Word - slettet tekst kom med i email???
Fra : Jan Brøndum Johansso~

Dato : 28-08-11 08:56

Hejsa, jeg håber der er en som kan forklare hvordan i alverden dette er
sket:

Forleden sendte vi en email til kommunen, med et vedhæftet Word dokument, og
de har så sendt en kopi tilbage som indeholdt tekst som er blevet slettet
for selv år tilbage, men når jeg kigger på det dokument som vi har sendt er
denne tekst ikke der mere.

Lad mig forklare nærmere. For at gøre tingene nemmere for min mor, fordi
hendes breve skal have en bestemt formatering til brug i en bog senere, har
jeg sat et dokument op som hedder "Breve", og når hun har skrevet et brev
som skal sendes har jeg slettet alt andet i dokumentet "Breve" som ikke
vedrørte den sag. Derefter har jeg gemt dokumentet under et andet navn
f.eks. "Til kommunen". Det er så det dokument der hedder "Til kommunen" som
bliver vedhæftet i en email og sendt.

Dokumentet "Breve" er en kopi af et andet dokument som jeg havde sat op for
år tilbage "dagbog", jeg har så bare gemt "dagbog" som "Breve" og slettet al
tekst. Kigger jeg i de papirer der kom tilbage fra kommunen så indeholder
papirene tekst fra "dagbog". Men det er flere år siden jeg satte "Breve" op
og der har været skrevet meget i det siden og som er blevet slettet igen.
det er tekst der stammer helt tilbage til "dagbog", det har aldrig været
skrevet i "Breve".

Jeg har dobbelt og trippel checket "Til kommunen" og teksten er ikke synlig.
Så jeg forstår det virkelig ikke.

Så hvordan har kommunen kunnet få den slettede tekst frem?

Er der et sikkerhedhul i Word(Office XP), der gør dette muligt?

Med venlig hilsen / with kind regards

Jan Brøndum Johansson

Fra : Cykelsmeden

Dato : 28-08-11 09:29

Den 28-08-2011 09:55, Jan Brøndum Johansson skrev:

> [...]
>
> Så hvordan har kommunen kunnet få den slettede tekst frem?
>
> Er der et sikkerhedhul i Word(Office XP), der gør dette muligt?
Næ, men det er sådan at word virker. Når man laver ændringer i word,
gemmes ændringerne, således at man med forskellige værktøjer altid kan
få dem frem. Der er forskellige metoder til at omgå dette
bl.a. her:
http://office.microsoft.com/video.aspx?assetid=ES010253226&vwidth=640&vheight=480&CTT=11&Origin=

men jeg har gennem mange år printet en .pdffil når jeg skal sende
officielle og halvofficielle dokumenter, alene for at undgå den slags.

//finn

Fra : Jan Brøndum Johansso~

Dato : 28-08-11 14:02

"Cykelsmeden" skrev i meddelelsen

> [...]

men jeg har gennem mange år printet en .pdffil når jeg skal sende
officielle og halvofficielle dokumenter, alene for at undgå den slags.

Hej Finn, tak for svaret:) Tråden kører videre ovre i dk.edb.sikkerhed

Fra : Cykelsmeden

Dato : 28-08-11 14:44

Den 28-08-2011 15:01, Jan Brøndum Johansson skrev:
> [...]
>
> //finn
>
> Hej Finn, tak for svaret:) Tråden kører videre ovre i dk.edb.sikkerhed

Ok, det er en dårlig vane at starte ens tråde i flere grupper. Så
hellere xposte!

min link blev iøvrigt klippet, så denne er bedre:
http://www.tech-recipes.com/rx/2010/word_2007_remove_all_tracked_changes_comments/

//finn