Test af backup (Time Capsule)
Fra : Kent

Dato : 02-09-11 23:01

Hvis jeg skal teste om min backup til min MacBook virker fra min Time
Capsule, så skal jeg vel have en dannet en diskcopy, som kan lægges ind
i det tilfælde, hvor backuppen virker?

Eller hvordan plejer I at teste? Hvis overhovedet.

Carbon Copy Cloner plejer vist at være programmet som bliver nævnt til
det formål? Jeg har flere USB-harddiske, som vel kan bruges til
formålet.

Er det korrekt fremgangs måde?

--

Kent

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 03-09-11 00:32

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
> Carbon Copy Cloner plejer vist at være programmet som bliver nævnt til
> det formål? Jeg har flere USB-harddiske, som vel kan bruges til

1. Tilslut en ekstern disk (USB/Firewire)
2. Start op på system DVD
3. Vælg gendan system fra Timemachine backup
4. Start op på ekstern disk og kontroller at at den virker.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Kent

Dato : 03-09-11 08:00

Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote

> 1. Tilslut en ekstern disk (USB/Firewire)
> 2. Start op på system DVD
Den fra Snow Leopard er vel god nok eller skal jeg danne en fra Lion?

> 3. Vælg gendan system fra Timemachine backup

På den eksterne disk? For lige at være hel sikker.

> 4. Start op på ekstern disk og kontroller at at den virker.

Det er jo en rimelig nem metode. Så det må prøves.

--
Kent

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 03-09-11 10:55

Kent <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Jesper Ørsted <shefan@hotmail.com> wrote

> Den fra Snow Leopard er vel god nok eller skal jeg danne en fra Lion?

Ja, fin nok.

> På den eksterne disk? For lige at være hel sikker.

Naturligvis

> Det er jo en rimelig nem metode. Så det må prøves.

Ja, ligeud af landevejen.