Får ikek kontak med min Airport Exp
Fra : Snorre Berg

Dato : 27-08-11 20:15

Den virker ikke mer og ingen av mine maskiner, megge har Snow, får
kontakt med den. Erindrer svakt at jeg oppgraderte noe fimwware en gang,
men husker ingen detaljer.

Tips?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 20:19

Snorre Berg <snorreberg@gmail.com> wrote:

> Den virker ikke mer og ingen av mine maskiner, megge har Snow, får
> kontakt med den. Erindrer svakt at jeg oppgraderte noe fimwware en gang,
> men husker ingen detaljer.

Prøv at lave en komplet reset ... mener det er noget med en knappenål i
reset hullet og hold den nede et par sekunder mens man sætter strøm til

Dog skal siges at de ældre Airport Expresser havde det med at dø efter
et stykke tid ...

/thomas

Fra : Svein Tjemsland

Dato : 29-08-11 08:38

In article <1k6oghf.w246oh1fxlj9cN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> reset hullet og hold den nede et par sekunder mens man sætter strøm til
>
> Dog skal siges at de ældre Airport Expresser havde det med at dø efter

Jeg hadde en Airport Express som daua etter lyn nedslag og nå nylig en
Airport Extreme som føyk av samme grunn. Men da er en jo liksom ikke i
tvil, det kommer ingen lys overhodet...

Rart at Nextgentel ruteren overlevde fint...

Fra : Snorre Berg

Dato : 29-08-11 09:32

Den 29.08.2011 09:38, skreiv Svein Tjemsland:

> [...]
> tvil, det kommer ingen lys overhodet...
>
> Rart at Nextgentel ruteren overlevde fint...

Jeg har sterke mistanker om at ethernetporten på min er svidd. Den har
tilsynelatende ikke villet kommunisere med routeren. Dog kan der være at
kabelen min ikke er helt patent lenger. De tåler ikke så mye har jeg
inntrykk av.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-08-11 20:26

> [...]

> Den virker ikke mer og ingen av mine maskiner, megge har Snow, får
> kontakt med den. Erindrer svakt at jeg oppgraderte noe fimwware en gang,

Prøv at nulstille den. Der er en lille knap du kan prikke ind med en
udrettet klips, 5 sekunder hvis du skal helt tilbage til
fabriksindstillingen (så er password "public").

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-08-11 20:53

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:

> Prøv at nulstille den. Der er en lille knap du kan prikke ind med en
> udrettet klips, 5 sekunder hvis du skal helt tilbage til
> fabriksindstillingen (så er password "public").

Jeg plejer at bruge at have klipsen i, mens jeg tænder. Så er den helt
hjernevasket og man kan sætte den op igen når dioden bliver grøn.

Den kan naturligvis også være gået al kødets gang. Det finder du ud af
hvis dioden ikke bliver grøn :)

Fra : Snorre Berg

Dato : 28-08-11 01:24

Den 27.08.11 21.52, skrev Thorbjørn Ravn Andersen, 20110827:

> [...]
> hjernevasket og man kan sætte den op igen når dioden bliver grøn.
>
> Den kan naturligvis også være gået al kødets gang. Det finder du ud af

Noen knapp som kan trykkes inn finner jeg ikke, men dioden blir grønn
med det samme jeg setter den i kontakten. Som blir den orange.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-08-11 06:18

Snorre Berg <snorreberg@gmail.com> wrote:

> Noen knapp som kan trykkes inn finner jeg ikke, men dioden blir grønn
> med det samme jeg setter den i kontakten. Som blir den orange.

Den er på samme side som stikkene. Det er en mørkere cirkel i niveau med
den hvide plastic.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-08-11 08:17

Snorre Berg <snorreberg@gmail.com> writes:

> Noen knapp som kan trykkes inn finner jeg ikke, men dioden blir grønn
> med det samme jeg setter den i kontakten. Som blir den orange.

Nærlæs manualen. Der er et lille bitte hul med en kontakt i, til
formålet. Den er ret svær at se.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-11 08:22

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110828 <nospam0002+20110828@gmail.com> wrote:

> Nærlæs manualen. Der er et lille bitte hul med en kontakt i, til
> formålet. Den er ret svær at se.

på min er det bare en ring i plan med resen af kabintettet. (dog er min
blå fordi jeg har stoppet så mange kuglepenne i gennem tiden ;) )

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 29-08-11 06:21

Den 28.08.11 09.21, skrev Thomas von Hassel:

> på min er det bare en ring i plan med resen af kabintettet. (dog er min
> blå fordi jeg har stoppet så mange kuglepenne i gennem tiden ;) )
>
> /thomas

Med litt ekstra belysning til mine gamle øyne ble den til slutt funnet.
Sannelig klarte jeg å restarte den også. Så gjenstår det å se om jeg
finner på noe fornuftig å bruke den til.