledende stillinger ..."
1.Tim 2,2

Bibelen siger: "Retfærdighed ophøjer en nation..." Ordsp 14,34

I Det Gamle Testamente gik Abraham i forbøn for Sodoma. 1.Mos 18,23-30

Moses stod mellem Gud og Israels folk og reddede dem fra udslettelse. 2.Mos 32,11-14

Da Akan syndede, talte Josua folkets sag for Gud. Jos 7,6-9

Vi lever i en tidsalder med manglende respekt for autoritetet, og det er nemt at tilslutte sig
koret af nejsigere.

Bibelen siger: "Bed for konger og alle i ledende stillinger ... " 1.Tim 2,2

Og det skal du gøre, hvad enten du stemte for dem, der har magten, eller ej.

Hvorfor ?

Fordi det behager Gud; så enkelt er det!

Bed Gud give vore ledere ydmyghed. "Den, som ikke er bange for kritik, vil føle sig
hjemme blandt de vise." Ordsp 15,33

Jesus, den største af alle ledere, "... gav afkald på både magt og herlighed og påtog sig
en tjeners skikkelse ..." Fil 2,7

Tjenende lederskab er indbegrebet af styrke; det indebærer nemlig, at man erkender
sin begrænsning og beder Gud om indsigt og vejledning.

Bed også om visdom for vore ledere.

Salomon sagde: "Ærefrygt for Gud er vejen til visdom;" Ordsp 15,33

og Jakob tilføjer: "Hvis nogen ag jer mangler visdom, skal han bede om at få den fra
Gud. Gud giver altid ... til enhver, som beder." Jak 1,5

I stedet for at bede om fremgang for din egen politiske dagsorden, må du bede Gud
give vore ledere det, de har brug for, for at kunne udvise sund dømmekraft og træffe
kloge beslutninger.

Endelig skal vi bede om mod til vore ledere.

Davis sagde: "Vær ikke utålmodige! Mist ikke modet! Vent på Herren og stol på
ham." Sl 27,14

Stillet overfor global terrorisme, krig, økonomisk kaos og et truet klima, må vi bede
Gud give vore ledere karakterstyrke til at gøre det, der er rigtigt, i stedet for det, der
er populært.

=== citat slut ===

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.