Andagt: Til ham være æren både nu og forev~
Fra : Ole Madsen

Dato : 27-08-11 08:36

C. H. Spurgeon's
Morgen og aften

Februar

02/15/AM

'Til ham være æren både nu og forevigt.' - 2 Peter 3:18

Himlen vil være fuld af uendelig lovprisning af Jesus. Evigheden! dine år
uden tal skal haste deres evige vandring, for evigt og for evigt, "til ham
være æren." Er han ikke en "præst jeg for evigt efter Melkisedeks orden"?
"Til ham være æren." Er han ikke konge for evigt? - kongernes konge og
Herrernes Herre, den evige Fader? "Til ham være æren for evigt." Aldrig skal
lovprisningen holde. Det som er købt med blod fortjener at vare mens
udødelighed holder ud.

Æren af korset må aldrig være formørket; glansen af graven og af
opstandelsen må aldrig blive svækket. O Jesus! du skal blive lovpriset for
evigt. Så længe som udødelige ånder lever - så længe som Faderens trone er
til - for evigt, for evigt - til dig skal være ære. Troende, du forventer
tiden når du skal forenes med de hellige oppe i himmelen i givende al ære
til Jesus; men tilbeder du ham nu? Apostlens ord er, "til ham være ære både
nu og for evigt."

Vil du ikke denne dag gøre det i din bøn? "Herre, hjælp mig til at give ære
til dig; Jeg er fattig, hjælp mig til at give ære til dig ved tilfredshed;
Jeg er syg, hjælp mig til at give dig ære ved tålmodighed; Jeg har talenter,
hjælp mig til at ophøje dig ved at bruge dem for dig; Jeg har tid, Herre,
hjælp mig til at bruge den, at jeg må tjene dig; Jeg har et hjerte til at
føle, Herre, lad det hjerte føle ingen kærlighed end din, og lyse med ingen
flamme end kun affektion for dig; Jeg har et hoved til at tænke med, Herre,
hjælp mig til at tænke på dig og for dig; Du har sat mig i denne verden for
noget, Herre, vis mig hvad det er, og hjælp mig til at arbejde ud mit livs
formål: Jeg kan ikke gøre meget, men som enken lagde hendes to skærve, som
var hele hendes levebrød, så, Herre, kaster jeg min tid og evighed også ind
i din skattekiste; Jeg er helt din; tag mig, og gør mig istand til at bringe
ære til dig nu, i alt hvad jeg siger, i alt hvad jeg gør, og med alt jeg
har.

Fra : tkruse

Dato : 27-08-11 13:51

On 27 Aug., 09:35, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> har.

hjælp mig til at give ære til dig ved tilfredshed
hvad med at fokusere på selve følelsen af tilfredshed og give den rene
tilfredshed magten og æren i dig selv
rammer du så med dine ord følelsen af ren tilfredshed i dig selv
så ved du hvordan Jesus giver og kan sige ham tak for den lære
og så er du selv blevet til en giver
og husk at i følelsen af ren tilfredshed er der ikke plads til sygdom
men ordet bed uafladeligt uden ophør skal nok bruges her
og her har du mulighed for at forstå,,,hvorfor
og forstår du det
så er du blevet en dranker af tilfredshed og kan slet ikke holde op
med at bede
som de 24 ældste i himlen messer i døgnets 24 timer,,herlig ,,herlig
er herren den almægtige
og det messer de fuldstændigt uden anstrengelse
ja det er så herligt for dem at de slet ikke kan holde op med at messe
og fra dem udgår der herlighed
og gør du det samme,,så vil der udgå en strøm af tilfredshed fra dig