Virker eyetv med Ipad for jer ??
Fra : jagge

Dato : 26-08-11 15:48

Hey

har fået min søster til at købe sådan en fætter og det funger strålende
med hendes Imac. Nu vil hun gerne bruge det med Ipad og det fik jeg op
og køre, MEN det hakker voldsom så det er ikke brugbart.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har gode erfaringer med at
bruge det, så jeg ved om det kan funge inden jeg kaster mig over hendes
netværk.

MVH

Jakob

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-08-11 16:55

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har gode erfaringer med at
> bruge det, så jeg ved om det kan funge inden jeg kaster mig over hendes

Hvad er det for en model.

Jeg har f.eks en Elgato eyetv Netstream DTT network dual tuner. Det
forudsætter, at der er driver og software på den dims, hvor man skal se
tv.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-08-11 17:17

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> [...]
> strålende med hendes Imac. Nu vil hun gerne bruge det med Ipad og det
> fik jeg op og køre, MEN det hakker voldsom så det er ikke brugbart.

Signalet bliver genkodet til h264 i iPad-størrelse. Hvis det starter
som HD så skal der laves en del inden man når i mål.

Hvis hun er glad for EyeTV så var det måske en ide med deres Turbo.264
produkt?

Fra : Anders - Pil ikke ve~

Dato : 27-08-11 07:06

Den 26/08/11 16.48, jagge skrev:
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har gode erfaringer med at
> bruge det, så jeg ved om det kan funge inden jeg kaster mig over hendes

Jeg er glad bruger af EyeTV på Ipad & Iphone, og har ikke oplevet de
problemer du beskriver, men ....

Den Mac som er server for iPad/iPhone skal have nok kræfter og RAM til
at levere data strømmen - ellers hakker det.
F.eks. koster det mange kræfter når EyeTV på Mac eksporterer en
optagelse - det kunne være på dette tidspunkt det hakker.

I starter brugte jeg EyeTV uden deres hardware H.264 dongle - men da
meget af brugen er mobil, har jeg siden sat sådan en på. Det betyder at
EyeTV nu kan se på selv forholdsvis dårlige mobil forbindelse.

Men - H.264 donglen er ikke ubetinget en fordel. Ulempen er at når EyeTV
eksporterer benyttes denne dongle også, hvilket naturligvis resulterer i
at eksporten er hurtigere - men til gengæld også bruger flere CPU resourcer.

Jeg benytter en Mac mini/2010/4G RAM og en Elgato Netstream samt DTT usb
stick. Der er ingen forskel på billedet fra Netstream eller DTT på
iPad/iPhone. Mini'en bruges kun til EyeTV.

Jeg kan i øvrigt ikke læse om det er gratis udgaven (browser) du bruger
på iPad eller om det er app'en. Køb app'en - den fungerer langt bedre
end browser udgaven, da netop browseren kan give hakker fori den ikke
justerer sig efter forbindelsen.

--
Tænk positivt ....
.... Det kunne være værre ...

Fra : jagge

Dato : 27-08-11 07:52

Anders - Pil ikke ved min mail adr. - den er gyldig
<NoSpamFilterForSex003@BotNak.dk> wrote:

> [...]
> F.eks. koster det mange kræfter når EyeTV på Mac eksporterer en
> optagelse - det kunne være på dette tidspunkt det hakker.

Tak for det detaljerede indlæg. Kan dog ikke være det, det kører på
nyeste Imac topmodel med 6 mndr på bagen.

Det var IKKE en hd stream, det var blot tv2

MVH

Jakob

Fra : Anders L.

Dato : 28-08-11 05:53

Den 27/08/11 08.51, jagge skrev:
> [...]
> nyeste Imac topmodel med 6 mndr på bagen.
>
> Det var IKKE en hd stream, det var blot tv2

Men var det i browser eller app ?

--
Anders L.

Tænk positivt ....
.... Det kunne være værre ...

Fra : jagge

Dato : 30-08-11 19:50

Anders L. <NoSpamFilterForSex003@BotNak.dk> wrote:

> Men var det i browser eller app ?

Det var i eyetv app på Ipad'en

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-11 07:56

> [...]

> Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen har gode erfaringer med at
> bruge det, så jeg ved om det kan funge inden jeg kaster mig over hendes

Det virker ihvertfald fint her.

Kan du prøve med f.eks. en anden mac, brug deres webinterface*, for at
se om det er netværket der er skummelt ?

/thomas

*
http://xx.xx.xx.xx:2170/eyetv/#home

Fra : jagge

Dato : 27-08-11 08:22

> Kan du prøve med f.eks. en anden mac, brug deres webinterface*, for at
> se om det er netværket der er skummelt ?

Altå lave en hastighedstest af netværket eller hvordan laver man sådan
et kvalitetscheck. Kan godt være problemet ligger i netværket det har de
vist haft lidt knas med og jeg overvejer (se anden tråd) at købe endnu
en airport express, eller basestation til dem.

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-08-11 08:13

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Tak for det detaljerede indlæg. Kan dog ikke være det, det kører på
> nyeste Imac topmodel med 6 mndr på bagen.
>
> Det var IKKE en hd stream, det var blot tv2

Og hvad siger aktivitetsovervågning?

Fra : jagge

Dato : 27-08-11 08:21

> Og hvad siger aktivitetsovervågning?

Godt spørgsmål nu står maksinen på en anden adresse men det kigger jeg
på næste gang jeg har mulighed for det.

MVH

jakob