Hjælp. Den trådløse forbindelse til Apple ~
Fra : Kall, Mogens

Dato : 01-09-11 07:49

Heysan,

Jeg skulle installere nogle nye apple computere hos nogle venner
forleden dag, og uheldigvis kom jeg til - da jeg skulle kryptere den
trådløse forbindelse mellem computerne og Time Capsule - at
gøre noget forkert, således at den nu slet ikke længere sender ud
i luften.

Der er fortsat kontakt til den via kabel, men da jeg er *helt ny* bruger
af mac, ta'r det en forfærdelig tid at sætte sig ind i, hvad jeg helt præcis
skal gøre (bare for at hjælpe mine venner), for at *genetablere* den
trådløse forbindelse (og så derefter kryptere den).

Og så var det, at jeg tænkte, at kanske nogen på denne nyhedsgruppe
kunne komme med gode råd, således at når jeg om et par dage igen
besøger disse venner igen og skal ordne internetforbindelsen er lidt
velforberedt.

Hvor (og hvordan) helt præcis skal jeg rode (via computeren) ?

På forhånd tak ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 13000 news:4e310c53$0$302$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13152

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-09-11 10:44

Kall, Mogens <Jesus.loves.you.et@gmail.com> wrote:

> [...]
> velforberedt.
>
> Hvor (og hvordan) helt præcis skal jeg rode (via computeren) ?

Sæt ethernetkabel mellem computer og Time Capsule, den skal IKKE sidde i
feeder-ethernetstikket på TC (markeret med prikket ring)
Nulstil TC med udrettet clips i resethullet.
Start Airport værktøj og indstil TC.

--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Kall, Mogens

Dato : 01-09-11 19:40

"Jesper Ørsted" <shefan@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:1k6wz3s.mrmm9m1tkakgwN%shefan@hotmail.com...

> Sæt ethernetkabel mellem computer og Time Capsule, den skal IKKE sidde i
> feeder-ethernetstikket på TC (markeret med prikket ring)
> Nulstil TC med udrettet clips i resethullet.

Nå, ja ... det var jo selvfølgelig dét, jeg havde glemt (den *mekaniske* reset-knap)!

> Start Airport værktøj og indstil TC.
>
> --
> Jesper
> Hvad udad tabes skal indad vindes.
> E. Dalgas

Tak for forslaget, også dit, Kent ...

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13154

Fra : Kent

Dato : 01-09-11 15:08

Kall, Mogens:
> [...]
> velforberedt.
>
> Hvor (og hvordan) helt præcis skal jeg rode (via computeren) ?

Du kan også sætte kabel til og starte Airport værktøjet. Når det er
startet vælger du Continue i stedet for Manual Setup, vælger "I want to
restore this ..." og så er du tilbage til start. Guiden kommer frem og
så sætter du bare det hele op igen.

Når dette er færdigt, så gå på trådløst og kontroller.

Kent