MS Windows
briani 27239
Kan ikke starte geninstallation af pc.
Fra : Benny Wørts Jensen

Dato : 23-08-11 11:43

Jeg har en Fujitzu/Siemens Amilio Pi 3620 og skal have den geninstalleret
men kan ikke finde nogen dvd eller andre recovery dvder. jeg kan ikke få fat
i den skjulte partition og geninstallere styresystemet. Det er Vista.
Er der nogen som kan hjælpe mig?
Benny

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-11 12:00

Benny Wørts Jensen <bwj@hotmail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> dvder. jeg kan ikke få fat i den skjulte partition og geninstallere
> styresystemet. Det er Vista. Er der nogen som kan hjælpe mig?

Du må have fat i Fujitsu og høre om du kan få tilsendt recovery cd.

Alternativt hente det pågældende styresystem på nettet som svarer til den
licens du er indehaver af.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-08-11 21:20

"Benny Wørts Jensen" <bwj@hotmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> fat i den skjulte partition og geninstallere styresystemet. Det er Vista.

Hvis der er en recovery partition, hvorfor kan du så ikke få fat i den?

Kurt

Fra : "Poul E. Jørgensen"

Dato : 24-08-11 08:01

Den 23-08-2011 22:20, Kurt B. Andersen skrev:

> "Benny Wørts Jensen" <bwj@hotmail.dk> skrev i meddelelsen
> jeg kan ikke få fat i den skjulte partition og geninstallere
>>
> Hvis der er en recovery partition, hvorfor kan du så ikke få fat i den?

Jeg læser det sådan at han ikke ved hvordan man gør det.
Det ville jeg nemlig også gerne vide.
Gider du lave en opskrift som selv jeg kan fatte?

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-08-11 13:02

"Poul E. Jørgensen" skrev den 24-08-2011:

> Jeg læser det sådan at han ikke ved hvordan man gør det.
> Det ville jeg nemlig også gerne vide.
> Gider du lave en opskrift som selv jeg kan fatte?

Til den model er den er lavet... Start på side 23.
http://support.ts.fujitsu.com/download/showdescription_kmt.asp?ID=6817DDE1-09FB-4BD6-A883-A04D8318D149

Find mere info her
http://support.ts.fujitsu.com/dk/support/manuals.html

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Benny Wørts Jensen

Dato : 24-08-11 13:10

Efter samtale support så fik jeg dette svar.
start computeren og tryk F8 og der skal komme en mulighed. jeg har endnu
ikke set efter, og den var den eneste mulighed, som jeg ikke testede.
De forslog også at man kunne købe en recovery dvd hos dem på www.9l.dk/rc
til 37 Euro.
Jeg skal nok skrive om F8 virker.
Benny

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-08-11 13:50

Benny Wørts Jensen skrev den 24-08-2011:
> [...]
> start computeren og tryk F8 og der skal komme en mulighed. jeg har endnu ikke
> set efter, og den var den eneste mulighed, som jeg ikke testede.
Hvis den stadig kan køre kan du jo prøve om du selv kan lave Recovery
skiverne.

Der må være noget "Fujitsu System Recovery" i startmenuen.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Benny Wørts Jensen

Dato : 24-08-11 15:08

Der er kun Boot og Bios valgmuligheder i startmenuen.

Jeg kan se under alle mapper at der er et revovery program, men det er
blevet brugt og jeg kan ikke finde den eller de dvder som jeg må have brændt
den gang.

Under F8 er der ikke rigtig nogen specieller Fujitsu punkter, så jeg må
bruge "reperer computer" funktionen.

Benny

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-08-11 15:58

> [...]
> brugt og jeg kan ikke finde den eller de dvder som jeg må have brændt den
Øv... det sædvanlige pladder med at man kunne må lav et sæt, og jeg ved
desværre ikke hvordan den snydes.

> Under F8 er der ikke rigtig nogen specieller Fujitsu punkter, så jeg må bruge
> "reperer computer" funktionen.

Det ser ud til at det er ved start af Vista du har ramt F8... prøv F8
umiddelbart efer du tænder for maskinen.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Benny Wørts Jensen

Dato : 25-08-11 08:07

Så er jeg startet på opgaven med at geninstallerer softwaren på min kones
computer.
Jeg fandt Fujitsu/Siemens recovery program.
Start computeren op i F8 og vælg "reperer computeren" Nederst på den side,
som dukker op er der et punkt men navn "Fujitsu/Siemens computer recovery"
Når du klikker på det, så starter det.
Husk at tage backup først da den sletter alt undervejs.
Benny