Apple aktier retter sig....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-11 20:25

Apples aktier har rettet sig gevaldigt nu 26 min. før lukketid. De er
kun nede med -1,55 point i forhold til slutkursen for i går.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-11 22:30

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Apples aktier har rettet sig gevaldigt nu 26 min. før lukketid. De er
> kun nede med -1,55 point i forhold til slutkursen for i går.

Selvfølgelig gør det det. Jeg har da teget det helt roligt. Steve Jobs
har været syg længe, og han har før været væk i længere perioder. Det
kommer ikke som et chock for markedet, at han har dårligt helbrede. Så
længe Apple har gode regnskaber, så skal aktien nok holde kursen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-11 23:03

Henrik Münster wrote:

> [...]
> kommer ikke som et chock for markedet, at han har dårligt helbrede. Så
> længe Apple har gode regnskaber, så skal aktien nok holde kursen.

Nu er der jo temmelig meget hysteri omkring Steve Jobs og Apple. - Og
hvis nu børsmarkedet kunne få den tanke, at det stort set var ham, der
bærer firmaet qua den karisma, manden jo besidder, - så kan det gå endda
rigtig galt.

og hvis han ville glemme sin stædighed - grænsende til dumstædighed -
bare en smule og sørge for at få noget animalsk protein, så ville
chancen for, at han ville leve længere, være forhøjet med flere hundrede
procent.!

Jeg véd ikke, om det er generelt, men langt de fleste diabetikere, jeg
kender med følgesygdomme, nærmest nægter at spise kødprodukter. - Jeg
havde virkelig mit hyr med Kirsten, mens hun levede, og nu har jeg
næsten lige så store problemer med en af voresfælles bedste venner, der
også er diabetiker. - Og du, som læge, må jo vide, at man ikke altid kan
erstatte animalsk protein med vegetabilsk.

Jeg snakkede engang med den daværende cheflæge for nyreafd. på Skejby,
Søren Madsen, om det, og han rådede mig til at blive ved med at presse
på i Kirstens tilfælde, - om ikke andet, så prøve at få hende til at
spise en del oste- og mælkeprodukter og så regulere det via insulin.
Deet lykkedes nogenlunde, men for vores veninde er det nærmest som at
slå i en dyne.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-11 05:55

> [...]

> hvis nu børsmarkedet kunne få den tanke, at det stort set var ham, der
> bærer firmaet qua den karisma, manden jo besidder, - så kan det gå endda

Alt det er allerede indregnet i aktien ... markedet har haft to
"prøveperioder" med Tim Cook ...

> [...]
> bare en smule og sørge for at få noget animalsk protein, så ville
> chancen for, at han ville leve længere, være forhøjet med flere hundrede

Jeg synes generelt vi bare skal lade være med at være kloge på hans
helbred ...

/thomas

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-08-11 09:38

On 2011-08-25 22:03:29 +0000, Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> said:

> [...]
> hvis nu børsmarkedet kunne få den tanke, at det stort set var ham, de r
> bærer firmaet qua den karisma, manden jo besidder, - så kan det gå

Så naive er markederne ikke. Problemet er jo ikke på kort sigt, da
udvikling jo altid er flere år forud for lancering af produkter. Hvis
der kommer et problem, så vil jeg tro det viser sig om 5-6 år eller
senere. Sidste gang var ørkenvandringen med Apple jo næsten 10 år efter
at Steve forlod Apple. Men Apple er et helt andet firma i dag så
ekstrapoleringer fra fortiden giver ikke meget mening.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse