Lægge DVD-film på iPad - Hvordan?
Fra : -=JF=-

Dato : 24-08-11 21:15

Hej alle!

Jeg er blevet stillet et spørgsmål jeg ikke ksn besvare, og håber på
gruppens hjælp:

Hvis man ripper en film, eller henter den på nettet, hvordan får man
den så over på en iPad?
Vedkommende har forsøgt via iTunes, men uden held!

Han er ikke overvældende teknisk anlagt (for at sige det mildt og
kunne ikke forklare nærmere hvad der gik galt i iTunes, ligesom han
ikke ved om filmene ligger som *.iso eller i VIDEO_TS-mapper.

Kan nogen hjælpe med en vejledning i For Dummies-stil?

--
Mvh. John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-11 21:14

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> ikke ved om filmene ligger som *.iso eller i VIDEO_TS-mapper.
>
> Kan nogen hjælpe med en vejledning i For Dummies-stil?

Brug Handbrake til at rippe dvd'en ... brug en af de presets der er i
programmet .. den resulterende fil kan smides i iTunes og synces til
iPad'en

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 24-08-11 21:29

On 2011-08-24 20:14:03 +0000, Thomas von Hassel said:

> Brug Handbrake til at rippe dvd'en ... brug en af de presets der er i
> programmet .. den resulterende fil kan smides i iTunes og synces til
> iPad'en

Tak skal du have!
Men som jeg forstod ham så havde han allerede filerne, men havde
problemer med at overføre dem via iTunes.
--
Mvh. John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-11 21:30

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Tak skal du have!
> Men som jeg forstod ham så havde han allerede filerne, men havde
> problemer med at overføre dem via iTunes.

Hvis de er downloadet fra internettets skyggesider så skal de stadig
konverteres, f.eks. i Handbrake, inden de kan smides i iTunes .,,

/thomas

Fra : Terje Rydland

Dato : 25-08-11 14:59

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> Tak skal du have!
> Men som jeg forstod ham så havde han allerede filerne, men havde
> problemer med at overføre dem via iTunes.

De må konverteres til mp4 (eller mv4). Handbrake gjør jobben.

Terje

Fra : Anders Therkelsen

Dato : 05-10-11 10:49

On 25 Aug., 09:59, terj...@idi.ntnu.no (Terje Rydland) wrote:

> De må konverteres til mp4 (eller mv4). Handbrake gjør jobben.
>
> Terje

Hvis du skal bruge en guide til hvordan man lægger filmene ind kan du
finde den på dette link: http://imore.dk/guides/, du skal scroll
halvvejs ned på siden. Håber at du finder ud af det.