Fjerne programmer helt
Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-09-11 07:01

Jeg har købt AppZapper, som skulle være et af de bedre
afinstalleringsprogrammer. Det er det så alligevel ikke.

Jeg har fjernet en suite/programpakke. Når jeg så vil installere en
nyere udgave og sætter flueben i de applikationer jeg vil have med, får
jeg at vide, at flere af dem allerede findes på min Mac.

Det passer nu ikke, for de er helt væk i programfolderen, men der sidder
åbenbart nogle registreringer et eller andet sted, indeholdende
oplysninger om den gamle installation, konfiguration, licens,
produktnøgle m.m.

Uanset AppZapper's manglende evner: Hvilke filer i hvilke foldere skal
man fjerne for at der er HELT ryddet op?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-11 07:10

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
>
> Uanset AppZapper's manglende evner: Hvilke filer i hvilke foldere skal
> man fjerne for at der er HELT ryddet op?

Jeg gætter på det er Adobe CSx pakken du snakker om ? ... Adobe har et
uninstall script du kan køre.

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-09-11 07:45

Den 02/09/11 08.09, Thomas von Hassel skrev:

> Jeg gætter på det er Adobe CSx pakken du snakker om ? ... Adobe har et
> uninstall script du kan køre.

Aha, bliver det smidt på disken et eller andet sted, eller skal man
hente det på deres hjemmeside?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-11 09:20

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Aha, bliver det smidt på disken et eller andet sted, eller skal man
> hente det på deres hjemmeside?

Søg på deres support site .. de plejer at gemme det godt ...

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 02-09-11 09:47

On Fri, 02 Sep 2011 08:44:38 +0200, <Kurt Hansen> wrote:
> Aha, bliver det smidt på disken et eller andet sted, eller skal man
> hente det på deres hjemmeside?

Adobe bruker å gjemme disse i /Applications/Utilities

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-11 11:23

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Adobe bruker å gjemme disse i /Applications/Utilities

Netop. Nu har jeg lige fundet det:

<http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405862.html>
--
Henrik Münster