bedste standalone newsreader til osx?
Fra : tina holm

Dato : 27-08-11 00:04

nogen bud - har været væk fra dette system i lang tid og har derfor
nyligt været på jagt efter en newsreader

har lige nu lagt ud med mt-newswatcher 3.5.2, men er ikke helt glad -
kan f.eks ikke finde ud af at opdatere/checke for nye indlæg på anden
måde end at lukke gruppen ned og åbne igen

der er godt nok et menu punkt til det, men det er inaktivt (gråt) og en
indstilling til automatisk at checke hvert 10. minut, men det gør den
ikke

så hvad bruger I andre mon?

pft

/tina

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 06:52

tina holm <tina@nehaia.dk> wrote:

> [...]
>
> der er godt nok et menu punkt til det, men det er inaktivt (gråt) og en
> indstilling til automatisk at checke hvert 10. minut, men det gør den

MacSOUP ...

Unison er også anbefalet hvis man ikke kan li' suppens måde at gøre
tingene på..

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 27-08-11 07:34

> MacSOUP ...
>
> Unison er også anbefalet hvis man ikke kan li' suppens måde at gøre
> tingene på..
>
> /thomas

Her er det Unison og den kører super! Suppen kom aldrig til at køre.

H.

Fra : Steen

Dato : 27-08-11 12:50

On 2011-08-27 06:33:51 +0000, Henrik, Silkeborg said:

> Her er det Unison og den kører super! Suppen kom aldrig til at køre.
>
> H.

Jeg har lige givet Unison en chance igen.
Første post med den, gav ikke et korrekt tegnsæt (i dk.snak.vittigheder).
Hvor retter man tegnsættet korrekt til i Unison?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-08-11 13:22

On 2011-08-27 11:50:23 +0000, Steen said:

> Jeg har lige givet Unison en chance igen.
> Første post med den, gav ikke et korrekt tegnsæt (i dk.snak.vittigheder).
> Hvor retter man tegnsættet korrekt til i Unison?

Det ved jeg faktisk ikke. Der er en indstilling i View / Text encoding…
Men af og til når jeg svarer, bliver jeg spurgt om hvilken encoding det
skal sendes med.

Et skete også her, så jeg vælger UTF-8, og ser hvad der sker.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : tina holm

Dato : 27-08-11 15:11

In article <2011082714220890687-kbrixen@gmailinvalid>,
Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> skal sendes med.
>
> Et skete også her, så jeg vælger UTF-8, og ser hvad der sker.

det virkede da ok kurt

ja, har kigget en anelse på soup og unison - syntes bare de var lidt
overkill

nå, men tak for input, kigger lidt videre - har et par stykker mere
liggende i downloads

/tina

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-08-11 05:11

Den 27/08/11 16.10, tina holm skrev:

> det virkede da ok kurt

Det gjorde det så ikke:

--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-08-11 15:22

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Det gjorde det så ikke:

Det er også en af grundene til, at jeg foretrækker MacSOUP. Den læser
bare det hele. Også da du satte dit program til UTF-8. Først da Tina
Holm havde haft det gennem NT-NewsWatcher, blev bogstaverne forkerte hos
mig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 31-08-11 15:33

On 2011-08-31 14:22:25 +0000, Henrik MŸnster said:

> Det er ogsŒ en af grundene til, at jeg foretr¾kker MacSOUP. Den l¾ser
> bare det hele. OgsŒ da du satte dit program til UTF-8. F¿rst da Tina
> Holm havde haft det gennem NT-NewsWatcher, blev bogstaverne forkerte hos
> mig.

Jeg kan se at de jeg sender er sŒdan:

Men da jeg svarer Sten, sp¿rger Unison om hvilket tegns¾t jeg vil sende
med, og foreslŒr selv UTF-8.
Og den sp¿rger igen her. Jeg kan v¾lge mellem Western (Mac OS Roman),
Turkish (Windows Latin 5) eller Unicode (UTF-8).
Denne gang pr¿ver jeg Western (Mac OS Roman).

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : tina holm

Dato : 01-09-11 13:00

On 2011-08-31 16:33:24 +0200, Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> said:

> [...]
> Turkish (Windows Latin 5) eller Unicode (UTF-8).
> Denne gang pr¿ver jeg Western (Mac OS Roman).

nå, det var da mærkeligt - det så fint ud i den der mt-newswatcher

nu er jeg så også ved at prøve unison, og så ser det forkert ud...

prøvede også macsoup, men blev sur, fordi jeg ikke kunne komme videre
hvis jeg ikke ville oprette en mailkonto i den...

er nu spændt på hvordan mine æå'er kommer igennem her

/tina

Fra : tina holm

Dato : 01-09-11 13:03

On 2011-09-01 13:59:57 +0200, tina holm <tina@nehaia.dk> said:

> [...]
> hvis jeg ikke ville oprette en mailkonto i den...
>
> er nu spændt på hvordan mine æå'er kommer igennem her

ja her ser det fint ud - i view er den sat til western (iso latin 1)

blev ikke spurgt om hvordan den skulle kodes før jeg sendte

/tina

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-09-11 13:42

On 2011-09-01 12:03:23 +0000, tina holm said:

> ja her ser det fint ud - i view er den sat til western (iso latin 1)
>
> blev ikke spurgt om hvordan den skulle kodes før jeg sendte
>
> /tina

Det er også ok her de allerfleste gange. Problemet er, når jeg svarer
på et indlæg, hvor Unison ikke kan gætte tegnsættet.
MT-NewsWatcher sætter ingen header om det. Det gør både MacSoup og Unison.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 27-08-11 08:15

Den 27/08/11 01.03, tina holm skrev:
> nogen bud - har været væk fra dette system i lang tid og har derfor
> nyligt været på jagt efter en newsreader
>
> så hvad bruger I andre mon?

Jeg er meget godt tilfreds med thunderbird - men mit
sammenligningsgrundlag er beskedent...

Andreas M. Hansen

Fra : Steen

Dato : 27-08-11 09:45

> [...]

> der er godt nok et menu punkt til det, men det er inaktivt (gråt) og en
> indstilling til automatisk at checke hvert 10. minut, men det gør den

Jeg bruger primært MacSOUP og ind imellem Thunderbird.
Abonnerer på en enkelt binær gruppe, og der kommer suppen til kort.
--
Steen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-08-11 11:55

On 2011-08-26 23:03:31 +0000, tina holm said:

> så hvad bruger I andre mon?

Jeg bruger også Unison. Kunne ikke vænne mig til de andre.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-09-11 14:56

> [...]
>
> der er godt nok et menu punkt til det, men det er inaktivt (gråt) og en
> indstilling til automatisk at checke hvert 10. minut, men det gør den

Thunderbird
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Sæt den op til News og du er kørende !