TM disk
Fra : Hans Houmøller

Dato : 30-08-11 14:47

Jeg har som så mange af os her en TimeMachine disk, som har været til
stor gavn mange gange, ikke mindst i begyndelsen af mit liv som
Mac-bruger. Nu er den begyndt at opføre sig lige underligt, idet den
blandt andet ser ud til at arbejde (rødt lys blinker heftigt), hvorimod
den ikke altid gør det, når ikonet på skærmen drejer rundt og indikerer,
at der er en Tm-kopiering i gang.

Hvad ville en klog hund gøre (dem er der jo en del af her)?

Hvis jeg vælger at opgive den nuværende HD, kan jeg så redde det, der
ligger på den og overføre det til en ny?

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-11 14:59

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> [...]
> blandt andet ser ud til at arbejde (rødt lys blinker heftigt), hvorimod
> den ikke altid gør det, når ikonet på skærmen drejer rundt og indikerer,

Hvad med spotlight ? ... kan være den bare synes den skulle reindexeres
?

> Hvad ville en klog hund gøre (dem er der jo en del af her)?

Check disken med diskværktøj som det første ...

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 30-08-11 19:27

Den 30/08/11 15.58, Thomas von Hassel skrev:
> Check disken med diskværktøj som det første ...
>

> /thomas

Det har jeg så gjort nu, og den gav ingen fejlmeldinger. Det må vel
betyde, at det virker på trods af de ting, jeg har beskrevet?

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-11 19:37

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Det har jeg så gjort nu, og den gav ingen fejlmeldinger. Det må vel
> betyde, at det virker på trods af de ting, jeg har beskrevet?

tjekkede du om Spotlight har travlt ? ... gør den den hele tiden, 24/7 ?

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 30-08-11 21:19

Den 30/08/11 20.36, Thomas von Hassel skrev:

> tjekkede du om Spotlight har travlt ? ... gør den den hele tiden, 24/7 ?
>
> /thomas

Øh, det med Spotlight ved jeg ikke, hvordan jeg skal checke, så gi'r du
et vink?

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-11 21:25

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> Øh, det med Spotlight ved jeg ikke, hvordan jeg skal checke, så gi'r du
> et vink?

Enten i Aktivitets Overvågning (kig efter processer der starter med
"md..."

Eller klik på luppen i øverste vestre hjørne, der skriver den om den er
ved at indexere ngoet ...

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-11 21:21

> tjekkede du om Spotlight har travlt ? ... gør den den hele tiden, 24/7 ?

Det kan også være værd at klikke på symbolet for Time Machine, når det
arbejder, eller åbne vinduet Time Machine i Systemindstillinger. Så kan
man se, hvad Time Machine laver. Symbolet kører ofte i lang tid, mens
den forbereder sikkerhedskopiering og mens den rydder op bagefter. Det
giver ikke rigtig nogen aktivitet på harddisken, men Time Machine laver
jo noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Houmøller

Dato : 30-08-11 21:34

Den 30/08/11 22.21, Henrik Münster skrev:

Hej Thomas og Henrik

Jeg vil gøre, som I siger næste gang, TM går i gang, enten på HD'en
eller i symbolet for at se, hvad det viser.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans