Større bogstaver i mail og tråd o
Fra : Edmund

Dato : 31-08-11 20:35

Hvordan får man større bogstaver i listen over mails og i tråde i news?

--
Mvh Edmund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-09-11 08:38

Den 31-08-2011 21:34, Edmund skrev:
> Hvordan får man større bogstaver i listen over mails og i
> tråde i news?

Hvis det kun er i Thunderbird, du vil have større bogstaver,
kan du gøre det i filen UserChrome.css.

Om UserChrome.css:
http://kb.mozillazine.org/UserChrome.css

Om de nødvendige koder til oversigterne:
http://kb.mozillazine.org/Pane_and_menu_fonts

Begge sider er på engelsk.

Du kan muligvis også finde et tema, der benytter større
skrifttyper de to steder, så du ikke skal rode med koder.

Hvis du har samme problem i andre programmer, er det bedre
at skifte indstillinger i dit styresystem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Edmund

Dato : 01-09-11 16:46

Den 01-09-2011 09:37, Kim Ludvigsen skrev:

> Hvis det kun er i Thunderbird, du vil have større bogstaver, kan du gøre
> det i filen UserChrome.css.

Ok tak,

har prøvet med
treechildren {font-size: 16px; font-family: Arial;}

Syntes så at linjeafstanden bliver for stor.

Har før brugt tilføjelsen mailtweak-1.0pre10.xpi som thunderbird 6 ikke
vil acceptere.

Må prøve at installere thunderbird 5 igen, og se hvilken skrifttype
mailtweak bruger.

> Hvis du har samme problem i andre programmer, er det bedre at skifte
> indstillinger i dit styresystem.

Har jeg prøvet, det bliver aldrig helt godt, visse programmer kan så
ikke vise al tekst i indholdsruden (programmer der har fast vindues
størrelse)

--
Mvh Edmund

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-09-11 19:30

Edmund skrev den 01-09-2011:
> Må prøve at installere thunderbird 5 igen, og se hvilken skrifttype
> mailtweak bruger.

Har du overvejet om du bare kan modificere mailtweak

I firefox har jeg haft held med at ændre i en extension

Opdatér selv dine Firefox-extensions
http://blogcentral.dk/byteme/2006/06/

http://ing.dk/debat/17624

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Edmund

Dato : 01-09-11 20:25

Den 01-09-2011 20:29, Jørgen Nielsen skrev:

> Har du overvejet om du bare kan modificere mailtweak
>
> I firefox har jeg haft held med at ændre i en extension
>
> Opdatér selv dine Firefox-extensions
> http://blogcentral.dk/byteme/2006/06/

Ok tak for det, den installerede fint, men den kunne ikke lave om på
skrift størrelsen.

Men tak alligvel, kunne være jeg fik brug for tricket andetsteds.

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-09-11 09:17

Edmund skrev den 31-08-2011 21:34:
> Hvordan får man større bogstaver i listen over mails og i tråde i news?

Download version 1.8 herfra:

https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/theme-font-size-changer/versions/

Installer den i Thunderbird ved at vælge Funktioner -> Tilføjelser ->
Tilføjelser, klik på tandhjulet og vælg "Installer tilføjelse fra fil
...." og åben filen. Afslut Thunderbird og start igen. Nu skulle der være
kommet et nyt menupunkt under funktioner, som hedder "Theme Font Size
and Changer", hvor du kan ændre bl.a. skriftstørrelsen.

Fra : Edmund

Dato : 01-09-11 20:28

Den 01-09-2011 10:16, Jens Jensen skrev:

> Download version 1.8 herfra:
>
> https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/theme-font-size-changer/versions/

ok tak for det, kommmer med en fejlmeddelelse når man ændrer størrelse
men virker alligevel.

Det samme sker med version 2,1, som skulle være til Thunderbird 6

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-09-11 21:43

Edmund skrev den 01-09-2011 21:27:
> Det samme sker med version 2,1, som skulle være til Thunderbird 6

Version 2.1 er tilføjet, efter jeg skrev mit indlæg.