iCal alarm på fødselsdag?
Fra : Kent

Dato : 29-08-11 16:26

Jeg er efter Lion gået tilbage til iCal i stedet for BusyCal, da jeg
egentlig synes, at iCal virker ok med et par få undtagelser.

Men i morges kl. 4 synes min iPhone, at jeg skulle notifiseres om en
fødselsdag. Åbenbart er der som standard sat op, at fødselsdage skal
have en alarm fire timer efter begivenheden altså kl. 4 om morgenen.

Jeg har ikke været i stand til at finde ud af, hvor dette er sat. Der
er ikke mange indstillinger i iCal og jeg kan heller ikke finde noget
under systemindstillinger.

Jeg kan selvfølgelig rette alle fødselsdage manuelt det er dog kun ca.
25, men det ville dog være tåbeligt. Og så kan jeg gå tilbage til
BusyCal, men det ville dog være rart at få rettet denne tåbelighed.

Og skulle det være en fejl40, så må der gerne hånes bare løsningen
følger med

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-11 17:42

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> BusyCal, men det ville dog være rart at få rettet denne tåbelighed.
>
> Og skulle det være en fejl40, så må der gerne hånes bare løsningen

<http://dl.dropbox.com/u/693028/ical.png>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-11 19:27

> <http://dl.dropbox.com/u/693028/ical.png>

Men det fjerner jo fødselsdagskalenderen. Det ønsker Kent vel ikke. Gad
vide om et hak i feltet nedenunder, hvor en alarm automatisk bliver sat
til, vil fjerne alarmen. Jeg har aldrig haft alarm i min
fødselsdagskalender, men jeg har før hørt folk klage over problemet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 29-08-11 20:56

Henrik Münster formulerede spørgsmålet:
> [...]
> til, vil fjerne alarmen. Jeg har aldrig haft alarm i min
> fødselsdagskalender, men jeg har før hørt folk klage over problemet.

Nej, jeg vil gerne have fødselsdage vist i kalenderen. Men jeg kan ikke
se en værdi af at have en alarm i den forbindelse. Og hvorfor kl. 4 om
morgenen?

Jeg har med vilje ikke sat standardadvarsel til. Jeg har forskellige
arbejdstider hver dag. For eksempel skal jeg møde kl. 4.49 i morgen
tidligt, så jeg vil ikke have en alarm 15 minutter før jeg skal møde.
Der sidder jeg alligevel i bilen.

Jeg må nok bare se i øjnene, at dette ikke er en af de tilfælde, hvor
Apple ved bedst. Og så holde mig til BusyCal. Det er jo godt med nogle
tredieparts produkter, som sejrer hvor Apple fejler.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-11 21:02

> [...]

> arbejdstider hver dag. For eksempel skal jeg møde kl. 4.49 i morgen
> tidligt, så jeg vil ikke have en alarm 15 minutter før jeg skal møde.

Nu bruger jeg normalt ikke fødselsdags kalenden, men en hurtig test
viser at den her laver alarmer kl 08 om morgenen :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-11 21:58

> [...]

> Apple ved bedst. Og så holde mig til BusyCal. Det er jo godt med nogle
> tredieparts produkter, som sejrer hvor Apple fejler.

Jamen altså, nej. Jeg har aldrig haft advarsler i fødselsdagskalenderen.
Jeg forstår ikke, hvorfor du har det. Men om ikke andet, så er det jo
ikke vildt besværligt at slå det fra, selv om man skal igennem alle
fødselsdagene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-11 00:04

> [...]
> Jeg forstår ikke, hvorfor du har det. Men om ikke andet, så er det jo
> ikke vildt besværligt at slå det fra, selv om man skal igennem alle

Nu har jeg boret lidt i det. Jeg har aldrig syntes, den
fødselsdagskalender er ret godt dokumenteret af Apple. Her er et link
til en, der ligesom jeg ikke mener, der er alarmer på fødselsdage. Han
har et Applescript til at sætte dem:

<http://hints.macworld.com/article.php?story=20090923134257835>

Her er links til et program, der lader en lave en alarm i
fødselsdagskalenderen. Igen for at afhjælpe, at der ikke er alarm, som
jeg også oplever det. Jeg forstår ikke, hvorfor nogle får en alarm i
deres fødselsdagskalender. Der ser jo ikke ud til at være nogen mulighed
for at ændre på den i iCal.

<http://www.macupdate.com/app/mac/28722/icalbirthdays>
<http://www.makeuseof.com/tag/birthday-alarms-automated-email-notificati
ons-and-ical-mac-only/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 30-08-11 12:04

Henrik Münster formulerede tirsdag:
> [...]
> jeg også oplever det. Jeg forstår ikke, hvorfor nogle får en alarm i
> deres fødselsdagskalender. Der ser jo ikke ud til at være nogen mulighed

Jeg holder mig til BusyCal i fremtiden. BusyCal har ikke denne
fejl/feature. Men tak for hjælpen.

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-08-11 21:06

Kent <kbm@invalid.invalid> writes:

> arbejdstider hver dag. For eksempel skal jeg møde kl. 4.49 i morgen
> tidligt, så jeg vil ikke have en alarm 15 minutter før jeg skal
> møde. Der sidder jeg alligevel i bilen.

Er det resultatet af det akademiske kvarter? At du skal møde 11
minutter tidligere så du er der præcis kl 5?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-11 21:08

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110829 <nospam0002+20110829@gmail.com> wrote:

> Er det resultatet af det akademiske kvarter? At du skal møde 11
> minutter tidligere så du er der præcis kl 5?

Kan være der står en mand med en stor Monty Python agtig hammer og slår
ham over tæerne hvis han først er der 4:50 ;)

/thomas

Fra : Kent

Dato : 30-08-11 12:03

Thomas von Hassel:
> Kan være der står en mand med en stor Monty Python agtig hammer og slår
> ham over tæerne hvis han først er der 4:50 ;)
>
> /thomas

Hvis jeg kommer for sent så er der ikke bus til tiden og så får firmaet
en dummebøde eller kvalitetsbrist som Movia kalder det. Og så bliver
chefen ikke glad.

Kent

Fra : Kent

Dato : 30-08-11 11:54

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110829 forklarede den 29-08-2011:

> Er det resultatet af det akademiske kvarter? At du skal møde 11
> minutter tidligere så du er der præcis kl 5?

Jeg kører bus. Afgangs tidspunkt minus køretid til start sted og lidt
tid til klargøring giver mødetid.

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-08-11 12:22

Kent <kbm@invalid.invalid> writes:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20110829 forklarede den 29-08-2011:

> Jeg kører bus. Afgangs tidspunkt minus køretid til start sted og lidt
> tid til klargøring giver mødetid.

Undskyld, jeg havde læst det som det var noget Henrik skrev, og
sygehuset plejer ikke at have SÅ skæve tider.

Naturligvis giver det mening for en buschauffør.