Hvilken farvelaser?
Fra : Franz Berliner

Dato : 30-08-11 09:12

Nogen der kan anbefale en anstændig netværksfarvelaserprinter til under
4000 kr.?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Heine Svendsen

Dato : 30-08-11 09:23

Den 30-08-11 10:12, Franz Berliner skrev:
> Nogen der kan anbefale en anstændig netværksfarvelaserprinter til under
> 4000 kr.?

Jeg bruger en Brother HL-4050CDN, som jeg har været
ualmindeligt glad for.
Den er også billig i drift.
Det ser imidlertid ud til at den er afløst af 4150CDN, som
du kan se her.
http://www.proshop.dk/Printer/Brother-HL-4150CDN-2231332.html

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-08-11 10:10

On 2011-08-30 08:12:19 +0000, Franz Berliner said:

> Nogen der kan anbefale en anstændig netværksfarvelaserprinter til under
> 4000 kr.?

Ja, jeg kan anbefale en HP LaserJet Pro CP1525nw. Både trådet og
trådløst (g og n), og den understøtter også Airprint med ny firmware.
Der er patroner med til ca. 500 print (de er kun halvt fyldte), og nye
koster ca. 550 pr. stk.

Jeg har haft den i 5 måneder nu, og er godt tilfreds. Virker perfekt
sammen med Mac og iPad.

http://www.proshop.dk/Printer/HP-Color-LaserJet-Pro-CP1525nw-2235270.html

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-08-11 13:26

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> koster ca. 550 pr. stk.
>
> Jeg har haft den i 5 måneder nu, og er godt tilfreds. Virker perfekt

Super. Den er bestilt.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Heine Svendsen

Dato : 30-08-11 14:18

Den 30-08-11 14:26, Franz Berliner skrev:

> Super. Den er bestilt.

Den bliver en smule dyrere i drift end den Brother, jeg
anbefalede, da patronerne ikke holder så længe - faktisk
nærmest kun halvt så mange kopier ved samme pris.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-08-11 14:54

On 2011-08-30 13:17:57 +0000, Heine Svendsen said:

> Den bliver en smule dyrere i drift end den Brother, jeg anbefalede, da
> patronerne ikke holder så længe - faktisk nærmest kun halvt så mange
> kopier ved samme pris.

Brother skriver 1500 sider og HP skriver 1300 sider pr patron. Så
forskellen er vel ikke så stor.
Jeg valgte selv HP fordi den understøtter både Airprint og PostScript.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Heine Svendsen

Dato : 30-08-11 15:25

Den 30-08-11 15:53, Kurt Brixen skrev:

> Brother skriver 1500 sider og HP skriver 1300 sider pr
> patron. Så forskellen er vel ikke så stor.
> Jeg valgte selv HP fordi den understøtter både Airprint og
> PostScript.

OK, jeg tog bare dine egne tal, hvor du skrev 500 sider med
en halvfuld patron (der stod ingen sidetal hos Pro-Shop).
Sort patron står imidlertid til 2000, hvor Brothers
tilsvarende klarer 4000.
Pris for s/h patron er henholdsvis 518 kr og 454 kr. i
Brothers favør.
Farvepatronerne koster henholdsvis 496 kr. og 533 kr. i HP's
favør.
HP har også trådløs netværk, hvilket kunne være en fordel.
Brother har ikke trådløs, kun kablet, men har til gengæld
fuld duplex.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-08-11 16:14

On 2011-08-30 14:24:31 +0000, Heine Svendsen said:

> [...]
>
> -- Venligst - Heine B. Svendsen
> Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

OK, de tal jeg skrev, er dem jeg tror kommer til at passe for mig. HP
skriver at de første patroner klarer 650 print. Det bliver kun 500 med
mit forbrug. Jeg tror standard beregningsmåden er lavet ved kun 5%
farve på et ark, og det passer i hvert fald ikke hos mig.

Jeg bruger ikke HPs ePrint, da den understøtter Airprint med ny
firmware. Airprint var et af mine krav til ny printer.
http://www.apple.com/dk/ipad/features/airprint.html

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-11 21:21

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Nogen der kan anbefale en anstændig netværksfarvelaserprinter til under
> 4000 kr.?

Er jeg den eneste, der bruger Samsung? Jeg er godt tilfreds med min
CLP-300. Den er ikke hurtig, men til hjemmebrug er det fint nok. Samsung
laver jo også lidt finere modeller med netværk osv.
Jeg kiggede lidt på Proshop, som der blev linket til her i
tråden. Det er da helt vildt, som priserne falder. Den nye model af min
printer koster kr. 890,-. En farvelaser med trådløst netværk fra Samsung
fås nu til kr. 1.151,-. Det ville være smart her i huset. Når man tænker
på, hvor dyre laserprintere var for få år siden. Jeg er bare så glad for
ikke at have en blækprinter mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-08-11 22:22

On 2011-08-30 20:21:05 +0000, Henrik Münster said:

> [...]
> fås nu til kr. 1.151,-. Det ville være smart her i huset. Når man tænker
> på, hvor dyre laserprintere var for få år siden. Jeg er bare så glad for

Ja, jeg er også blevet træt af blækprintere. Der kunne godt gå et par
uger, hvor jeg ikke printede, og så var dyserne tørre.
Jeg ved ikke hvilke mærker der er bedst, men da jeg købte min
laserprinter kiggede jeg på Apples hjemmeside for at se hvilke printere
der er kompatible med Airprint. Der er kun HP printere nævnt dér, så
det blev en HP.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-08-11 22:52

Heine Svendsen <hs@SletdettEindigo2.dk> writes:

> Den bliver en smule dyrere i drift end den Brother, jeg anbefalede, da
> patronerne ikke holder så længe - faktisk nærmest kun halvt så mange
> kopier ved samme pris.

Der var en gang hvor Brother printere havde en dims (fikseringstromle?
fuser?) som selvstændig forbrugsstof, hvorimod dimsen var indbygget i HP
patroner. Det gav nogle dyrerer sider/patron for HP, men en lavere
sidepris i længden på HP printeren. Jeg ved ikke, om det stadig
forholder sig sådan, men det skal måske tages med i regnestykket.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH