Høre FLAC på ipad2 ?
Fra : Jakob

Dato : 27-08-11 16:14

Jeg vil gerne lægge noget musik jeg har liggende i FLAC format på min
ipad2 og har hentet Yamp der kan afspille netop FLAC filer.
Men hvordan får jeg overført filerne til ipaden ?. I itunes kan jeg ikke
flytte dem da ipad ikke understøtter dette format, men Yamp kan jo fint
afspille dem ?

Allerhelst ville jeg gerne oprette en mappe på ipaden til min musik, men
det kan jeg umiddelbart heller ikke finde nogen knap for i itunes ?

Dropbox duer ikke da jeg gerne ville kunne høre musik uden at være på
internettet.

Mvh
Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 16:19

Jakob <ubehagelig@gmail.com> wrote:

> [...]
> det kan jeg umiddelbart heller ikke finde nogen knap for i itunes ?
>
> Dropbox duer ikke da jeg gerne ville kunne høre musik uden at være på

Når du din iPad er forbundet så burde der være mulighed for at overføre
filer til Yamp her:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/itunes.png>

Personligt vil jeg vok bare kovertere FLAC til Apple Lossless så jeg kan
bruge hhv. iTunes og iPad'ens indbyggede musik afspiller.

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-08-11 18:56

> Personligt vil jeg vok bare kovertere FLAC til Apple Lossless så jeg kan
> bruge hhv. iTunes og iPad'ens indbyggede musik afspiller.

Ja konvertering er vejen frem. Både FLAC og Apple Lossless er jo tabsfri
formater, så operationen efterlader alle bits 100% intakte.

XLD er en god konverter (Programmet kan desuden rippe og brænde). GUI'en
er ikke super-intuitivt, men det går an.

Her kan du læse lidt om programmet samt finde link til download:

http://www.computeraudiophile.com/content/XLD-ripping-AIFF-files-Mac

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-08-11 19:12

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Her kan du læse lidt om programmet samt finde link til download:
>
> http://www.computeraudiophile.com/content/XLD-ripping-AIFF-files-Mac

Det downloadlink der henvises til i ovenstående er vist ikke fungerende.
Hent hos macupdate i stedet for:

http://www.macupdate.com/app/mac/23430/x-lossless-decoder

Fra : Jakob

Dato : 27-08-11 19:33

> Når du din iPad er forbundet så burde der være mulighed for at overføre
> filer til Yamp her:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/itunes.png>

Tak. Jeg kan dog kun lægge musikken i en stor mappe. Er det ikke muligt
at smide hvert album i hver sin mappe ?

> Personligt vil jeg vok bare kovertere FLAC til Apple Lossless så jeg kan
> bruge hhv. iTunes og iPad'ens indbyggede musik afspiller.

Jeg orker ikke konvertere 20+ albums bare fordi Apple er nogle nødder
der ikke vil understøtte åbne frie formater som FLAC.

Mvh
Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 19:36

> Tak. Jeg kan dog kun lægge musikken i en stor mappe. Er det ikke muligt
> at smide hvert album i hver sin mappe ?

Hvis jeg læser det rigtigt så kan du ordne dem inde fra Yamp ...

> Jeg orker ikke konvertere 20+ albums bare fordi Apple er nogle nødder
> der ikke vil understøtte åbne frie formater som FLAC.

Så du vil hellere bøvle med at flytte filer frem og tilbage manuelt ?

/thomas

Fra : Jakob

Dato : 28-08-11 21:20

> Hvis jeg læser det rigtigt så kan du ordne dem inde fra Yamp ...

Ved nærmere eftersyn, ja.

> Så du vil hellere bøvle med at flytte filer frem og tilbage manuelt ?

Ja, det du kalder bøvl, kalder jeg kontrol

Mvh
Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-11 21:23

> Ved nærmere eftersyn, ja.

> Ja, det du kalder bøvl, kalder jeg kontrol

Som en jeg kender plejer at sige:

"You're working to hard"

/thomas

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 27-08-11 20:33

On 27/08/11 20.33, Jakob wrote:

> [...]
>
> Jeg orker ikke konvertere 20+ albums bare fordi Apple er nogle nødder
> der ikke vil understøtte åbne frie formater som FLAC.

20+ !?!?!
Hvis 20+ = 20-30 albums, tager det jo 5-10 minutter i XLD at konvertere
til Apple Lossless.

Hvor lang tid tager det dig, før du har en brugbar løsning med FLAC?

Mvh Jonas