iSight kamera virker ikke
Fra : thohei

Dato : 27-08-11 13:40

i en MacBook 2.2 med 10.6.8. Når jeg åbner PhotoBooth eller iSight
duer det indbyggede kamera ikke. Den grønne lampe til høje for
kameraet lyser, men der kommer ikke billede på. Jeg har prøvet at
troubleshoot via google og har prøvet det meste. Jeg har læst at det
kan være relateret til bruger-indstillinger, men uden videre
forklaring synes jeg ikke jeg kan finde specifikke bruger-settings der
skulle styre den slags.
Så har jeg set at man skal SMC-resette. Kan det anbefales og kan det
mon hjælpe?
Andre bud?
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 20:43

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> skulle styre den slags.
> Så har jeg set at man skal SMC-resette. Kan det anbefales og kan det

Du kan ikke ødelægge noget ...

> Andre bud?

Prøv at oprette en ny, frisk, dummy bruger, log ind som "ham" og se om
det stadig er et problem ..

/thomas

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 27-08-11 20:59

> Prøv at oprette en ny, frisk, dummy bruger, log ind som "ham" og se om
> det stadig er et problem ..
>
> /thomas

Har prøvet at poste tidligere, beklager hvis den kommer dobbelt.

Det hjælper desværre ikke. Hverken i Photobooth eller iChat. I
addressbook kommer der heller ikke billede på og kameraet er helt
passivt, man kan hverken zooome eller noget. Ved tryk på udløserknappen
går alt i stå.
Skal jeg prøve at resette?
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 21:01

Thomas Heinesen <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> addressbook kommer der heller ikke billede på og kameraet er helt
> passivt, man kan hverken zooome eller noget.

zoome ?

>Ved tryk på udløserknappen
> går alt i stå.

hele maskinen fryser ?

> Skal jeg prøve at resette?

som sagt før, prøv, det skader ihvertfald ikke noget

/thomas

Fra : thohei

Dato : 27-08-11 13:53

> Pr v at oprette en ny, frisk, dummy bruger, log ind som "ham" og se om
> det stadig er et problem ..
>
> /thomas

Det hjælper desværre ikke.
Hverken i Photobooth eller iChat.
I addressbook er kameraet helt passivt jeg kan hverken zoome og når
jeg trykker på udløseren låser det hele.
Skal jeg prøve det der re-set?
Thomas

Fra : thohei

Dato : 27-08-11 14:23

> zoome ?

> hele maskinen fryser ?

> som sagt før, prøv, det skader ihvertfald ikke noget
>
> /thomas

Minsandten, det virkede. Mange tak for mod til at resette :)
Zoomen i Addressbook ser jeg nu først er til når man har taget
billedet, så det var meningen den skulle være passiv, men det var
resten af vinduet altså også. Nu duer det hele.
Thomas