Problem med eksternt tastatur til iPad2
Fra : -=JF=-

Dato : 03-09-11 21:34

Hej i gruppen!

Håber at nogen kan hjælpe med et rriterende problem med dette
kKensington-tastatur:
http://maczonen.dk/2010/09/bluetooth-keyboard-case-til-ipad-fra-kensington

Tastaturet fungerer for så vidt OK, men et tryk på ø-ö giver et æ-ä og omvendt.
Jeg synes ikke at kan ændre det på iPad'en, og jeg har ingen manual til
tastaturet.

Kan nogen hjælpe med at få de rigtige karakterer på rette sted?

--
Mvh. John

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-09-11 01:12

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> writes:

> [...]
> til tastaturet.
>
> Kan nogen hjælpe med at få de rigtige karakterer på rette sted?

Lyder som om du har sat det til svensk eller norsk i stedet for dansk.

Fra : -=JF=-

Dato : 04-09-11 12:46

On 2011-09-04 00:12:04 +0000, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110904 said:

> Lyder som om du har sat det til svensk eller norsk i stedet for dansk.

Ja, det var også min mistanke, men alt på Ipad'en er sat til dansk - så
det er ikke der.
Jeg mistænker snarere at fejlen ligger i tastaturet.

--
Mvh. John

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 04-09-11 12:51

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Ja, det var også min mistanke, men alt på Ipad'en er sat til dansk - så
> det er ikke der.
> Jeg mistænker snarere at fejlen ligger i tastaturet.

Har du prøvet at bruge tastaturet på din Mac?

Fra : -=JF=-

Dato : 04-09-11 15:31

On 2011-09-04 11:50:34 +0000, Niels Jørgen Kruse said:

> Har du prøvet at bruge tastaturet på din Mac?

Nej, så smart var jeg åbentbart ikke

det har jeg så gjort nu, og det giver samme resultat… ø og æ ligger på
hinandens plads.

Men, tak for tippet.
Jeg har kæbt 7 tastaturer hos Dustin, og hvis de ikke har en læsning på
problemet, får de dem alle tilbage.
--
Mvh. John