Forbinde MacBook Pro til fladskærm ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 27-08-11 15:07

Hej guruer,

Jeg kunne godt tænke mig at koble min MacBook Pro fra november 2010 til
full HD tv'et i stuen, så jeg kan se streamede film (CanalDigital Go) på
fjernsynet.

Min MacBook har jo en mini Display port - så min tanke var at købe et
mini Display port -> hdmi adapterkabel.
På ebay findes disse i mange afskygninger - både som direkte kabler, og
som adapterkabler.
Er dette en problemfri proces, og kan jeg bare købe det kabel der passer
mig bedst ?
Efter hvad jeg har læst mig til, så kan man også overføre lyden gennem
hdmi på maskiner efter mid 2010.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 15:12

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> mig bedst ?
> Efter hvad jeg har læst mig til, så kan man også overføre lyden gennem

Ja, men du skal have en Adapter som også er klar over at der er lyd med:

<http://store.apple.com/us/product/H1824ZM/A/Moshi_Mini_DisplayPort_to_H
DMI_Adapter?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MTgwOTAzMjI>

/thomas

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 27-08-11 15:20

Den 27/08/11 16.11, Thomas von Hassel skrev:
> <http://store.apple.com/us/product/H1824ZM/A/Moshi_Mini_DisplayPort_to_H
> DMI_Adapter?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=MTgwOTAzMjI>

Super - jeg havde tænkt på denne noget billigere mulighed:

http://www.ebay.de/itm/Mini-DisplayPort-Display-Port-DP-HDMI-Kabel-1-8m-/350482964945?pt=Apple_Zubehör&hash=item519a69a1d1#ht_2227wt_1156

Der står at den også overfører lyd når dette er understøttet af
computeren, så det må vel være ok så.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 15:25

> [...]

> 50482964945?pt=Apple_Zubehör&hash=item519a69a1d1#ht_2227wt_1156
>
> Der står at den også overfører lyd når dette er understøttet af

Jep, jeg fandt bare den første, bedste dims på apple.com der
understøttede lyd som eksempel :)

/thomas

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 16-09-11 21:01

Update:

Så kom det betilte adapterkabel hjem fra Hong Kong - pris 61 kr incl.
forseldelse, fundet på ebay.
Kablet er en rigtig Apple kopivare, men fungerer perfekt - så nu kan der
ses film på fjernsynet.

Andreas M. Hansen