Kernel panic i Lion
Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-11 20:34

Så sidder jeg her til aften og nyder mit nye Mac OS 10.7 Lion. Nu har
det fungeret fint nogen tid, og jeg glæder mig over de mange nye og
spændende funktioner, der er at udforske og udnytte. Og så glider der
stille og roligt et gråt gardin ned over skærmen med en lakonisk
meddelelse om, at jeg skal lukke computeren ved at trykke på
power-knappen
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-11 20:39

> [...]
> stille og roligt et gråt gardin ned over skærmen med en lakonisk
> meddelelse om, at jeg skal lukke computeren ved at trykke på

Det er faktisk sket én gang siden jeg opgraderede til den det blev GM af
10.7.0 ...

Som en relateret note, så laver den konsekvent kernel panic når den har
været så langt nede i strøm at den prøver at starte fra sit sleep image

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 23-08-11 20:48

On Tue, 23 Aug 2011 21:34:03 +0200, <Henrik Münster> wrote:
> [...]
> stille og roligt et gråt gardin ned over skærmen med en lakonisk
> meddelelse om, at jeg skal lukke computeren ved at trykke på

Svar ærlig, hva gjorde du feil? ;)

(neida, har opplevd en plutselig reboot, så noe muggent er det).

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-11 20:51

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Svar ærlig, hva gjorde du feil? ;)
>
> (neida, har opplevd en plutselig reboot, så noe muggent er det).

Det sker ... med mindre frekvensen er så høj at man kan huske sidste
gang det skete (daglig, et par gange om ugen etc.)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-08-11 21:14

> Det sker ... med mindre frekvensen er så høj at man kan huske sidste
> gang det skete (daglig, et par gange om ugen etc.)

Det er meget længe siden sidst. Og sådan skal det vel være. I den
forbindelse er det jo rigtigt dejligt med Lion, at den husker de åbne
vinduer. Da jeg genstartede, åbnede det hele, nøjagtig som da min iMac
fik kernel panic. Det er jo fint, at man ikke mister nogen vinduer, hvis
man f.eks. er i gang med at bruge nogle hjemmesider som reference til
noget, man laver.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 24-08-11 21:51

On 23/08/11 21.34, Henrik Münster wrote:
> [...]
> stille og roligt et gråt gardin ned over skærmen med en lakonisk
> meddelelse om, at jeg skal lukke computeren ved at trykke på

Her kan jeg ikke starte itunes på macbook pro, den crasher hver gang
jeg prøver, ja den når ikke en gang at starte op ..

Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-11 21:53

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Her kan jeg ikke starte itunes på macbook pro, den crasher hver gang
> jeg prøver, ja den når ikke en gang at starte op ..

og du har opgraderet til 10.7.1 og den nyeste iTunes der lige er kommet
?

/thomas

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 25-08-11 06:17

On 24/08/11 22.53, Thomas von Hassel wrote:

> og du har opgraderet til 10.7.1 og den nyeste iTunes der lige er kommet
> ?
>
> /thomas

Ja troede også først det virkede, men fik kun et kort varigt glimt af
itunes før den lukkede med et brag ..

Tommy

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-08-11 06:59

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> writes:

> Ja troede også først det virkede, men fik kun et kort varigt glimt af
> itunes før den lukkede med et brag ..

Du har formentligt nogen syge informationer nedenunder. FÃ¥r du lov til
at sende en fejlrapport til Apple?

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 27-08-11 15:50

On 25/08/11 07.59, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110824 wrote:

> Du har formentligt nogen syge informationer nedenunder. FÃ¥r du lov til
> at sende en fejlrapport til Apple?

Sorry for den sene tilbage melding, ja jeg får lov at sende en
nedbrudsrapport til apple ..

Tommy

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-08-11 17:28

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> writes:

> Sorry for den sene tilbage melding, ja jeg får lov at sende en
> nedbrudsrapport til apple ..

Hvis den ikke har nogen umiddelbare forslag, er det vel om at lave en
sikkerhedskopi af dine iTunes-sange, slette alle datafiler til iTunes
(Apple har sikkert en "sådan geninstallerer du iTunes" vejledning), så
iTunes kan starte og så importere hele dynen fra sikkerehdskopien?