WMA Codec til OS X?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-08-11 23:00

Findes der en _seriøs_ stand-alone WMA codec til OS X, der vel at mærke
virker systemwide - og ikke bare i QuickTime som den i Flip4Mac?

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-08-11 23:17

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Findes der en _seriøs_ stand-alone WMA codec til OS X, der vel at
> mærke virker systemwide - og ikke bare i QuickTime som den i Flip4Mac?

Du har prøvet Perian?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 22-08-11 23:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110823 wrote:

> Du har prøvet Perian?

Ja, jeg har både Flip4Mac og Perian installeret, og de virker på hver
sine ting - først og fremmest på QT, men fx. ikke på Cog X. - Og det er
heller ikke alle WMA filer, VLC vil afspille. - Om det vil virke med
iTunes, er jeg ligeglad med, - den bruger jeg alligevel kun til download
af podcasts...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-11 09:38

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Ja, jeg har både Flip4Mac og Perian installeret, og de virker på hver
> sine ting - først og fremmest på QT, men fx. ikke på Cog X. - Og det er
> heller ikke alle WMA filer, VLC vil afspille.

De WMA filer der ikke vil afspilles, er de monstro behæftet med en eller
anden form for DRM ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-11 12:25

Thomas von Hassel wrote:

> De WMA filer der ikke vil afspilles, er de monstro behæftet med en eller
> anden form for DRM ?

Det var også min første tanke, men det tror jeg ikke. De afspiller fint
i både WinAMP, iTunes og VLC på Windows uden at kalde en eller anden
obskur hjemmeside, hvor man skal registrere eller lave anden
fiddelihutværk. Og normalt kan de også åbnes og re-arkiveres i anden
format med Amadeus Pro, men jeg er (nogle gange) for ugidelig til at
bruge tid på det....

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-11 09:33

Den 23/08/11 00.00, Erik Richard Sørensen skrev:

> Findes der en _seriøs_ stand-alone WMA codec til OS X, der vel at mærke
> virker systemwide - og ikke bare i QuickTime som den i Flip4Mac?
>
> mvh. Erik Richard
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg støder nok ind i din fantasi om "Systemwide", hvis du forestiller
dig at du får et "højreklik" der kan bringe dig i wma-heaven.

Det får du ikke! For det findes ikke.

Men jeg kan anbefale "Pavtube iMedia Converter"
Den kan kode i wma1 og wma2 i både 44.100khz samplingrate og 48khz ditto.

MvH
Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-08-11 11:55

On 2011-08-23 08:32:38 +0000, Lyrik said:

> [...]
>
> Men jeg kan anbefale "Pavtube iMedia Converter"
> Den kan kode i wma1 og wma2 i både 44.100khz samplingrate og 48khz ditto.

Pavtube er et af de spamfirmaer der er omtalt her:
<http://www.macworld.com/article/153685/2010/08/speaking_spammers.html>

og her:
<http://www.macworld.com/article/161412/2011/08/how_to_convert_audio_and_video_files_for_free.html>

As I hinted earlier, the Internet is choked with media conversion
applications. You’ll routinely find these things linked to in
questionable forum posts and even less-believable shareware and
“reviews” sites. Don’t be taken in. If such a utility features a very
generic “box” and garish interface—and you’re asked to pay between $30
and $50 for it—you’re generally looking at one of the dozens of
spam-promoted products that slap a poor interface on Unix and QuickTime
tools that underlie the Mac OS. And why bother when, for the price of
your next breath, you can have a free tool that gets the job done?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-11 12:21

Den 23/08/11 12.55, Kurt Brixen skrev:

> Pavtube er et af de spamfirmaer der er omtalt her:
> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

I betragtning af at det drejer sig om én mands fordomme, så er det
fantastisk at hans udtalelse er blevet grundlov i Danmark!

Spørg dig selv om hans motivation til at skrive sådan. jeg har handlet
med Pavtube 2 gange og er aldrig blevet spamet af dem.

Humlen er amerikansk propaganda gående ud på at du skal købe deres dyre
programmer der ikke kan en skid. Samtidig er de hundeangst fordi
kinesiske firmaer giver folk det de har brug for og som amerikanske DRM
rettighedsracister ikke vil give dem.
Da de ikke har noget somhelst argument imod programmerne der kan en
masse som amerikanske programmer ikke kan, så prøver de at svine dem til
i stedet!

men det kan du vel ikke forstå?

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-11 12:45

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> I betragtning af at det drejer sig om én mands fordomme, så er det
> fantastisk at hans udtalelse er blevet grundlov i Danmark!

Det er ikke kun ham ...

> Spørg dig selv om hans motivation til at skrive sådan. jeg har handlet med
> Pavtube 2 gange og er aldrig blevet spamet af dem.

Det er ikke spam til deres kunder, det er spam i diverse fora og
maillinglister ...

Og det er ikke sikkert de kalder sig Pavtube ... de kan have 20
skuffeselskaber ...

> [...]
> argument imod programmerne der kan en masse som amerikanske programmer
> ikke kan, så prøver de at svine dem til i stedet!

Det må være derfor der bliver henvist til f.eks. Handbrake ...

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-08-11 13:12

On 2011-08-23 11:21:18 +0000, Lyrik said:

> [...]
> Da de ikke har noget somhelst argument imod programmerne der kan en
> masse som amerikanske programmer ikke kan, så prøver de at svine dem

Så har du ikke læst hvad Christopher Breen skriver i ovenstående link.

Han anbefaler netop at bruge

OS X Lion - herunder Automator og iTunes
XLD, som er japansk donationware
Handbrake, som er fransk open source
Video Monkey, open source

- så du er helt galt på den!

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-11 13:44

Den 23/08/11 14.11, Kurt Brixen skrev:

> [...]
>
> Han anbefaler netop at bruge
>
> OS X Lion - herunder Automator og iTunes

Nej jeg er ej! USA er verdens største spamcenter! Chris Breen prøver at
flytte fokus fra det faktum over på tjenstvillige kinesiske firmaer.

USA burde skamme sig noget så grusomt!
De skal ikke spille moralens vogtere på områder de selv overgår alle i
at bryde!

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-11 13:50

> [...]

> USA burde skamme sig noget så grusomt! De skal ikke spille moralens
> vogtere på områder de selv overgår alle i at bryde!

Gud. Fader. Jens, læser du selv det du skriver ? .. kan du godt se du
fremstår som en skrigeballon næsten uden sidestykke ?

Hvis du er tilfreds med f.eks. Pavtube så fred være med det, fakta er
bare at du betaler overprise for et inferiørt produkt.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 23-08-11 14:10

Den 23/08/11 14.50, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> Hvis du er tilfreds med f.eks. Pavtube så fred være med det, fakta er
> bare at du betaler overprise for et inferiørt produkt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Et folkeslag der bruger 1 Billion Dollar til krig om året og ikke kan
forstå at de har underskud, kan man ikke tage imod gode råd fra!
De burde sætte sig på bagerste række i forsamlingen og holde kæft til de
bliver spurgt!

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-11 14:17

> [...]

> forstå at de har underskud, kan man ikke tage imod gode råd fra!
> De burde sætte sig på bagerste række i forsamlingen og holde kæft til de

Ok ... den lader vi lige stå lidt ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-11 15:42

Lyrik wrote:
> [...]
> forstå at de har underskud, kan man ikke tage imod gode råd fra!
> De burde sætte sig på bagerste række i forsamlingen og holde kæft til de

Jens, du skulle lige prøve at leve i et diktatur bare et par år, så vil
du meget hurtigt finde ud af, /hvad/ USA har betydet - og stadig betyder
trods ihærdige forsøg på at reducere dem.

Og for lige at trække en linie bagud. Hvad tror du, der ville være sket,
hvis ikke USA var gået ind i 2. Verdenskrig? - Eller at Præsident
Kennedy stod fast i 1961 under Cuba-krisen? - Resultatet ville højst
sandsynlig være blevet, at enten var vi havnet som en provins i enten
Das Reich eller i Sovjetunionen med, hvad deraf ville følge af både
overvågning og kæft, trit og retning!

Så stop nu, før du blamerer dig endnu mere!

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 23-08-11 13:55

On 23-08-2011 14:43, Lyrik wrote:

> Nej jeg er ej! USA er verdens største spamcenter! Chris Breen prøver at
> flytte fokus fra det faktum over på tjenstvillige kinesiske firmaer.

Sikke en gang sludder !
Selvfølgelig er der også brådne kar i USA (og alle andre steder), men
kinesere og et par andre asiatiske lande er voldsomt overrepræsenterede
ift. deres markedsandel.
Læste du overhovedet hvad der stod på siden ????

> USA burde skamme sig noget så grusomt!
> De skal ikke spille moralens vogtere på områder de selv overgår alle i
> at bryde!

Nu er det vist en anelse voldsomt at lade een person repræsentere hele
USA ?? :-/

mvh
Jesper

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 23-08-11 17:23

> [...]

> USA burde skamme sig noget så grusomt!
> De skal ikke spille moralens vogtere på områder de selv overgår alle i

Jens der er langt flere asiatiske servere som er notorisk kendt som
spammere.

USA havde mig bekendt en meget stor spammer i Florida sidste år, men den
er blevet lukket og dermed faldt antallet af spammails fra den side af
verden markant.

Imidlertid er der rigtig mange servere i fx. Kina, som er blacklisted -
for ikke at tale om .ru domainer.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-11 12:20

Lyrik wrote:

> Jeg støder nok ind i din fantasi om "Systemwide", hvis du forestiller
> dig at du får et "højreklik" der kan bringe dig i wma-heaven.
>
> Det får du ikke! For det findes ikke.

Så er det ikke bare mig, der ikke kan finde den.

> Men jeg kan anbefale "Pavtube iMedia Converter"
> Den kan kode i wma1 og wma2 i både 44.100khz samplingrate og 48khz ditto.

Det er (normalt) ikke et problem at konvertere med Amadeus Pro, men det
er ikke en konvertering, jeg er ude efter, men en codec, der vil virke
sammen med alle afspillerprogrammer på OS X.

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Brixen

Dato : 23-08-11 11:13

On 2011-08-22 22:00:14 +0000, Erik Richard Sørensen said:

> Findes der en _seriøs_ stand-alone WMA codec til OS X, der vel at mærke
> virker systemwide - og ikke bare i QuickTime som den i Flip4Mac?
>
> mvh. Erik Richard

Ja, der er ffmpegX - http://www.ffmpegx.com/
Jeg ved ikke om det er sådan noget du søger.

Det er en frontend for ffmpeg og andre open source codex.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-11 12:34

Kurt Brixen wrote:

> Ja, der er ffmpegX - http://www.ffmpegx.com/
> Jeg ved ikke om det er sådan noget du søger.
>
> Det er en frontend for ffmpeg og andre open source codex.

Den har jeg haft kig på, men det er primært et konverteringssystem, og
jeg er primært ude efter en plugin/AU Unit, der virker systemwide, så
det er ligegyldigt hvilket program, der anvendes til afspilning.

Jeg har masser af konverteringsprogrammer - inkl. DIVX Pro, der kan det
samme som ffmpeg...

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-11 16:35

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> [...]
> forstå at de har underskud, kan man ikke tage imod gode råd fra!
> De burde sætte sig på bagerste række i forsamlingen og holde kæft til

Havde de gjort det havde du talt tysk eller russisk i dag.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-11 16:44

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110823 <nospam0002+20110823@gmail.com> wrote:

> Havde de gjort det havde du talt tysk eller russisk i dag.

Prost!

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-11 16:58

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Prost!

Måske endda gået med pikkelhue!

Do svidanja.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-11 17:00

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110823 <nospam0002+20110823@gmail.com> wrote:

> Måske endda gået med pikkelhue!
>
> Do svidanja.

Jeg har aldrig været god til strækmarch ...

/thomas