USA
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-08-11 07:00

jeg har længe gået og prøvet at få en USA rejse op at stå i mit hoved -
planen er jeg køber en ny auto camper og sælger den når jeg er færdig
med at bruge den , hvis den ser ok ud skulle det kunne gøres med et tab
på 2000 $ hvad er billigere ind at leje den på 3 mdr - men er der nogen
her der har erfaringer med at rejse med sådan en - hvad er prisen på
camping pladser eller lign steder hvor der er vand og elektricitet ?

Der er flere fordele ved den her model for det første så kan jeg have
min hund med alle vegne og for det andet så kan jeg ryge når det passer
mig , jeg har ikke som sådan noget behov for at se seværdigheder , ud
over jeg skal have en ½ time (om muligt) for mig selv der hvor John
Lennon blev skudt - men jeg er mest optaget af at se hvordan såkaldt
helt almindelige mennesker lever ...

Mht Visa (jeg tror faktisk man for det ved grænsen som Dansker)
men jeg har været i Iran og de lovede mig inden jeg tog af sted at det
ikke ville blive et problem ...

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Hanne in DK

Dato : 31-08-11 07:06

Den 31-08-2011 08:00, Bo M Mogensen skrev:
> [...]
>
> Mht Visa (jeg tror faktisk man for det ved grænsen som Dansker)
> men jeg har været i Iran og de lovede mig inden jeg tog af sted at det

Jeg vil anbefale, at du undersøger, hvordan du kan blive forsikret til
at køre din autocamper. Autoforsikringer er typisk sindsygt dyre, når
man ikke har et lokalt kørekort. Det kan stadig være billigere end at
leje - men det er måske lige værd at undersøge.

Mvh
Hanne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-08-11 19:41

Den 31-08-2011 08:05, Hanne in DK skrev:

> [...]
> man ikke har et lokalt kørekort. Det kan stadig være billigere end at
> leje - men det er måske lige værd at undersøge.

Tak for svaret i så fald er de MEGET dyre jeg mener det koster omkring
30 000 kr pr md at leje en auto camper - men det er klart man ikke kan
køre ude forsikring

--
Mv. Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g Charles Bukowski

http://www.youtube.com/watch?v=OZMy7qG-Ukw

Fra : Hanne in DK

Dato : 01-09-11 08:10

Den 31-08-2011 20:41, Bo M Mogensen skrev:

> Tak for svaret i så fald er de MEGET dyre jeg mener det koster omkring
> 30 000 kr pr md at leje en auto camper - men det er klart man ikke kan
> køre ude forsikring

Ja, det har du ret i - mere end jeg lige huskede.

Ikke for at skræmme (det lyder som en rigtig fed ide!), men check evt
denne tråd:

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1353916

Den er superlang, og der er nogle dumme kommentarer ind imellem, men den
pointerer nogle ting, man skal være opmærksom på fra starten af, når man
gerne senere vil kunne sælge sin bil (ja, en bil, men det samme gælder
formentlig for RVs, bare værre, da markedet er mindre).

Specielt skal man normalt have en permanent opholdadresse i en stat for
at kunne registrere sit køretøj der.

Mvh
Hanne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-09-11 20:01

Den 01-09-2011 09:09, Hanne in DK skrev:

> http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1353916
>
> Den er superlang,

ja det er den godt nok tager den lidt hænd af vejen :)

> Specielt skal man normalt have en permanent opholdadresse i en stat for
> at kunne registrere sit køretøj der.

Nahh der er nu en af mine venner der har gjort det uden at have det

men det kan da være en Camping vogn er en billigere løsning ?

Fra : Hanne in DK

Dato : 03-09-11 20:09

Den 03-09-2011 21:01, Bo M Mogensen skrev:

> ja det er den godt nok tager den lidt hænd af vejen :)

> Nahh der er nu en af mine venner der har gjort det uden at have det

Der er vist enkelte stater, der tillader, at man ikke har permanent
adresse i staten for at registrere et køretøj, men jeg ved ikke hvilke.

> men det kan da være en Camping vogn er en billigere løsning ?

Det tror jeg så ikke: eventuelle registreringsproblemer har man
alligevel, og campingvogne som vi kender dem i Europa er meget mere
sjældne i USA end campervans. Så jeg tror faktisk det er endnu mere
besværligt at slippe godt af med sådan en igen efter end tur.

Mvh
Hanne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-09-11 02:47

Den 03-09-2011 21:08, Hanne in DK skrev:

> Der er vist enkelte stater, der tillader, at man ikke har permanent
> adresse i staten for at registrere et køretøj, men jeg ved ikke hvilke.

Det ved Ambassaden

> [...]
> sjældne i USA end campervans. Så jeg tror faktisk det er endnu mere
> besværligt at slippe godt af med sådan en igen efter end tur.

Det er jo svært at sige - der er jo ikke andet at gøre ind at prøve sig
frem - hvis de har dem som vi har dem så kan man sikker købe et vrag som
man i mangel af bedre kan forære til hjemløs :)

men jeg prøver lige at skrive til ham jeg keder som købte og bruget en
bil der overe ..

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-09-11 07:06

On Mon, 05 Sep 2011 03:47:16 +0200, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

>Det ved Ambassaden
Den amerikanske ambassade i DK, eller den danske ambassade i USA ?

Hvorfor er det lige jeg tvivler på at ambassader virker som et
oplysningskontor for turister ?
Jeg mener der er desiderede turistkontorer til det formål.

Det er ikke at jeg ikke tror de vil besvarer spørgsmålet, det gør de
nok, men det ligger ligesom lidt væk fra ambassadens egentlige
formål/virksomhed.

/Hans

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-09-11 14:54

Den 05-09-2011 08:05, Hans Kjaergaard skrev:

> Den amerikanske ambassade i DK, eller den danske ambassade i USA ?

ja man prøver den ene og hvis de ikke kan svare henviser de til en anden

> Hvorfor er det lige jeg tvivler på at ambassader virker som et
> oplysningskontor for turister ?

Det er en af deres opgaver - at besvare på f.eks Juridisk spørgsmål
i det land man skal til ...de bliver jo finansret af Danske skatter

> Jeg mener der er desiderede turistkontorer til det formål.

muligvis men jeg tror nu ambassaden er bedre

> Det er ikke at jeg ikke tror de vil besvarer spørgsmålet, det gør de
> nok, men det ligger ligesom lidt væk fra ambassadens egentlige
> formål/virksomhed.

på ingen måde - hvad tror du de laver ud over at udsted og afvise visa
til DK :) ?

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-09-11 18:43

Den 05-09-2011 15:54, Bo M Mogensen skrev:

> [...]
>
> muligvis men jeg tror nu ambassaden er bedre

> på ingen måde - hvad tror du de laver ud over at udsted og afvise visa

En af deres vigtigste opgaver er formentlig at servicere forretningsfolk
og handelsforbindelser, en anden at arrangere officielle besøg og kontakter.
Derudover kan de have med bl.a. militært samarbejde at gøre.
Rådgivning om køb af motorkøretøjer er næppe deres hovedopgave.
Men hvis du ryger i fængsel på din rejse, vil de nok interessere sig
lidt for dig.

Bjarne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-09-11 19:36

Den 05-09-2011 19:42, Bjarne S Nielsen skrev:

> [...]
> Rådgivning om køb af motorkøretøjer er næppe deres hovedopgave.
> Men hvis du ryger i fængsel på din rejse, vil de nok interessere sig

ja det ved jeg godt - men de skal (og gør det gerne) bistå Dansker med
informationer om nødvendigt ..og hvis de kan - jeg har f.eks igennem en
italiensk nttp udbyder været udsat for injurier og andre ulovligheder ,
som ville være strafbart i DK men som teknisk set forgik i Italien - der
ringede jeg til Ambassaden der fik det formidlet videre jeg kan ikke
huske det i detaljeret men det endte med at der blev lukket for adgange
for den brugte service jeg hørte aldrig mere til ham eller hende ..

men noget helt andet er - at det faktisk (vist nok) er umuligt for en
Dansker at købe en bil i USA , det har været sådan men det kan man ikke
mere ... men der må jo findes en løsning ...

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-09-11 12:14

On Mon, 05 Sep 2011 20:36:12 +0200, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

> [...]
Den Danske amdassade/konsulat vil, ikke det amerikanske.

>ja det ved jeg godt - men de skal (og gør det gerne) bistå Dansker med
>informationer om nødvendigt
Ikke "skal", de kan hvis de vil.
Det de skal bistå med er (for den Danske ambassade/konsulat
vedkommende i udlandet) udstede et nyt pas/kørekort under givne
betingelser, og legaliserer din underskrift hvis du ellers kan
legitimerer dig som Dansker og dette er som alt andet, efter regning,
alt øvrige er kun hvis de vil/kan/gider.

Hvad den Amerikanske ambassade i København kan gøre for danskere i
danmark er, jævnfør deres hjemmeside, visum/ESTA. At man så kan slippe
afsted med at få div. spørgsmål besvaret er så bare heldigt hvis
ellers svaret er korrekt.

> [...]
>huske det i detaljeret men det endte med at der blev lukket for adgange
>for den brugte service jeg hørte aldrig mere til ham eller hende ..
Jeg er bange for at der ikke er den forbindelse mellem "at der blev
lukket for adgange" og din henvendelse til ambassaden.

>men noget helt andet er - at det faktisk (vist nok) er umuligt for en
>Dansker at købe en bil i USA , det har været sådan men det kan man ikke
>mere ... men der må jo findes en løsning ...

Bo kig lidt her, det er relevant for dig.
http://denmark.usembassy.gov/travellingus/drivingus.html
http://denmark.usembassy.gov/non-immigrant_visas/visa-or-esta-.html
http://travel.state.gov/
http://denmark.usembassy.gov/faq.html
http://www.cdc.gov/animalimportation/dogs.html (husk at kontakte det
flyselskab du vil benytte, reglerne hos dem kan afvige)
Hvis du vil vide mere så kontakt myndighederne i de(n) stater du agter
at besøge, de har nok alle en hjemmeside for turister.

/Hans

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-09-11 16:04

Den 06-09-2011 13:14, Hans Kjaergaard skrev:

> Ikke "skal", de kan hvis de vil.

ja ok men min erfaring er nu at de altid hjælper med alverden når man
beder om det så ...

> Jeg er bange for at der ikke er den forbindelse mellem "at der blev
> lukket for adgange" og din henvendelse til ambassaden.

sådan blev det

> Bo kig lidt her, det er relevant for dig.
> [...]

Tak skal du have vil se på det :)

> (husk at kontakte det
> flyselskab du vil benytte, reglerne hos dem kan afvige)
> Hvis du vil vide mere så kontakt myndighederne i de(n) stater du agter
> at besøge, de har nok alle en hjemmeside for turister.

der er mindst 9 - 10 mdr til jeg tager afsted så jeg finder ud af det
inden , men jo hurtigere man for det på plads jo nemmer er at ligge en
plan der er realistisk - er det helt ude af balance så nøjes jeg bare
med at tage til Main - Tvin Peaks og NY - så skal tingene bare falde på
plads på en måde inden så jeg kan bo et sted hvor jeg kan

1.) have hunden med
3.) kan ryge

Begge dele er noget bøvl med ikke umuligt da jeg godt kan bøje mig til
jeg ryger uden dørs ... eller til jeg bliver opdaget :)

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Armand

Dato : 06-09-11 20:34

Den 06-09-2011 17:03, Bo M Mogensen skrev:

> [...]
>
> Begge dele er noget bøvl med ikke umuligt da jeg godt kan bøje mig til
> jeg ryger uden dørs ... eller til jeg bliver opdaget :)

'Til man bliver opdaget' er ikke uden risiko: De hoteller jeg har
frekventeret, over there, har annonceret overtrædelse af rygeforbud med
øjeblikkelig bortvisning

--
Armand.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-09-11 00:45

Den 06-09-2011 21:34, Armand skrev:
> 'Til man bliver opdaget' er ikke uden risiko: De hoteller jeg har
> frekventeret, over there, har annonceret overtrædelse af rygeforbud med
> øjeblikkelig bortvisning

jamen så må det jo være sådan det er :)
men lad os nu se om der er ikke er en indkvartering der har denne
facilitet ?

Fra : Peter T.

Dato : 07-09-11 12:50

Den 07-09-2011 01:45, Bo M Mogensen skrev:

> jamen så må det jo være sådan det er :)
> men lad os nu se om der er ikke er en indkvartering der har denne
> facilitet ?

Sidst jeg var i NY, brugte jeg <www.airbnb.com>. Da jeg selv er ryger
(forhåbentlig snart eksryger), fandt jeg mange steder, hvor jeg kunne
ryge en smøg indendørs via den glimrende søgefunktion til højre på siden. :)

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-09-11 15:44

Den 07-09-2011 13:50, Peter T. skrev:

> [...]
> (forhåbentlig snart eksryger), fandt jeg mange steder, hvor jeg kunne
> ryge en smøg indendørs via den glimrende søgefunktion til højre på

Tak skal du have - en meget anvendelig side :)

Fra : Tom L

Dato : 07-09-11 08:15

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> 'Til man bliver opdaget' er ikke uden risiko: De hoteller jeg har
> frekventeret, over > there, har annonceret overtrædelse af rygeforbud med
> øjeblikkelig bortvisning

Typisk er det i omegnen af $250 for overtrædelse af rygeforbud på
ikke-ryger hotelværelse.

TomL

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-09-11 15:44

Den 07-09-2011 09:14, Tom L skrev:

> Typisk er det i omegnen af $250 for overtrædelse af rygeforbud på
> ikke-ryger hotelværelse.
>
> TomL

Ha jaee så tager jeg det med :)

Mv
BMM

Fra : søren brix

Dato : 05-09-11 08:06

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> man i mangel af bedre kan forære til hjemløs :)
>
> men jeg prøver lige at skrive til ham jeg keder som købte og bruget en

Hej Bo

Prøv lige at tage fat i www.myplanet.dk eller www.teambenns.dk de plejer at
være rimelig kompentente mht. rejser til USA

mvh

Søren

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-09-11 14:58

Den 05-09-2011 09:05, søren brix skrev:
> eller www.teambenns.dk

den ser go ud
http://www.team-benns.com/usa/nyheder-og-tilbud/#jp441
pr. person (kr. 125 pr. ekstra dag pr. person)

jeg ved så ikke om man SKAL være 2 ?

Fra : Peter T.

Dato : 06-09-11 00:45

Den 05-09-2011 15:58, Bo M Mogensen skrev:

> den ser go ud
> http://www.team-benns.com/usa/nyheder-og-tilbud/#jp441
> pr. person (kr. 125 pr. ekstra dag pr. person)
>
> jeg ved så ikke om man SKAL være 2 ?

Spørg dem.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-09-11 16:05

Den 06-09-2011 01:45, Peter T. skrev:

> Spørg dem.

yep har ligget og ringet med min bank i dag så det blev for sent men jeg
ringer i morgen :)

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : søren brix

Dato : 01-09-11 09:32

> Tak for svaret i så fald er de MEGET dyre jeg mener det koster omkring
> 30 000 kr pr md at leje en auto camper - men det er klart man ikke kan
> køre ude forsikring

hej 30000.-kr pr måned i leje for en camper ????? hvor stor er den ??

prøv at kikke inde på http://highways-usa.com/ mht leje/køb

endelig så har de store udlejnings firmaer tit tilbug om at køre en camper
fra fx. florida til new york for ca. 20 dollars om dagen ...

ellers brug www.motorhomebookers.com de plejer at være de billigste, men det
kan betale sig at tjekke deres priser direkte med udlejeren!!

mvh

Søren

Fra : Hanne in DK

Dato : 01-09-11 09:44

Den 01-09-2011 10:32, søren brix skrev:
> [...]
>
> ellers brug www.motorhomebookers.com de plejer at være de billigste, men
> det kan betale sig at tjekke deres priser direkte med udlejeren!!

Duh, jeg gangede forkert! Den mindste autocamper 1 måned (Cruise
America, som highways-usa henviser til, marts næste år, man er vel ude i
god tid) kostede $3500 med fuld pakke og $500 depositum. Altså $3000 for
en måned, ca 16000kr, halv pris af hvad OP troede.

Men så må man sikkert hverken ryge i den eller have hund med. Og nogle
ting må man så bare acceptere koster ekstra, når man er på ferie

Hanne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-09-11 20:00

Den 01-09-2011 10:44, Hanne in DK skrev:
> Altså $3000 for en måned, ca 16000kr, halv pris af hvad OP troede.

Det er tæt på ok

> Men så må man sikkert hverken ryge i den eller have hund med.

ja så kan det ligesom være lige meget det er jo derfor jeg vælger den
løsning :)

> Og nogle
> ting må man så bare acceptere koster ekstra, når man er på ferie

jamen det er godt nok dyrt det meste ..

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Hanne in DK

Dato : 03-09-11 20:13

Den 03-09-2011 20:59, Bo M Mogensen skrev:

> Det er tæt på ok

> ja så kan det ligesom være lige meget det er jo derfor jeg vælger den
> løsning :)

> jamen det er godt nok dyrt det meste ..

Hvis prisen ikke synes helt horribel, så synes jeg, du skal undersøge,
om der er nogle selskaber, der tillader husdyr. Var det ikke også en
lille hund? Så sørg for at specificere det.

Det kan sikkert klares med en hurtig email, eller besked i "contact us"
hos selskabet.

Og ja, der er jo ikke nogen af os, der har kæledyr for at spare penge

Mvh
Hanne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-09-11 20:29

Den 03-09-2011 21:13, Hanne in DK skrev:

> Hvis prisen ikke synes helt horribel, så synes jeg, du skal undersøge,
> om der er nogle selskaber, der tillader husdyr. Var det ikke også en
> lille hund?

jo ..

> Så sørg for at specificere det.

ja men skulle det vise sig at være et meget stort problem så tager jeg
hende bare ikke med når jeg leger bilen (hvis det bliver aktuelt)
og hun er ikke med når jeg aflevere den igen :)
så må hun overlev 2 timer på en hunde pension

> Det kan sikkert klares med en hurtig email, eller besked i "contact us"
> hos selskabet.

jamen jeg synes de der amerikanske hjemmesider er utroligt kaotiske de
drukner i farver billeder og banner hvad i praksis betyder det er
nærmest umuligt at finde de info man leder efter ?

> Og ja, der er jo ikke nogen af os, der har kæledyr for at spare penge

Jaee det er dyrt jeg tror hun har kostet mig tæt på 15 000 kr i
flybilter vaccinationer osv de sidste 5 år - men jeg ser lidt på den på
samme måde som folk de sætter jo heller ikke deres børn i institution i
3 mdr fordi de skal på ferie :) der står udførligt i mit testamente
Når hun ikke er mere så bliver hun kremeret og det samme skal jeg og når
den tid kommer så skal vores aske blandes sammen og i en grav midt ude i
en sø som jeg så småt er ved at få min far til at købe til mig :)

Nå men det kommer næppe sagen ved - men der må være en løsning på det
her jeg tror uanset hvordan man vender og drejer det så bliver auto
camper bare dyrt med mindre man kan få en go handel hvor sælger køber
den tilbage igen ... Nå men der jo go tid til ..

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Hanne in DK

Dato : 03-09-11 20:44

Den 03-09-2011 21:29, Bo M Mogensen skrev:

> [...]
> drukner i farver billeder og banner hvad i praksis betyder det er
> nærmest umuligt at finde de info man leder efter ?

Det selskab, jeg referede priser fra tidligere:

http://www.cruiseamerica.com/rent/renters_resources/

Are pets allowed in the motorhomes?

Pets are welcomed at Cruise America. Customer agrees to clean up after
their pet and return unit in same condition as received, or be subject
to a cleaning fee up to $250.

Så er der lige det med at ryge inden for - det får du nok ikke lov til,
og det kan ikke lige skjules, når man returnerer camperen.

Men måske kan du ryge udenfor?

Mvh
Hanne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-09-11 21:19

Den 03-09-2011 21:43, Hanne in DK skrev:

> [...]
>
> Pets are welcomed at Cruise America. Customer agrees to clean up after
> their pet and return unit in same condition as received, or be subject

jamen hun er hårløs der kan ikke være noget at gøre rent efter jeg tror
bare man skal lade være med at sige det hvis det er .. (altså man har
hund med ..)

skulle de så opdage det og sagsøge mig så er jeg forsikret med juridiske
udgifter på rejser på omkring 2 millioner kr :)
jeg vil da bare holde fast i at sådan havde jeg ikke forstået det osv.

> Så er der lige det med at ryge inden for - det får du nok ikke lov til,
> og det kan ikke lige skjules, når man returnerer camperen.
>
> Men måske kan du ryge udenfor?

Nej det gider jeg ikke - det skal man kunne ellers bruger jeg 40 % af
min ferie på at tænke på hvornår jeg kan komme til at ryge næste gang
og når jeg har gjort det hvornår jeg så kan komme til at gøre det igen.

men det hele ligger på på et tegnebræt ind til videre - der skal nok
komme en go løsning f.eks en campingvogn brugt det må man jo kunne finde
til små eller rimelige penge

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Hanne in DK

Dato : 03-09-11 21:23

Den 03-09-2011 22:19, Bo M Mogensen skrev:

> [...]
> udgifter på rejser på omkring 2 millioner kr :)
> jeg vil da bare holde fast i at sådan havde jeg ikke forstået det osv.

De siger jo bare, at man skal aflevere vognen, som man fik den - det er
jo ikke noget problem, vel? Man må hjertens gerne have hund med

> [...]
>
> men det hele ligger på på et tegnebræt ind til videre - der skal nok
> komme en go løsning f.eks en campingvogn brugt det må man jo kunne finde

OK, hvis du vil ryge indenfor, så skal du nok ud i at købe. Og så vide,
at hvis det ikke i forvejen er en "rygervogn" så taber du mere end
ellers, når den skal sælges igen.

Så prøv at søge efter en stat, der tillader registrering uden fast adresse.

Mvh
Hanne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-09-11 05:44

Den 03-09-2011 22:23, Hanne in DK skrev:

> De siger jo bare, at man skal aflevere vognen, som man fik den - det er
> jo ikke noget problem, vel? Man må hjertens gerne have hund med

ja ok :)

> OK, hvis du vil ryge indenfor, så skal du nok ud i at købe. Og så vide,
> at hvis det ikke i forvejen er en "rygervogn" så taber du mere end
> ellers, når den skal sælges igen.

Ja men det må gå som det bedst kan :) strengt taget er det jo også
billigere at cykle med rygsæk og hunden i kurv foran - men jeg er 45 det
gider jeg ikke :)

> Så prøv at søge efter en stat, der tillader registrering uden fast adresse.

jeg skal prøve at høre Hugo hvad han gjorde han har også venner der over
igenem de sidste 30 år , måske har de nogen bud strengt taget kunne de
vel også godt nok for mine penge købe bilen - der er vel ikke noget i
vejen for at jeg låner den så længe jeg har kørekort og "ejerens"
velsignelse ..

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Krabsen

Dato : 31-08-11 07:59

Den 31-08-2011 08:00, Bo M Mogensen skrev:

> Der er flere fordele ved den her model for det første så kan jeg have
> min hund med alle vegne og for det andet så kan jeg ryge når det passer

Husk at checke reglerne for at medbringe hund til USA (og retur til
Danmark) - inden du rejser..

> Mht Visa (jeg tror faktisk man for det ved grænsen som Dansker)

Ja Visa - men en ESTA-formular skal være udfyldt elektronisk hjemmefra,
ellers er det retur med eller uden hund.
Søg på "Visa waiver". Og bemærk at det kun gælder ved ophold op til 90
dage, så de tre måneder skal tages med et gran salt..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-08-11 19:42

Den 31-08-2011 08:59, Krabsen skrev:

> Husk at checke reglerne for at medbringe hund til USA (og retur til
> Danmark) - inden du rejser..

Det er klart ...!!!

> [...]
> Søg på "Visa waiver". Og bemærk at det kun gælder ved ophold op til 90
> dage, så de tre måneder skal tages med et gran salt..

Det finder jeg ud af med ambassaden :)

Fra : Armand

Dato : 06-09-11 20:26

Den 31-08-2011 20:42, Bo M Mogensen skrev:

> Det finder jeg ud af med ambassaden :)

Ok med det; men sørg for at være i god tid dermed. ESTA'en gælder i et
par år, så der er ingen grund til at trække tiden!

--
Armand.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-09-11 00:47

Den 06-09-2011 21:26, Armand skrev:

> Ok med det; men sørg for at være i god tid dermed. ESTA'en gælder i et
> par år, så der er ingen grund til at trække tiden!

ej men der er lige en del ting der brænder på pt
men jeg skal nok nå det ...

Fra : Hanne in DK

Dato : 07-09-11 04:41

> Ok med det; men sørg for at være i god tid dermed. ESTA'en gælder i et
> par år, så der er ingen grund til at trække tiden!

Der er da heller ingen grund til at spilde 9 måneder uden rejse til USA.
Hvis man nu gerne vil afsted igen om 2 år og 1 måned, så skal man købe
en ny ESTA. Så man kan da godt vente til lidt før (f.eks. 4-6 uger) man
skal rejse (eller evt lige før man køber sin flyrejse, hvis man tror, at
den måske ikke går lige igennem).

Mvh
Hanne

Fra : michael

Dato : 31-08-11 22:19

> [...]
>
> Mht Visa (jeg tror faktisk man for det ved grænsen som Dansker)
> men jeg har været i Iran og de lovede mig inden jeg tog af sted at det

Det er generlt ret billigt at bo på campingpladser rundt om i USA og de
er som regel fint udstyret.

Nogle af de bedste, men også dyreste, finder du her: http://koa.com/

Et par andre oversigter over campgrounds: http://www.rvparkreviews.com/
og http://www.gocampingamerica.com/

Rundt om i de forskellige nationalparker er der også masser af
campingpladser - både moderne og mere primitive uden vand og el.

/michael

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-09-11 07:23

Den 31-08-2011 23:19, michael skrev:
> [...]
>
> Rundt om i de forskellige nationalparker er der også masser af
> campingpladser - både moderne og mere primitive uden vand og el.

tak skal du have
Mv
Bo

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 01-09-11 13:05

> [...]

> over jeg skal have en ½ time (om muligt) for mig selv der hvor John
> Lennon blev skudt - men jeg er mest optaget af at se hvordan såkaldt

Mennesker i USA lever meget forskelligt lige fra de styrtende rige svin,
du ikke kommer i nærheden af, til den mest rædselsfulde fattigdom og
elendighed, det også er svært (og farligt) at komme i nærheden af.

Den mest rammende beskrivelse, jeg har hørt, er, at alt er meget, meget
stort.

Der er absolut intet sikkerhedsnet.

USA er ikke noget retssamfund, sådan som Danmark i nogen grad er.

Jeg ville ikke selv drømme om at tage en hund med til USA for en
ferierejse, men prøv i det mindste at finde et fly uden skift.

Hvis du har god tid, så er et spændende alternativ at sejle til USA på
et fragtskib, f.eks. fra Tyskland.

Held og lykke med din spændende rejse.

Bjarne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-09-11 15:42

Den 01-09-2011 14:05, Bjarne S Nielsen skrev:
> Mennesker i USA lever meget forskelligt lige fra de styrtende rige svin,
> du ikke kommer i nærheden af, til den mest rædselsfulde fattigdom og
> elendighed, det også er svært (og farligt) at komme i nærheden af.

Bu me lum jeg har rejst alene siden 1983 - i starten på Interail låste
jeg mine ting ind i en boks lagde mig med min sovepose ud sammen med
vagabonder og spriter og sov - jeg har været i det mest vandvittige
afkroge af Afrika - jeg har fået en kniv i rygge fået afskudt et pistol
skud i nærheden af mine føder - det er selvf ikke noget der er sket så
tit - men det er sket ... jeg er ikke som sådan bange skulle jeg dø på
en rejse så vil jeg dø imens jeg gør det jeg holder mest af selv om jeg
håber at blive en gammel mand så ..er det ikke den mest tåbelige død ,
men selv passer jeg på mig selv der har faktisk ikke været nogen uheld
de sidste 10 år af betydning

jeg har en ting der virker for mig og det er jeg ligner en bums
hvad på ingen måde leder tankerne hænd i retning af jeg er en der er
værd at røve ...

> Den mest rammende beskrivelse, jeg har hørt, er, at alt er meget, meget
> stort.

det tror jeg også det er og jeg tror der er ufatteligt mange nuancer
Brasilien er sikker samme størrelse vil jeg tro men - det er alligevel
lidt det samme over alt ..

> Der er absolut intet sikkerhedsnet.

Ohh jeg tror nu har jeg været i ca 60 lande over de sidste 27 år
alle kontinenter osv man skal jo primært tænke sig om - jeg har tænkt
mig at undgå byerne på nær NY jeg tror hele midwest er spændende
main - ja det må da være muligt at tage til Twin Peaks :)

> USA er ikke noget retssamfund, sådan som Danmark i nogen grad er.

Næppe - har du været der ?

> Jeg ville ikke selv drømme om at tage en hund med til USA for en
> ferierejse, men prøv i det mindste at finde et fly uden skift.

bare hun kan komme med og det må kunne lade sig gøre

> Hvis du har god tid, så er et spændende alternativ at sejle til USA på
> et fragtskib, f.eks. fra Tyskland.

Nahh .. det tror jeg ikke lige er mig

> Held og lykke med din spændende rejse.
jo tak ..

ja men jeg begynder og forme rejsen inde i hovedet men der skal jo
findes MANGE penge ..

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-09-11 14:36

On Wed, 31 Aug 2011 08:00:03 +0200, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

>Der er flere fordele ved den her model for det første så kan jeg have
>min hund med alle vegne
Undersøg i meget god tid hvilke regler der er for at tage dyr med ind
og ud af USA, nogle vacciner skal gemmenføres som en længerevarende
kur før dyret kan komme direkte ind ellers så er det karantæne i flere
uger/måneder.
Tjek hos dyrlægen.

Alt efter størrelse på hunden så kan den være i passagerkabinen (i en
transportkasse), men den kan ryge i et egnet lastrum hvor ejeren ikke
har adgang. Der kan også være krav til transportkassen som din egen
ditto ikke levet op til, hvis du ellers har en.
Tjek hos flyselskabet.

Ligeså er det ret smart at vide om lille fido kan klare en flyvetur,
har den fløjet før, også længere stræk ?

Nogle gange er det ikke selve flyveturen der er problemet,
håndteringen fra den forlader ejeren og til den sidder i flyet, og fra
flyet og til den ser ejeren igen, der kan være en udfordring, men alle
hunde er jo forskellige.

Men fido er nok i bund og grund ligeglad med USA eller andre spænende
steder, den har det nok bedst i vante omgivelser, så overvej om du
ikke kan leve uden din hund i den tid rejsen tager, hunden skal nok
overleve uden dig i en måned eller to, klart nok den vil savne jeres
daglige rutiner, men den overlever såment nok.

Du skal også vide at du jo udsætter din hund for en smitterisiko ved
at den kommer i kontakt med andre hunde der ikke lever under samme
høje veterinære standard som i DK, er det det værd for at du kan få
selskab ?

/Hans

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-09-11 15:32

Den 01-09-2011 15:35, Hans Kjaergaard skrev:
> [...]
> og ud af USA, nogle vacciner skal gemmenføres som en længerevarende
> kur før dyret kan komme direkte ind ellers så er det karantæne i flere

hvis den skal i karantæne så er det så enkelt så tager jeg ikke der til
eller så tager jeg til New York sider hvor Lennon faldt og tager hjem
igen ..nogen dage efter ..

> Alt efter størrelse på hunden så kan den være i passagerkabinen (i en
> transportkasse),

hun vejer 7 kg jeg har haft hende med både til Asien og Italien med Fly
så det går nok ..

>men den kan ryge i et egnet lastrum hvor ejeren ikke
> har adgang.

Det skal hun ikke ...

> Der kan også være krav til transportkassen som din egen
> ditto ikke levet op til, hvis du ellers har en.
> Tjek hos flyselskabet.

det vil jeg gøre men jeg har en flygodkendt taske der kostede en formue

> Ligeså er det ret smart at vide om lille fido kan klare en flyvetur,
> har den fløjet før, også længere stræk ?

HUn elsker det - der er kun en ting hun ikke tåler i dette liv det er
hvis jeg er mere ind 2 meter væk fra hende ..

> [...]
> håndteringen fra den forlader ejeren og til den sidder i flyet, og fra
> flyet og til den ser ejeren igen, der kan være en udfordring, men alle

det er ikke noget problem så længe vi bare er sammen

> Men fido er nok i bund og grund ligeglad med USA eller andre spænende
> steder, den har det nok bedst i vante omgivelser, så overvej om du
> ikke kan leve uden din hund i den tid rejsen tager

Nej nej nej - vi er uadskillelige jeg har sagt nej til både bryllupper
og runde fødselsdage fordi hun ikke kunne komme med :)

, hunden skal nok
> overleve uden dig i en måned eller to,

Puhh nej bare jeg tager i Netto så er der et hylen og klagen der er ved
at drive mine naboer til vanvid - hvorfor vi handler mest i brugsen hvor
jeg har hende i en taske om skulderen teknisk set må hun ikke men der er
ikke nogen der siger noget :)

> klart nok den vil savne jeres
> daglige rutiner, men den overlever såment nok.

nej det går ikke vi har nærmeste været syet sammen i 10 år
måske hun kunne være ved en ven eller min mor et par uger men det er
ligesom det - selv når hun er ved min mor så er hun lige 10 gange om
dagen over at se der hvor jeg plejer at sove om jeg skulle være dukket
op igen :)

> [...]
> at den kommer i kontakt med andre hunde der ikke lever under samme
> høje veterinære standard som i DK, er det det værd for at du kan få

hvis bare hun er vaccineret så går det fint - men hun er godt nok ellers
hårdt ramt for 6 år siden fik epilepsi til vinter fik hun grøn stær så
røg der et øje og for et par mdr siden fik hendes livmoder den ide at
den virkede igen Jesus hun fil 8 piller om dagen i 10 dage
men nu er hun frisk men hun var godt nok syg ...

hun har jo næsten menneske status hun har sin egen dyne i min seng
der er lavet pude angementer til de steder hvor jeg er rundt omkring i
mit hus hvor hun så ligger når jeg er der - jeg tror såmænd ikke en gang
jeg havde købt det her hus hvis det ikke var fordi at hun kunne få en
hundegår hun kunne gå ud og ind i som hun vil ...

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Armand

Dato : 06-09-11 20:47

> [...]
> og ud af USA, nogle vacciner skal gemmenføres som en længerevarende
> kur før dyret kan komme direkte ind ellers så er det karantæne i flere

Et par blandt mine ungdomsvenner rejste til London med deres gravhund -
Det tog et halvt år før den tilgav dem at have været gennem karantænen.
Senere stod de for at skulle følge jobbet til USA og frygtede faktisk at
karantænen ville tage livsmodet fra den efterhånden aldrende hund.

--
Armand.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-09-11 00:48

Den 06-09-2011 21:46, Armand skrev:
> [...]
> Senere stod de for at skulle følge jobbet til USA og frygtede faktisk at
> karantænen ville tage livsmodet fra den efterhånden aldrende hund.

jamen så ville jeg da bare blive væk - enten kan man få den med ind
eller så kan man ikke ... UK er noget særligt fordi har været så
frygteligt ramt af båede det ene og det andet hvor de måtte slå
besætninger ned af kvæg osv

Fra : Jensb

Dato : 01-09-11 17:15

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> her der har erfaringer med at rejse med sådan en - hvad er prisen på
> camping pladser eller lign steder hvor der er vand og elektricitet ?

Du skriver en "ny" autocamper. Mener du det? Og er du i så fald sikker på at
værditabet ikke vil være betydeligt mere end 2000$ på 3 måneder? Hvis man
køber en brugt kan det måske godt tænkes at væditabet ikke vil være større,
men med en ny ville jeg tro at man vil tabe betydeligt mere på 3 måneder.
Jeg har dog ikke erfaringer med det, men en ny autocamper ligger i USA på
ca. 60.000-70.000$ og opefter, så mit gæt vil være at folk skal spare mere
end 2000$ for at købe en 3 mdr. gammel frem for en helt ny.

En Cruise America koster udenfor sæsonen ikke 30.000 pr. måned som det
nævnes andetsteds. Feks. i april, maj, juni vil du kunne få 3 måneder inkl.
fri kilometer for 50.000 kr.

Via ideamerge.com kan du i samme periode leje en fra firmaet 'Road Bear' for
ca. 56.000 (der har jeg valgt 13.000 miles.) Road Bear er generelt nyere
biler og højere standard end Cruise America.

Personligt ville jeg nok vælge at leje, da jeg så kender prisen fra starten
af, hvor jeg ved køb ikke kender den endelige pris, før jeg har fået den
solgt igen.

Campingpladser i nationalparkerne ligger ofte omkring 20$ pr. nat, men af og
til helt ned til 10$. På almindelige campingpladser plejer jeg i gennemsnit
at ende på omkring 40$ pr. nat. Iøvrigt er der mange Walmart der tillader at
man overnatter gratis på deres parkeringsplads.

Der er allerede en der har nævnt www.rvparkreviews.com og den kan klart
anbefales. Fordelen er at den søger alle typer campingpladser, både
nationalparker, statsparker, blm, og private pladser. Så man kan søge på en
by, og så listes alle pladser sorteret efter afstand fra den søgte by. I

Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-09-11 19:05

Den 01-09-2011 18:15, Jensb skrev:

> Du skriver en "ny" autocamper. Mener du det? Og er du i så fald sikker på at
> værditabet ikke vil være betydeligt mere end 2000$ på 3 måneder?

Puhh det var hvad en af mine venner sagde der havde boet der over i 12
år så ? jeg ved det virkeligt ikke

> [...]
> ca. 60.000-70.000$ og opefter, så mit gæt vil være at folk skal spare mere
> end 2000$ for at købe en 3 mdr. gammel frem for en helt ny.

jeg ved det ikke endnu - men jeg finder ud af det , jeg skal lige se
hvor friske min bank er - strengt taget behøves jeg jo ikke mere ind et
sted hvor der kan være en seng og et lille køleskab og et sprit koge
aberat eller hvad man nu kan få også en ret stor pc skærm ..

> En Cruise America koster udenfor sæsonen ikke 30.000 pr. måned som det
> nævnes andetsteds. Feks. i april, maj, juni vil du kunne få 3 måneder inkl.
> fri kilometer for 50.000 kr.

det er også mange penge ... men jow der oppe omkring hvor jeg havde
forestillet mig FOR ALT ..inkl div tab ...
måske man kan aftale en tilbagekøbs ting med den man køber den af ?
det er da forsøget værd ..

> [...]
> af, hvor jeg ved køb ikke kender den endelige pris, før jeg har fået den

bu me lum jeg tager tidligst afsted i mellem april og August næste år
normalt så skal jeg jo bare have til fly bilten for det hænger sammen -
men det her er *lidt* noget andet - da der skal findes 10 gange så mange
penge som jeg plejer at bruge - men jeg tror det vil være en fantastisk
oplevelse ..

> Campingpladser i nationalparkerne ligger ofte omkring 20$ pr. nat, men af og
> til helt ned til 10$. På almindelige campingpladser plejer jeg i gennemsnit
> at ende på omkring 40$ pr. nat.

Det var også det jeg læste mig frem til ..

> Iøvrigt er der mange Walmart

Hvad er det ?

>der tillader at
> man overnatter gratis på deres parkeringsplads.

GENIALT TAK SKAL DU HAVE ...

> [...]
> by, og så listes alle pladser sorteret efter afstand fra den søgte by. I

jeg er lidt ligeglad bare der er strøm og jeg kan få et bad en gang i
mellem - min veninder tager måske med nogen uger ..der SKAL være bad ,
ellers bliver hun træls - men ellers kan der godt gå et par dage uden
jeg går ned med stress på den konto , det var derfor gud opfandt klatvask :)

hvad med mobilt/ satellit eller hvad der nu er af internet ?

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Jensb

Dato : 01-09-11 19:43

> Hvad er det ?

Walmart er en landsdækkende kæde af supermarkeder, i stil med Bilka.

> hvad med mobilt/ satellit eller hvad der nu er af internet ?

Jeg har tidligere haft min danske quadband mobiltelefon med, men der har
ikke været dækning på, lige så snart man er udenfor de store byer. Så i år
købte jeg en Verizon telefon, da jeg havde hørt at de skulle havde den
bedste dækning ude på landet. Og der havde jeg netværk stort set hele
ferien, også ude i nationalparkerne og ude på landet.

Så hvis du skal bruge trådløst internet vil jeg anbefale Verizon som
udbyder. De har noget prepaid hvor du også får USB modem med, for ca. 100$.
Jeg har dog selv kun prøvet telefonen, men regner med at købe trådløst
internet næste gang.

Rigtig mange campingpladser har dog også gratis trådløst internet som du kan
bruge.

Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-09-11 08:41

Den 01-09-2011 20:42, Jensb skrev:

> Walmart er en landsdækkende kæde af supermarkeder, i stil med Bilka.

smart - hvis man tager 20 overnatninger på den måde så spare man jo rask
væk de første 800 $ på 3 mdr

> [...]
> Jeg har dog selv kun prøvet telefonen, men regner med at købe trådløst

det lyder til at være en go ide man kan well sælge den igen ..

> Rigtig mange campingpladser har dog også gratis trådløst internet som du kan
> bruge.

Det lyder godt - men jeg skal helst kunne komme på hver dag , men det er
dog ikke det der for det hele til at vælte hvis jeg ikke kan komme
det , planen er at undgå større byer .. det er ikke så meget det jeg
brænder for ...

ikke det har så meget med sagen at gøre men har du læste
Zen og kunsten at vedligeholde en motorcykel ?

--
Mv. Bo M Mogensen

Fra : Jensb

Dato : 02-09-11 09:35

> [...]
> dog ikke det der for det hele til at vælte hvis jeg ikke kan komme
> det , planen er at undgå større byer .. det er ikke så meget det jeg

Ja jeg vil også hellere ud på landet og ud og opleve naturen.

> ikke det har så meget med sagen at gøre men har du læste
> Zen og kunsten at vedligeholde en motorcykel ?

Nej, det har jeg ikke.

Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-09-11 12:28

Den 02-09-2011 10:34, Jensb skrev:

> Ja jeg vil også hellere ud på landet og ud og opleve naturen.

Klart og små byer som man aldrig har hørt om

> Nej, det har jeg ikke.

ja det er jo primært en slags litterær filosofisk bog - men handler om
en mand der køre igennem USA med sin søn godt nok på motor cykel , den
er formidabelt go .. jeg synes den giver et billed af USA på de små veje

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-09-11 02:25

Den 31-08-2011 08:00, Bo M Mogensen skrev:

jeg har lige snakket med en af mine venner der har rejst der overe i et
par mdr han mener fint man kan finde en primiktiv auto camper til 400 kr
pr dag så ... der er håb :)

Fra : Jensb

Dato : 14-09-11 16:27

> [...]
>

> jeg har lige snakket med en af mine venner der har rejst der overe i et
> par mdr han mener fint man kan finde en primiktiv auto camper til 400 kr

Kom lige i tanke om at jeg, da jeg var afsted i sommers, flere gange så
nogle graffiti malede campervans, som virkede som om at de kunne være en
billig løsning.

Googlede lidt og fandt frem til at det er http://www.escapecampervans.com

Lavede lige et hurtigt prischeck, fra Los Angeles 1 april til 30 juni (90
dage), kan gøres for 24.000 DKK, dvs. 266 kr. pr. dag. Jeg kiggede ikke
nærmere på hvad der var inkluderet af miles, forsikringer m.v. Men
umiddelbart kunne det virke som noget der kunne være relevant for dig.

Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-09-11 21:57

Den 14-09-2011 17:27, Jensb skrev:
> [...]
>
> Kom lige i tanke om at jeg, da jeg var afsted i sommers, flere gange så
> nogle graffiti malede campervans, som virkede som om at de kunne være en

ja ok men så for jeg den altså malet jeg gider ikke mere opmærksomhed i
strengt nødvendigt jeg ser sær nok ud som det er i forvejen (hvis jeg
skal købe den)

> Googlede lidt og fandt frem til at det er http://www.escapecampervans.com

det er lidt svært at finde noget pris ?

> Lavede lige et hurtigt prischeck, fra Los Angeles 1 april til 30 juni (90
> dage), kan gøres for 24.000 DKK, dvs. 266 kr. pr. dag.

Det er bare i orden ..

Jeg kiggede ikke
> nærmere på hvad der var inkluderet af miles, forsikringer m.v. Men
> umiddelbart kunne det virke som noget der kunne være relevant for dig.

helt bestemt og tak for det ..

--
Mv. Bo M Mogensen