Itunes starter ikke op mere ved tilslutnin~
Fra : jagge

Dato : 27-08-11 07:56

Hey

Det har hele tiden været sådan at når jeg hugger en ipad eller iphone på
mac'en så starter Itunes selv op og syncer. Det sker af en eller anden
grund ikke mere og jeg kan ikke få det tilbage.

Har kigget i setting med og uden enhed koblet til men kan ikke finde en
setting, kan nogen hjælpe ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 07:58

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> grund ikke mere og jeg kan ikke få det tilbage.
>
> Har kigget i setting med og uden enhed koblet til men kan ikke finde en

Det har været oppe at vende et par gang inden for de sidste par uger ...
og der er en løsning :)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 27-08-11 08:23

> Det har været oppe at vende et par gang inden for de sidste par uger ...
> og der er en løsning :)

AHHH takker har ikke fuldt så meget med, jeg kigger.

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-11 15:15

> AHHH takker har ikke fuldt så meget med, jeg kigger.

Var det ikke noget med, at man bare skulle fjerne hakket i iTunes, hvor
der står, at iTunes åbner automatisk, når enheden sluttes til. Jeg kan
ikke huske, om man så bare skulle lukke og genåbne iTunes, eller om man
skulle genstarte hele computeren. Herefter skulle man sætte hakket igen,
og så virker det. Min virker i hvert fald fint nu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 30-08-11 19:50

> [...]
> skulle genstarte hele computeren. Herefter skulle man sætte hakket igen,
> og så virker det. Min virker i hvert fald fint nu.

Hey, jeg kan simpelthen ikke finde en setting der ligner det. Jeg har
kigget i indstillinger for itunes under "enheder" og der er ingen
indstilling ala "start itunes ved tilslutning af enhed".

Jeg kan dog sætte kryds ved at der ikke skal synces per automatik. Har
prøvet at fjerne og tilføje hak og genstarte men det hjalp ikke.

MVH

Jakob

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-08-11 20:46

> [...]
>
> Jeg kan dog sætte kryds ved at der ikke skal synces per automatik. Har
> prøvet at fjerne og tilføje hak og genstarte men det hjalp ikke.

"Åbn iTunes, når denne iPhone tilsluttes" findes i enhedens
resume-vindue, der vises ved markering af telefonen ude i oversigten til
venstre, når den er tilsluttet. Sæt/fjern fluebenet og genstart iTunes.
Det er ikke nødvendigt at genstarte computeren.

Jeg vil nok foretrække at have funktionen slået fra, hvis den er
ensbetydende med, at man skal vente på overstået sync, hver eneste gang
man tilslutter iPhone.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-08-11 20:52

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil nok foretrække at have funktionen slået fra, hvis den er
> ensbetydende med, at man skal vente på overstået sync, hver eneste gang
....hvilket som tidligere skrevet ordnes under Indstillinger > Enheder

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-11 21:21

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> ...hvilket som tidligere skrevet ordnes under Indstillinger > Enheder

Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor skulle man ikke ønske, at ens
iPhone synkroniserer, når man slutter den til. Hvad skulle formålet
ellers være med at slutte den til computeren? OK, man kunne slutte den
til kun for at oplade den, men det tager jo lang tid. Så kan man lige så
godt lade den synkronisere alligevel. Det er jo altid godt at være
up-to-date.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-11 21:26

> [...]
> til kun for at oplade den, men det tager jo lang tid. Så kan man lige så
> godt lade den synkronisere alligevel. Det er jo altid godt at være

Folk kan godt lide selv at være i kontrol ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-11 21:39

> Folk kan godt lide selv at være i kontrol ...

Ja, og det må de se at vænne dem af med. De er ikke rigtig kloge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-11 21:43

> Ja, og det må de se at vænne dem af med. De er ikke rigtig kloge.

wow :) ... jeg er principelt enig, men lad dem dog tage det valg selv
.... vi kan jo så bare grine af dem :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-11 22:48

Det hedder "vænne SIG af med". Jeg har boet for længe i Jylland

> wow :) ... jeg er principelt enig, men lad dem dog tage det valg selv
> ... vi kan jo så bare grine af dem :)

Ja ja. Jeg bliver bare nogle gange lidt træt, når de skriver her og
brokker sig over deres problemer, fordi de insisterer på at gøre det
stik modsatte af, hvad programmerne er beregnet til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-08-11 21:35

> [...]
> til kun for at oplade den, men det tager jo lang tid. Så kan man lige så
> godt lade den synkronisere alligevel. Det er jo altid godt at være

Jo. Men hvis man nu har ladet iPhone forblive tilsluttet f.eks. for at
lade den op - og i mellemtiden lukker iTunes og senere starter
programmet igen af andre grunde, så vil der straks igen gå en overflødig
syncronisering igang med den stadig tilsluttede iPhone, som man skal
vente på, før man kan arbejde videre.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-11 21:37

> [...]
> programmet igen af andre grunde, så vil der straks igen gå en overflødig
> syncronisering igang med den stadig tilsluttede iPhone, som man skal

Eh, vente på ? .. det foregår da i baggrunden det hele ?

/thomas

Fra : Øyvind Rise

Dato : 31-08-11 12:44

> [...]
> til kun for at oplade den, men det tager jo lang tid. Så kan man lige så
> godt lade den synkronisere alligevel. Det er jo altid godt at være

Jeg oplader ofte telefonen i Mac-en på mitt kontor. Men jeg vil ikke at
telefonen synkroniseres med denne, kun min Mac hjemme.

--
Øyvind Rise

Fra : jagge

Dato : 30-08-11 21:31

> [...]

> venstre, når den er tilsluttet. Sæt/fjern fluebenet og genstart iTunes.
> Det er ikke nødvendigt at genstarte computeren.

Tak til alle, så virker det endelig som tænkt.

MVH

Jakob

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-08-11 20:53

> Hey, jeg kan simpelthen ikke finde en setting der ligner det. Jeg har
> kigget i indstillinger for itunes under "enheder" og der er ingen
> indstilling ala "start itunes ved tilslutning af enhed".

Din enhed skal være tilsluttet og så skal du klikke på din enhed og
vælge fanen indstillinger.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-08-11 21:05

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Din enhed skal være tilsluttet og så skal du klikke på din enhed og
> vælge fanen indstillinger.

Der er ikke en fane, der hedder "Indstillinger". Man markerer den
indsatte enhed ude til venstre.Så kommer det vindue, hvor man kan sætte
flueben.

Imidlertid har jeg nu lige selv prøvet. Det mærkelige eller irriterende
er, at hvis man i programmets (!) indstillinger, har fravalgt automatisk
syncronisering, kan man ikke sætte fluebenet i enhedens (!)
indstillinger om, at iTunes skal starte automatisk ved tilslutning af
enheden.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : jagge

Dato : 30-08-11 21:31

> syncronisering, kan man ikke sætte fluebenet i enhedens (!)
> indstillinger om, at iTunes skal starte automatisk ved tilslutning af
> enheden.

Nej jeg synes også det er temmelig uoverskueligt konstrueret. Specielt
det at valg er afhængig af at enheden er tilsluttet, det er temmelig
snørklet. MEN jeg har altid ment at Itunes er meget langt fra Apples
normale brugervenlighed, det program virker bare snørklet på mig i det
hele taget.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-11 21:34

> [...]
> snørklet. MEN jeg har altid ment at Itunes er meget langt fra Apples
> normale brugervenlighed, det program virker bare snørklet på mig i det

Du har fat i noget ... iTunes startede som en musik afspiller og en måde
at fylde sin iPod op på ... men nu knopskydningen er nok ved at tage
overhånd.

Problemet er jo bare at hvis de laver en "FCP X" med iTunes så hyler
folk garanteret også ...

/thomas