Lion opdatering lammede Windows Bootcamp.
Fra : Lyrik

Dato : 28-08-11 19:09

Min ven Kurt havde opgraderet sit Snow system til Lion, hvorpå han ikke
længere kunne starte op i Windows.

Refit viste heller ikke de korrekte partitioner, men kun Windows og Mac,
recoverypartitionen var ikke til stede.

Hvad ville du gøre?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-11 19:15

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> længere kunne starte op i Windows.
>
> Refit viste heller ikke de korrekte partitioner, men kun Windows og Mac,

En hurtig google søgning anbefaler at gå ind i Boot Camp Assisten mens
man er bootet i 10.7 og lade den opdatere support software ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 29-08-11 08:40

Den 28/08/11 20.14, Thomas von Hassel skrev:

> En hurtig google søgning anbefaler at gå ind i Boot Camp Assisten mens
> man er bootet i 10.7 og lade den opdatere support software ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Så hvordan går det i praksis. Det kan jeg nu referere.
Det begyndte som en SnowL. med Windows 7 bootcamp-install.
"Refit" bootmanager holder det hele smukt og iorden.

Kurt opgraderer Snow til Lion. Refit kan ikke se de partitioner som er
kommet efter den blev installeret. Recovery-partitionen er skjult.
Der er noget i vejen med Windows-partitionen som står af efter dog at
have startet en enkelt gang.
Med besvær kan man starte i OS X Leopard.(tryk på "alt", prøve igen igen)

Under "Lion" hjælpeprogrammer startes "Boot Camp" op. Den har forvandlet
sig fra et program til en "selvhenter", som tager en masse data ned. (Vi
skal huske at Windows-installationen allerede er installeret via Boot
Camp 3 under Snow leopard)

Efter en gigantisk nedlastning begynder et program der skal have
administratorrettighed. Det ser ud til at være det nye Boot Camp
kontrolprogram. "Noget sker tilsyneladende i "Partitionstabellen""
Det "rykker" i maskinen"

En DVD brændes med de nedlastede data-den tilbyder det selv.

Nu kan maskinen starte op i Windows efter at man i kontrolpanel "Lion"
har valgt "Startdisk"=>Windows.
Eter opstart installeres den nye Boot Camp der var brændt til skive. den
hedder nu "4". En masse nye drivere medfølger.

Jeg reinstallerede "Refit" men jeg nåede ikke at se om den virkede igen.

MvH
Jens